Wat grappig dat je door mijn bericht weer aan het boek werd herinnerd! Leuk hoe zoiets kan werken. Hoe vind je het boek?
Wbt de roze koeken, eigenlijk wat @hippe_kikker zegt grote koeken voor op zondag/het weekend. Maar dan vroeger was het specifiek roze koeken. Mijn familieleden, ooms/tantes enzo, eten bijna geen roze koeken meer omdat ze die elke zondag aten. Ik ben ook opgevoed met dat je op zondag lekkere duurdere koeken kreeg, en dat kon van alles zijn niet alleen roze koeken. Voor mij heeft het trouwens geen negatieve associatie, ik eet nog steeds graag op zondag luxe/andere koeken en door de week schoolkoekjes/biscuitjes. Van die zondagse koeken zijn vaak zo groot en die hoef ik niet elke dag.
Nog een leuke prentenboektip is het schermdiefje. Dit gaat over een meisje (een dier ofzo ik weet niet precies wat het is) die nieuw is aangekomen in een stad en vrienden wil maken. Maar iedereen zit op/achter een scherm. Zij snapt niet waarom en vind het stom. Op een gegeven moment gaat ze een scherm opeten en dat vind ze erg lekker en zo gaat ze de hele stad door overal een spoor van vernieling achter laten. Heel grappig gedaan, leuke vrolijke tekeningen en een mooie boodschap. Geschikt om met kinderen te lezen maar zeker ook met tieners en volwassenen.
Over weinig tijd voor anderen hebben gesproken, momo en de tijdspaarders is dan ook nog een hele toffe aanrader!