Het algemene boekentopic #3

Ik ben nu bezig met "Al het blauw van de hemel ". Mooiste boek dat ik in tijden gelezen heb… Echt prachtig.

1 like

Op vakantie kan ik lekker veel lezen, deze week:

• De four winds: :star::star::star::star:, deel van de geschiedenis die ik niet goed ken van Amerika & de binnenlandse immigratie vond ik interessant. Leest makkelijk, snel weg. Perfect op een druk strand met veel lawaai haha.
  • Salam Europa: :star::star::star:, ik vond ‘het huis van de moskee’ echt prachtig dus begon vol verwachting. Vond hem mooi maar minder pakkend door het continue schakelen tussen verleden-heden waardoor ik ‘uit het verhaal’ werd getrokken en meer in de informatieve stand kwam dan een roman waar ik me op had ingesteld. Alsnog mooi, actueel thema.

Misschien eigenlijk voor het filmtopic maar ik plaats het toch hier omdat het een boekverfilming is en velen hier het boek ook zo geweldig vonden: de trailer van Project Hail Mary is er!! 20 maart in de bioscoop. Vind het er echt heel tof uitzien, zelden zo excited geweest voor een film :star_struck:

Bij vroege test screenings werden al vergelijkingen gemaakt met Interstellar en Arrival, twee van mijn favoriete films ooit. De toon lijkt me wel anders in dit verhaal maar ohhhhh ik kan niet wachten.

11 likes

Ik heb een kobo aura van 10 jaar oud die het nog steeds perfect doet! Nooit een hoesje gebruikt, altijd bij me in alle tassen. Enige nadeel: niet waterdicht dus als ik in bad lees doe ik er een ziplock zakje omheen haha. Maar echt topkwaliteit, synchroniseert nog prima met wifi enzo. Als deze kapot gaat zou ik kiezen voor een die ‘warmer’ geler licht geeft voor in bed maar verder mis ik niks. Heb wel eens gekeken of ik hier een gele screenprotector op kon plakken ofzo maar nergens gevonden nog. Of geel doorzichtig zakje voor eromheen, zou ik zo kopen haha.

Zat even in een reading slump (is dat het woord?) maar het mediameiden ‘bijna niets gebeurt toevallig’ is nu lekker luchtig om daar weer uit te komen.

3 likes

Oh wat cool! Zin in! En terecht in dit topic hoor, want in het filmtopic had ik dit niet per se gezien.

3 likes

Heeft iemand een aanrader voor een wat minder bekende maar makkelijk weglezende thriller. Liefts in het engels. Moet ff uit mijn reading slump komen na die vreselijke nieuwe Fredrick Backman

1 like

Valt misschien niet helemaal onder “minder bekend”, maar ik vond de thrillers van Tana French de beste die ik afgelopen jaren gelezen heb. Ik heb na de post van @vitaminwater dit voorjaar de hele Dublin murder squad serie gelezen en dat heeft me zeer goed door een stressvolle periode heen geholpen!

8 likes

Misschien Steve Cavanagh? De Eddie Flynn reeks vind ik top. Ik lees nu het nieuwste deel en zit er helemaal in!

2 likes

Wauw realiseer me door deze post dat mijn ereader ook al 10 jaar oud is haha.
Ik heb een Kobo Clara, al veel genoemd hierboven. Die kan qua licht wel vrij gedimd maar niet heel geel inderdaad. Ik zie nu ook ereaders die zwarte ondergrond kunnen met witte letters, dat lijkt me nog chiller mocht ik ooit een nieuwe willen.
En voor mensen die knoppen missen: ik heb voor in bed zo’n kleine afstandsbediening met sensor op mijn scherm. Je mist net het laatste woord van de pagina, maar het is mega relaxed en je hoeft je ereader dan dus ook niet per se vast te houden.
Voor de rest ook fan van de match met kobo plus bij Bol. Soms een beetje zoeken naar boeken maar er is veel keuze en het synct megagemakkelijk.

2 likes

Zeker? De Clara heeft wel een donkere modus, als het goed is. En werd 10 jaar geleden nog niet gemaakt, volgens mij.

Maar als je een Kobo zonder donkere modus hebt, overweeg om KOReader er op te zetten. Ik vind het een enorme upgrade van mijn oude ereader en er zit sowieso donkere modus in.

1 like

Ik weet niet hoe bekend of niet bekend ze zijn maar
Famous last words van Gillian McAllister
Six wicked reasons - Jo Spain ( The Trial vond ik ook lekker weg lezen)
Twelve secrets - Robert Gold (is een serie van nu vier boeken)
The five year lie - Sarina Bowen
Listen for the lie - Amy Tintera ( thriller/komedie moet je ding zijn)

1 like

https://www.reddit.com/r/kobo/comments/dc897p/dark_mode_night_mode_inverted_mode/
Je kan de dark mode ook op oude ereaders aanzetten. Ik vind het echt veel fijner lezen.

5 likes

Ooh sorry ik haal 2 vakanties door elkaar haha, mijn ereader is van 6 jaar geleden kom ik nu achter. Excuus voor de valse informatie :sweat_smile:

En dank @Kusjessoldaat straks thuis direct proberen. Ik heb het eens gegoogled maar kwam er toen niet uit.

1 like

Ja deze raad ik ook aan en dit is oldschool, maar toen ik zwanger in een pandemielockdown zat te panikeren over alles heb ik soort van dwangmatig allemaal oude John Grisham boeken gelezen. Wel heel Amerikaans maar toch ook wel leuk om die hele bekende verfilmde boeken te lezen.

5 likes

Heb het eerste deel van de Dublin Murder Squad (In the Woods) onlangs uitgelezen en ben net in het tweede deel begonnen en kan het idd ook aanraden @California ! Ik vond de Fawkes & Baxter boeken van Daniel Cole (eerste deel heet Ragdoll) ook lekker lezen. En de D.I. Callanach boeken van Helen Sarah Fields (eerste deel: Perfect Remains) ook. Die ken ik volgens mij ook via hier trouwens. En helemaal niet minder bekend, dus waarschijnlijk ken je ze al, maar de hele Frida Klein serie van Nicci French

1 like

Oeh wat voor afstandsbediening is dat precies? Ik dacht dat die alleen op Kindles konden!

Ik heb deze, werkt prima op mijn kobo. Ik heb er ook een standaard bij om ultiem chill te lezen in bed haha
Wel via amazon…
https://www.amazon.nl/dp/B0CGJ1CPP6?tag=nllinktagdefault-21&geniuslink=true

1 like

Geweldig, ik ga ‘m bestellen! Nu al zin in ultiem chill lezen in bed :ok_hand:t2:

1 like

Oooooooh EINDELIJK

1 like

Zo leuk! Thanks voor alle tips allemaal!!

1 like