Het algemene boekentopic #3

Inmiddels uit. Mijn hart is wederom gebroken :broken_heart:

Jaaa echt een fijne site (boekenkraam). Ga die echt vaker in de gaten houden.

4 likes

Jaa, ik heb de hardcover van Han van Min Jin Lee gekocht voor 8 euro ofzo en die is nog supermooi. Die cover :heart_eyes: Echt een eye catcher in mijn boekenkast

2 likes

Ik heb weer een boek gewonnen in een giveaway :tada:

13 likes

Heb vandaag “rood is ja” van Sara Kroos uitgelezen. Heftig verhaal, wel echt goed geschreven en las als een trein

6 likes

Tot nu toe vind ik Frankenstein echt prachtig geschreven. Zo poëtisch.

2 likes

Haha, ja, ik vond het ook saai. Ik herinner me er weinig van, maar herken wat je hier schrijft wel heel erg :laughing:. Frankenstein is wel echt de moeite, 1 van m’n favorieten!

1 like

Ik ben begonnen in ‘Het lied van ooievaar en dromedaris’ en ik moet zeggen dat het heel anders is dan ik had verwacht. Maar eigenlijk had ik niet zo zeer iets verwacht. Ik moest me door het eerste 1,5e hoofdstuk wel heenworstelen. Niet omdat het me niet aansprak, maar gewoon doordat ik moest wennen aan de schrijfstijl en steeds wilde terugbladeren (welk jaartal zitten we ook alweer precies, hoe oud zijn de personages dan, etc). Maar nu ben ik op 1/5e en begin ik er echt goed in te komen. Zeer benieuwd waar dit verhaal naar toe gaat.
Dit is echt een beetje een dagboek post begonnen maar merk dat ik het over het boek wil hebben, maar niemand in mijn omgeving kent het.

1 like

Ik weet even niet zo goed welk boek ik wil gaan lezen (ondanks de meerdere rijen ongelezen boeken die in m’n kast staan, daar gaan we 't niet over hebben). Dus een vraag aan jullie: wat is jullie ultieme aanraadboek? Maakt me niet uit welk genre, Nederlands of Engels, maar het ene boek dat jullie het liefst of meest aanraden aan mensen?

1 like

All the lonely people van Mike Gayle

1 like

The paradox of choice als het ook nog-fictie mag zijn.

1 like

Als je iets om te lachen wilt: The Hitchikers Guide to the Galaxy (of liever meteen alle vijf uit de trilogie) van Douglas Adams
Als je iets serieus wilt: Nineteen Eighty-Four van George Orwell
Nederlandse literatuur: Nooit Meer Slapen van W.F. Hermans
Sci-Fi: Biting the Sun van Tanith Lee

5 likes

Hee hee, dit is niet één boek :stuck_out_tongue:

Nee grapje, natuurlijk. Ik heb the Hitchhiker’s Guide gelezen en vond die inderdaad erg grappig! De onderste twee boeken gaan op m’n lijst.

@Bakkes en @Marqant jullie ook bedankt voor de aanraders! Non fictie mag zeker ook.

Brandon Sanderson

3 likes

The Idiot van Elif Batuman

2 likes

Als je The Hitchhiker’s Guide leuk vond zou ik Good Omens van Neil Gaiman & Terry Pratchett aanraden :slight_smile:

3 likes

Heb deze maand bar weinig gelezen in mijn vrije tijd. Vooral stof voor werk maar dat is niet beschikbaar op gr :joy:
Mis het echt om even te ontsnappen/ontspannen in een andere wereld. Hopelijk binnenkort wat meer ruimte voor weer :relaxed:

1 like

DE MORGENSTER :star2:

(Voel me verplicht die te noemen hehehe. Maar verder hangt het heel erg af van de persoon
 Heb wel aan veel vrienden Het puttertje en De verborgen geschiedenis van Donna Tartt aangeraden.)

6 likes

Ik houd zo erg van de Hitchhikers guide to the galaxy serie. Heb zelfs een ‘Don’t panic’-ketting haha. Weliswaar van een oude Marc by Marc Jacobs collectie die daar los van stond, maar moet altijd aan die boeken denken als ik ‘m draag :heart:

5 likes

The Final Empire van Brandon Sanderson

3 likes