Het algemene boekentopic #3

Ik lees momenteel The Road van Cormac McCarthy en vind het, voor een verhaal dat zich afspeelt in een apocalyptische wereld, maar dodelijk saai?

Vader en zoon maken lopend een reis in een dorre en verlaten gedeelte in Amerika in de winter en zijn 1 van de weinigen die leven. Ze hebben het continu koud en honger. Er gebeurt verder vrij weinig en ook al heb ik geen idee wat voor ramp er zich heeft plaatsgevonden, ik voel steeds minder de drive om verder te lezen om hier achter te komen. :upside_down_face:

Leuk! Ik heb ze twee jaar terug in 2 maanden alle zeven achter elkaar gelezen/geluisterd. Het is natuurlijk wel een reeks, maar de verhalen zijn wel allemaal heel anders, qua personages, sfeer, tijd en omgeving, dus het voelt niet per se als hetzelfde vond ik. Na die 7 heb ik al haar andere boeken er ook doorgeen gejaagd haha

1 like

Ik heb de film onlangs gezien en als de film sterk gebaseerd is op het boek dan zou ik zeggen dat het niet beter gaat worden dan dit… :stuck_out_tongue:

2 likes

Mijn moeder vond het juist allemaal erg op elkaar lijken haha. Heb nu 12% van boek 1 gelezen dus nog heeeeel veel bladzijden voor de boeg :stuck_out_tongue:

2 likes

Oh Shashenka klinkt heerlijk. Die ga ik lezen als volgende!

2 likes

De boeken zijn wel op dezelfde manier opgebouwd en haar schrijfstijl enzo is natuurlijk ook gelijk, maar de verhalen zijn wel verschillend.
@Shadina Ja, vind ik wel! Mijn favoriet is de nachtroos.

2 likes

Hahahah oei, ja, dan denk ik dat ik dit boek toch links laat liggen voortaan. :sweat_smile:

Oh zo jammer, ik wil 'm ook nog lezen. Klinkt een beetje als Waiting for Godot vibes?

Ik heb onlangs zijn laatste boek, Stella Maris, uitgelezen en vond het zo goed juist!

Het boek leest echt een beetje zo:

I’m cold.
I know.
Are we going to die, papa?
I don’t know.
I’d rather die at this point.
Don’t say that!
Where are we going?
South.
Let’s go.

En dan eindeloze beschrijvingen van dat kille landschap. Alles is dood, verlaten en grijs. :upside_down_face:

5 likes

Hahah o zo las Stella Maris ook! Precies zo, want het hele boek was een gesprek. Ik vond het wel wat hebben, maar dat was ook omdat ik het hoofdpersonage zo goed vond uitgewerkt

3 likes

Hahaha, misschien ligt dit boek jou dan wel meer! Ik ben gister begonnen in Frankenstein, ik hoop dat dat boek mij meer zal vermaken. :face_with_peeking_eye:

2 likes

Haha hij staat op mijn lijstje! En Frankenstein is geweldig :purple_heart:

3 likes

Geen Libra, maar misschien staat er in je settings nog Bluetooth/WiFi/iets aan wat batterij vreet?

1 like

Wat is de fijnste app voor luisterboeken met ook veel Engelse boeken? Ik vind het zo lastig kiezen want er is een groot aanbod Nederlandse boeken maar ik wil ook Engelstalige boeken. Storytel heeft nu een goede aanbieding, is daar veel te vinden?

Ik gebruik op dit moment Nextory en daar vind ik het Engelstalige aanbod behoorlijk groot, verbaas me vaak over welke titels allemaal beschikbaar zijn in het Engels. Het overkomt me vaker dat ze een Nederlandstalig boek niet hebben, niet als luisterboek tenminste. Als er specifieke titels zijn die je zou willen lezen, kan ik wel voor je checken of die erop staan.

2 likes

Audible heeft alleen maar Engelstalig dacht ik.

Ik heb een kobo plus abonnement, maar daar zijn de zeven zussen luisterboeken uit verwijderd. Iemand enig idee of die via een andere app nog ergens te luisteren zijn?

1 like

Ik heb Nextory en zie dat alle boeken daarop staan als luisterboek

2 likes

Danku!

Ik had wat goedkope ā€œlicht beschadigdeā€ boeken besteld via boekenkraam/boekenfestijn maar ze zijn echt in perfecte staat, geen beschadiging te bekennen, echt chill

10 likes