Het algemene boekentopic #3

Mijn boeken van januari :

7 likes

Films die nergens draaien heb ik ook net gelezen! Ik vond hem zooo mooi en er staan echt pareltjes van zinnen in.

Heeft iemand tips voor soortgelijke kinderboeken? Ik wil echt meer Nederlandse (kinder)boeken lezen.

1 like

Er zijn al heel wat gedeeld qua kinderboeken. Denk dat je met de zoekfunctie wel wat kan vinden. Of moet het echt dezelfde stijl zijn?

Kijk zeker ook even op www.jaapleest.nl heeft goede recensie en heb daar al heel wat pareltjes vandaan gehaald.

2 likes

Ik ben ook weer aan het lezen geraakt! Denk nu al ongeveer net zoveel boeken gelezen als heel vorig jaar. Met kerst had ik ‘Daar waar de rivierkreeften zingen’ gekregen en dat boek heeft me echt weer even laten voelen hoe een verhaal je naar een andere wereld kan brengen. Hoorde van anderen wel het commentaar dat het niet echt realistisch was, maar dat maakte mij echt niet uit, heb er zeker van genoten

8 likes

Deze vond ik ook erg leuk!

8 likes

Een aantal boeken die ik bijvoorbeeld mooi vind:
De oorlog die mijn leven redde van Kimberley Brubaker Bradley
De oorlog die ik eindelijk won van Kimberley Brubaker Bradley
Zonder titel van Erna Sassen
Eilanddagen van Gideon Samson
Alaska van Anna Woltz
Adres Onbekend van Susin Nielsen
Lepelsnijder van Marjolijn Hof
IJzerkop van Jean Claude van Rijkeghem
Briefjes voor Pelle van Marlies Slegers
Mijn jaar in een tent van Tiny Fischer

3 likes

en @solee Neeee joh geweldig haha
Ik had gisteren het boek voor het eerst vast. Voelt echt onwerkelijk!

@kika hopelijk later, voor nu enkel het fysieke exemplaar als het goed is (dat zei de uitgeverij)

8 likes

Ik heb de mail nu ook gehad! :partying_face: ben benieuwd of we nog extra kosten krijgen… qua btw en inklaring.

1 like

Thanks voor de lijst! Ik ga ze opzoeken.

@Marquez Ik had geprobeerd te zoeken, maar kwam niet veel verder. Maar thanks voor de website, daar staat echt veel op!

Ik luister trouwens sinds deze week naar Lawines razen, een podcast van Edward van de Vendel, over kinderboekklassiekers. Echt een heel leuke en interessante podcast.

4 likes

Ik ging even kijken of mijn boekhandel je boek op voorraad had (yes, in alle vestigingen!), maar daar kun je ook een ebook kopen: https://www.paagman.nl/product/76283431/aap-in-pak-door-nicky-runge

Edit: heb 'm gekocht!

6 likes

@kika via Kobo is hij als ebook te koop

2 likes

Ik ben ook deze week begonnen met lezen. Ben nu op pagina 80 en hoop heel erg op romantiek tussen Ava en Jahid :drooling_face:, maar ik heb net iets teveel Colleen Hoover gelezen a la 50 shades of grey haha dus heb mogelijk onrealistische verwachtingen. Maar ik zit er al lekker in iig! :dancer:t3: :dancer:t3:

4 likes

Before the Coffee Gets Cold net uitgelezen. Ik vond dat magisch sfeertje leuk om te lezen, al had ik in het begin wel wat moeite met al die namen uit elkaar te houden haha.
Aanrader om dit boek te lezen met volgende afspeellijst op Spotify:

3 likes

Ik heb net “Ga gewoon wat leuks doen” van Aafke Romeijn uit, die ik volgens mij al vaak langs zag komen hier in dit topic. Ik was niet heel erg onder de indruk van de schrijfstijl, maar wel van haar kwetsbaar- en openheid over dit onderwerp. Het blijft een enorm taboe in onze maatschappij dat het mooi (en dapper) is dat zij zich hier zo over uitspreekt, ook op social media.

Wel een aanrader, voor wie met depressie kampt of juist iemand in de omgeving heeft.

2 likes

Ik heb net weesmeisje nr 8 uit. Heftig verhaal, goed boek wel.
Wel je aandacht bijhouden dus heb er best even over gedaan

In januari gelezen :

The perfect marriage - Jemena Rose :star: :star: :star:
Ik vond het boek wel lekker weglezen, maar het einde vond ik stom. Ik had het gevoel dat daardoor de zienswijze van het ene verhaallijn niet transparant was.

The guestlist - Lucy Foley :star: :star: :star: :star:
Ik vond juist, Itt redelijk wat reviews, de vele verschillende invalshoeken het boek spannender maken waardoor ik er echt lekker in kwam. Hier vond ik het einde op een gegeven moment echt voorspelbaar worden.

