Ik heb een Kindle van 9 jaar oud die het nog perfect doet. Ik wil eigenlijk geen boeken van Amazon meer kopen maar vind het ook zonde om mijn apparaat dan maar weg te doen en ik ben bang dat een nieuwe juist sneller kapot gaat.
Ben je technisch een beetje handig? Dan kijken of het je lukt om KOReader erop te installeren?
Daarmee heb ik mijn oude ereader die echt helemaal op leek te zijn weer als nieuw gekregen. Is wel een Kobo, maar schijnt ook op Kindle wel te kunnen.
Kun je dan ook nog de Kindle boeken die je al hebt lezen? Lijkt me best ingewikkeld maar misschien wel handig uiteindelijk, ik ga hier nog eens naar kijken.
Ik heb ook de clara! Vind kobo ook prettig vanwege de koppeling met bol.com. Zwart wit want vond kleur niet nodig. Enigszins waterdicht want ik wil kunnen lezen in bad en in een zwembad en ben vrij onhandig
Je hebt ook nog de forma, die is nog een kleine slag groter dan de libra.
Zou de mediamarkt dit niet in de winkel hebben? Dat je het verschil kan zien.
Mn zus heeft de clara en overweegt een grotere te kopen omdat ze 'm nu toch niet zo makkelijk pakt. Ik heb zelf ook de clara weggedaan en de libra gekocht omdat ik het grotere scherm en de knoppen echt veel fijner vind.
Vriendin reist daarentegen weer veel (backpacken) en die heeft dus de clara gekocht.
De forma wordt niet meer gemaakt, is nu de sage. Er zijn ook best goed filmpjes op YouTube waarin ze naast elkaar getoond worden. En dan zeker ook even kijken naar het verschil tussen een kleuren- en zwart-witscherm.
Ik heb expres de clara gekocht voor tijdens mijn wereldreis en ben er mega blij mee. Hij is klein genoeg om in mijn jas of broek zak te passen maar leest wel prettig. Ik pak hem er snel bij en lees daardoor zoveel meer!
Ik heb de KOBO Clara BW
6 inch - 16 GB
Kan niet meer zonder en lees veel meer dan voorheen.
Ik heb ook de Clara, heel blij mee want lees inderdaad echt meer. Gebruik de koppeling met bol ook regelmatig. Mis soms wel knoppen, want ipv bladeren verander ik af en toe de lettergrootte. Maar de Libra past niet comfortabel in mn uniqlo tasje haha, maar mocht er een Clara met knoppen komen zou ik hem direct kopen
@jahoor
Ik heb ook de Clara omdat die waterdicht is en klein genoeg om goed mee te nemen en in tasjes te doen. En bewust voor een kobo gekozen omdat die qua boeken er op zetten het handigste zijn (met bol en koboplus).
Ik ben voor mn aankoop even langs de mediamarkt geweest om de verschillende modellen in mn hand te houden, en bij mijn bieb kun je ook ereaders lenen en dat doen ook veel mensen om het even te proberen, dus misschien ook een optie?
Ik heb een pocketbook pro, heel blij mee! Mijn vriend heeft een Klara, die vind ik echt onhandig en groot.
Ik heb ook een pocketbook, heel blij mee! Touch HD 3. Destijds voor gekozen omdat ik het kleinste/ lichtste model zocht, dat ook een redelijke stof en waterproof rating had, omdat ik ze eigenlijk alleen gebruik wanneer ik aan het trekken ben (hiken / kamperen). 6 inch scherm en 155 gram, en fysieke knoppen vind ik ook heel chill!
Boeken overzetten gaat heel makkelijk
Ik heb zowel een Kobo Libra als een Clara color. Voordeel van beide is dat ze tegen water kunnen waardoor ik ze makkelijk in bad of bij het zwembad gebruik. De libra heeft knoppen die het makkelijk maken om te bladeren in een boek. Maar die knoppen maken ām gelijk groter waardoor ie niet in elke tas past. Daarom heb ik de Clara gekocht want die neem ik overal makkelijk mee naar toe vanwege zijn formaat. Kleur voegt weinig toe dus daar zou ik niet voor kiezen.
Ik ben nu bezig met "Al het blauw van de hemel ". Mooiste boek dat ik in tijden gelezen heb⦠Echt prachtig.
Op vakantie kan ik lekker veel lezen, deze week:
- De four winds:
, deel van de geschiedenis die ik niet goed ken van Amerika & de binnenlandse immigratie vond ik interessant. Leest makkelijk, snel weg. Perfect op een druk strand met veel lawaai haha.
- Salam Europa:
, ik vond āhet huis van de moskeeā echt prachtig dus begon vol verwachting. Vond hem mooi maar minder pakkend door het continue schakelen tussen verleden-heden waardoor ik āuit het verhaalā werd getrokken en meer in de informatieve stand kwam dan een roman waar ik me op had ingesteld. Alsnog mooi, actueel thema.
Misschien eigenlijk voor het filmtopic maar ik plaats het toch hier omdat het een boekverfilming is en velen hier het boek ook zo geweldig vonden: de trailer van Project Hail Mary is er!! 20 maart in de bioscoop. Vind het er echt heel tof uitzien, zelden zo excited geweest voor een film
Bij vroege test screenings werden al vergelijkingen gemaakt met Interstellar en Arrival, twee van mijn favoriete films ooit. De toon lijkt me wel anders in dit verhaal maar ohhhhh ik kan niet wachten.
Ik heb een kobo aura van 10 jaar oud die het nog steeds perfect doet! Nooit een hoesje gebruikt, altijd bij me in alle tassen. Enige nadeel: niet waterdicht dus als ik in bad lees doe ik er een ziplock zakje omheen haha. Maar echt topkwaliteit, synchroniseert nog prima met wifi enzo. Als deze kapot gaat zou ik kiezen voor een die āwarmerā geler licht geeft voor in bed maar verder mis ik niks. Heb wel eens gekeken of ik hier een gele screenprotector op kon plakken ofzo maar nergens gevonden nog. Of geel doorzichtig zakje voor eromheen, zou ik zo kopen haha.
Zat even in een reading slump (is dat het woord?) maar het mediameiden ābijna niets gebeurt toevalligā is nu lekker luchtig om daar weer uit te komen.
Oh wat cool! Zin in! En terecht in dit topic hoor, want in het filmtopic had ik dit niet per se gezien.
Heeft iemand een aanrader voor een wat minder bekende maar makkelijk weglezende thriller. Liefts in het engels. Moet ff uit mijn reading slump komen na die vreselijke nieuwe Fredrick Backman
Valt misschien niet helemaal onder āminder bekendā, maar ik vond de thrillers van Tana French de beste die ik afgelopen jaren gelezen heb. Ik heb na de post van @vitaminwater dit voorjaar de hele Dublin murder squad serie gelezen en dat heeft me zeer goed door een stressvolle periode heen geholpen!