Het algemene boekentopic #3

Oeh, Zondagskracht heb ik ook klaarliggen. Zondagsleven zit nog tussen die twee in die jij gelezen hebt, toch? Dat ging ook al best veel over die hond. Ik vond het wel bijzonder om te lezen hoe zij haar leven inricht op een manier die voor haar werkt. Ook wel echt benieuwd naar Zondagskracht.

En Paradijs van slapen inderdaad mooi! Maar dat Perenlied … ik kon er echt helemaal niets mee, heel ander boek.

1 like

Ha wat grappig! Ja wil ik wel het gaat over kindermisbruik van een baby. Maar het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven beschreven van buren, politie enzo. Dus ik zag deze wending niet aankomen en werd er echt naar van. in de rest van de verhalen kwam dit niet voor. En naar mijn idee zou je dit verhaal kunnen overslaan zonder dat je iets van een rode draad uit de bundel mist! (het gaat over het boek een modern verlangen van Hanna Bervoets)

1 like

Ja zondagsleven vond ik ook mooi! Maar die eerste toch het mooiste.

Oh shit haha. Is vaak zo als je heel enthousiast bent over het 1e boek dat je leest van iemand

Dankjewel! Ik kan nu alleen korte verhalen lezen en vind Bervoets leuk schrijven, dus ik heb hem gereserveerd bij de bieb. Ben benieuwd! Maar ik ga het eerste verhaal dan eerst overslaan.

1 like

Ja en ook best bijzonder dat hij zulke verschillende boeken heeft geschreven. Het paradijs van slapen is gewoon een normaal boek. Het perenlied een van de merkwaardigste boeken die ik ooit heb gelezen. Hij is ook dichter, geloof ik, dat zie je er misschien wel in terug.

1 like

Ik vond van Joost Oomen ‘visjes’ ook een heel cute en leuk boekje:

“Ten noorden van Sicilië ligt het eiland Salina. Het bestaat uit twee dode vulkaantoppen, vijf dorpjes en een vuurtorentje. Het ligt in een kristalheldere zee, met aan de linkerkant de rokende Stromboli en aan de rechterkant de besneeuwde toppen van de Etna.
Maar het eiland is in mineur. Al maanden blijven de toeristen weg. Midden in deze crisis, in mei 2021, wordt Joost Oomen uitgenodigd voor een kunstenaarsresidentie op Salina. Hij besluit de eilanders te helpen. Om de toeristen terug naar het eiland te lokken, wil hij bewijzen dat de vissen rond Salina gevoel voor poëzie hebben. Hoe? Door ze met een gedicht te vangen.
Visjes is een waargebeurd reisverslag tegen de achtergrond van de coronacrisis. Het is een lofzang op Italiaanse eilanden en het logboek van een artistiek avontuur.”

1 like

Bedankt voor de tip! :grin:

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Het algemene boekentopic #3 (Deel 4).