The long walk - Stephen King :star:
Wat een kut boek. Ik vond het echt heel saai en langdradig. Ik wilde doorlezen, want had een verrassend einde verwacht maar ook die vond ik enorm treurig en tegenvallen. Er zit vast een metafoor in naar het leven, maar ik vond het maar kut. Heb er ook 3 weken over gedaan :smiling_face_with_tear:

Ik ben nog naar het luisterboek van Im glad my mom died aan het luisteren en lees nu zelf The last to vanish (Megan Miranda) die leest tot nu toe wel lekker weg.

5 likes

@kika Sorry, hij inderdaad nu al als Ebook beschikbaar! Inderdaad via Kobo of anders hier

Ook voor @Era die het eerder vroeg!

3 likes

Beetje aan de late kant, maar ik heb 7 boeken gelezen in januari! Normaal schrijf ik geen reviews maar dat wil ik dit jaar wel gaan doen.

• Book of Night van Holly Black - 3.5 :star: :star: :star:
    Het was okay. Vond dat er erg veel focus lag op de slechte eigenschappen en zelfbeeld van Charlie (hoofdpersoon), werd vaak herhaald. Het plot vond ik best voorspelbaar en het einde was vrij open, daar ben ik zelf niet zo’n fan van.

• Wolf’s Blood van Jane Lindskold - 4 :star: :star: :star: :star:
    Duurde lang voordat ik dit boek uit had. Toen ik er net in begon pakte het verhaal me totaal niet. Daarom even een pauze genomen en weer opgepakt. Toen vrij snel uitgelezen! Firekeeper (hoofdpersoon) groeit als persoon steeds meer, dat is mooi om te zien. Het verhaal blijft een beetje vergezocht, maar ik ben dol op de schrijfstijl en manier van vertellen dus dat maakt het wel goed!

• Firestar’s Quest van Erin Hunter - 4 :star: :star: :star: :star:
    Leuk om weer bekende namen te lezen! Denk dat het het leukste is om ze tussendoor te lezen, maar het is als standalone prima. Ik vond dat Firestar en Sandstorm groei vertoonden in hun relatie en persoonlijk.

• Wildcard van Mari Lu - 3.5 :star: :star: :star:
    Heb een hele tijd terug het eerste deel gelezen, moest er in het begin wel even inkomen omdat de events van het eerste boek niet meer zo in mijn hoofd zaten. Wel weer een interessant onderwerp (AI), en ik blijf de Virtual Reality onderdelen heel gaaf vinden. Toch pakte het verhaal me deze keer iets minder, maar het was wel goed te lezen.

• The Bear and the Serpent van Adrian Tchaikovsky - 4 :star: :star: :star: :star:
    Het eerste deel van deze serie vond ik vrij langzaam en het duurde lang voordat ik het uit had. Daarom duurde het even voordat ik deel 2 oppakte. Dit boek gaat veel sneller en is qua verhaal interessanter. Wel is het soms lastig omdat er meerdere vertellers zijn met verschillende verhaallijnen.

• Rennen of sterven van Maria Adolfsson - 3.5 :star: :star: :star:
    Thriller voor tussendoor, maar vond deze best leuk! Er zat een plottwist in, die kwam wel pas later naar voren. Verder veel ‘pro feminisme’ stukjes tussendoor, dat de hoofdpersoon (een vrouw) haar (mannelijke) collega’s toespreekt op een opmerking. Dat vond ik persoonlijk niet veel toevoegen aan het verhaal. Daarnaast was de hoofdpersoon zwanger, waardoor het ook een beetje ging over persoonlijke bagage en haar leven (en dat van vrienden) alhoewel dat wel in het verhaal verweven zat. Al met al, prima boek voor tussendoor, las lekker fijn weg en zou zeker de andere boeken uit deze serie/van deze schrijver wel lezen.

• The Midnight Howl van Benjamin Read, 3.5 :star: :star: :star:
    Deel twee van deze serie. Was leuker dan de eerste! Het verhaal liep nog steeds vrij vlot, maar een stuk beter uitgewerkt dan deel een. Emily groeit in dit deel doordat ze zichzelf beter leert kennen in haar magie en heeft zelfreflectie. Alle ontzettend Britse en Ierse woorden die veel gebruikt werden waren interessant - heel veel die je niet dagelijks tegenkomt, heb er een hoop geleerd! Ook vind ik het verhaal en achtergrond van de Pooka leuk om te lezen.

9 likes

21 likes

Mijn boeken wat ik nu aan het lezen ben staan niet op Goodreads, kan ik die zelf ofz toevoegen?