Dat kan toch niet, ziet er niet uit zo
Deze boeken zijn wel echt
Ja vind ik ook! Ben inmiddels in deel 4, vlieg erdoorheen. En ik heb nog nooit iets van fantasy gelezen maar dit is inderdaad heerlijk
âColombo, 1990. Maali Almeidaâwar photographer, gambler, and closet queenâhas woken up dead in what seems like a celestial visa office. His dismembered body is sinking in the serene Beira Lake and he has no idea who killed him.â
Ik heb me dit weekend door dit boek heen geworsteld. Ik houd best van uitdagende boeken maar dit was echt te moeilijk Als je veel weet van de geschiedenis en burgeroorlogen van Sri Lanka vind je dit boek vast vet, maar ik was redelijk verloren tussen eindeloze geheime meetings en verschillende belangen van politici, Tamil Tigers en andere ethnische/politieke groeperingen, legerleiding, corrupte politie, hulporganisaties en wapenhandelaren
Ik was constant aan het terugbladeren en aan het Googlen (want veel is waargebeurd) en weet nog niet zeker of ik het einde nu heb begrepen. Vast een literair meesterwerk maar I did not have a good time.
Omdat het boek nog best nieuw is kan ik ook niet echt een samenvatting/uitleg vinden, dus mocht iemand dit hebben gelezen en het wél begrepen hebben, DM me
Heeft iemand Hasselby van Johan Harstad gelezen en wat vond je ervan? Ik heb heel veel zin om iets van hem te lezen, maar deze schijnt wel heel anders te zijn dan zijn andere boeken
Er bestaan helaas geen witte edities van boek 0,5 en 6 Gelukkig is het tenminste nog wel een beetje dezelfde artsyle
Ooh Sashenka is zo mooi. Die andere twee boeken van deze drieluik zijn ook echt mooi. Heb ze al een aantal keer uitgeleend aan vrienden ook
Ik lees nu Op alle fronten van Clarissa Ward, echt zo interessant!
Die eerste is een prequel en deel 6 gaat over een andere hoofdpersoon geloof ik? Dus mss omdat die delen een beetje afwijken dat ze er anders uitzien. Maar ben het met je eens dat het niet mooi is
Ik ben dit weekend begonnen in het boek van Sara Kroos (Rood is ja). Heftige inhoud, mooi geschreven
Ik ben maar aanleiding van o.a. reacties hier Lapvona gaan lezen, maar vind het echt een ramp om door te komen. Ben inmiddels bij zoân 40% (Marek woont net bij Villiam), maar twijfel echt om het op te gevenâŠ
Haha het is echt een om door te komen. Ik sluit me aan bij iemand in het vorige topic met volgens mij deze gif:
Haha ik vond lapvona đ«¶ 5/5 maar gaf het daarna een een vriendin en die appte âwtf is dit voor boek??â terwijl ik wel dacht dat we wel dezelfde boekensmaak hadden
Blij dat ik niet de enige ben @MJDLH @Era en vriendin van @zwaardvis Ga me er wel verder doorheen worstelen denk ik, ben nu al bijna halverwege en het is niet zo lang
oh nee hasselby past precies in hetzelfde rijtje en was mijn favoriet!
Ah leuk! Op goodreads zeggen veel mensen dat ze er niks van begrepen en het een heel raar boek is. Maar ja ik hou wel van rare boeken op zich haha, ben benieuwd
Pff klinkt wel triest zo al die dingen onder elkaar. Ik geloof wel dat het de goede kant op gaat maar aandacht voor diversiteit en inclusiviteit blijft nodig blijkt maar weer.
Wat een interessant artikel! En eigenlijk ook heel pijnlijk. Ik heb ooit bij een (kinderboeken)uitgeverij gewerkt en daar werd ook zo gekeken naar de verkoopbaarheid op basis van een vrouwelijk of mannelijk hoofdkarakter (voor die kinderboeken dus). Er was zelfs sprake van een meisje vervangen door jongen. Echt heel pijnlijk om bij zon discussie aan tafel te zitten.
Beetje tegengeluid, ik weet niet of jullie deze insta al kennen (of is ie eerder hier besproken?):
https://instagram.com/inclusievekinderboekenclub?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Gelukkig zijn er wel inclusieve(re) kinderboeken
Ik lees nu The first to die at the end. Ik ben pas op driekwart maar damn wat beschrijft Adam Silvera liefde toch goed. En wat is het een in- en intriest plot
Ik ben begonnen aan deel 1 van de zeven zussen en wil ze eigenlijk alle 7 gelezen hebben voordat deel 8 is mei uit komt ben benieuwd of 't lukt / of ik zoveel delen van een reeks achter elkaar lezen leuk blijf vinden.