Het algemene boekentopic #3

Ik heb Bezorgde burgers gelezen van Steven de Jong. Het boek is helemaal geschreven vanuit de gedachtewereld van een radicaliserende kritische burger die totaal de weg kwijt raakt. Aan de ene kant vond ik het interessant, aan de andere kant was het soms echt bladzijdes lang onnavolgbaar.

2 likes

Haha ik vond het stuk over Noord Korea erg interessant om te lezen.
Daarnaast de sfeer die heerst in de treinen bijna een eigen cultuur.
Wat voor invloed China heeft.

Oh en ik wil met de trein in Canada.

Of misschien ben ik heel oppervlakkig en heel erg toe aan vakantie? Hahaha

1 like

Sorrow and Bliss is mijn nieuwe favoriet: het gaat over mental illness, en deed me denken aan The Bell Jar maar dan minder zwaar en heel grappig. Mooi en ontroerend :heart:

13 likes

Prima leesmaand!

7 likes

Ik heb een prettige leesmaand gehad! Hoop aankomende maand meer boeken te lezen met een beoordeling van vier sterren.

7 likes

Ik heb mezelf voor mijn vakantie getrakteerd op een ereader, en met resultaat. Ik heb zowaar drie boeken gelezen! Na ruim driekwart jaar niet gelezen te hebben, dus ik ben er best trots op.

We hebben het over je gehad :star: :star: :star: :star:
Eerste boek wat ik las sinds mei afgelopen jaar en hij was in no time uit. Heel leuk hoe bepaalde gedachtes geformuleerd werden en ik heb meerdere keren hardop moeten lachen. Jammer dat ik 'm als epub gekocht heb want anders had ik hem direct aan vriendinnen kunnen uitlenen.

De zeven zussen 1 :star: :star:
Wat een waardeloos boek zeg. Mijn verwachtingen waren al niet hoog, maar gezien het zo populair is had ik het niet zo slecht verwacht. Echt, ik voel me beledigd als lezer. Een verhaal van niets waarbij alles ook nog eens uitgelegd en herhaald werd, en uiteraard waren zo’n beetje alle vrouwelijke personages extreem knap. Mocht iemand nog leuke vernietigende recensies kennen a la the snarksquad over fifty shades of grey, dan houd ik me aanbevolen.

Wel twee sterren, want op de een of andere manier bleef ik er maar van doorlezen?

Kruispunt :star: :star: :star: :star:
Heb ik echt net uit, en ik moet het nog even op me laten inwerken! Maar ondanks dat ik met de stukken over God niet zoveel kon vond ik het een heel mooi boek. Het eerste hoofdstuk is geschreven vanuit een verschrikkelijk onsympathieke man en ik was even bang dat het hele boek zo zou gaan, maar gelukkig wordt het doorgewisseld met andere gezinsleden. Ik vond het echt prachtig en zit nu nog helemaal in die sfeer. Wel een nadeel van een ereader, dat je niet doorhebt wanneer je op de laatste pagina bent en het slot zo hard voelt.

18 likes

2 fijne boeken van mijn favoriete auteur Thomas Olde Heuvelt gelezen. Allebei erg vermakelijk.

Van het boek van Sara Kroos was ik heel erg onder de indruk. Zo heftig, maar zo openhartig en mooi opgeschreven. Echt een aanrader, zeker voor mensen die met de ggz te maken hebben.

10 likes

Deze maand heb ik 5 boeken gelezen en 1 boek geluisterd (All Eyes On Us). The Dragon Reborn was mijn favoriet deze maand en dan de andere gewoon leuk. Het was een fijne leesmaand! The Luminaries viel mij alleen een beetje tegen. Erg voorspelbaar en met een heel abrupt einde. Maar aan de andere kant ook weer vermakelijk waardoor ik het volgende boek ook wel ga lezen.

Ik ben vandaag begonnen aan het vierde deel van The Wheel of Time en ik luister nu naar Bet on It.

4 likes

Zo herkenbaar dit hahaha

Ik heb dit als fysiek boek gelezen en vond het einde ook wat vreemd! Had het ook sterker gevonden zonder die tijdssprong. Die maakte me ook niet per se nieuwsgieriger naar het volgende deel. Vond het eerder afbreuk doen aan dit deel.

4 likes

Je bedoelt dat er na Pasen geen tijdssprong meer was? Of echt het laatste hoofdstuk? Ik vond het sowieso sterk dat het grootste gedeelte van het boek zich op 1 dag plaatsvond, vanuit vijf verschillende personen.

Ja ik kwam er ook gister pas achter dat er blijkbaar nog twee delen komen? Heel benieuwd naar!

1 like

Vond de eerste twee boeken in a good girl’s guide to murder enorm leuk en de derde erg tegenvallen.

november 9 vind ik echt het minste boek dat ik tot nu toe van colleen hoover heb gelezen.

The girl who dared to dream is wel lekker geschreven, maar miste een beetje spanning voor mij. Moest me er af en toe echt toe zetten om door te lezen, terwijl ik het al met al best een aardig boek vond.

6 likes

Tip voor Kindle reader of app! Witches via zowel Amazon Nederland als Duitsland, Amina via Duitsland. :pirate_flag:

9 likes

Mijn boeken van februari!

De app laat bij twee boeken geen finish date zien ondanks dat ik ze heb gelezen en de datum heb ingevuld.

Het eerste boek daarvan heb ik 8 februari gelezen en het tweede 26 februari!

6 likes

Mijn februari lijstje.

6 likes

Ik heb bijna alleen audioboeken geluisterd, alleen We hebben het over je gehad was een fysiek boek. Vond ik een heel leuk boek, maar het is wel een makkelijk weglezertje, dus 3 sterren.

Naar het paradijs heb ik echt maanden over gedaan, daar kwam ik heel lastig doorheen. Dat laatste verhaal vond ik nog het interessantst maar ik werd er echt agressief van dat het na 14 uur luisteren een open einde had :rage:

Ik was onder de indruk van Rood is ja, indrukwekkend verhaal en goed geschreven. Shuggie Bain idem, ik houd wel van historische romans (als je de jaren 80 historisch mag noemen haha).

Wat de fak heb ik niet helemaal afgeluisterd. Ik vond ook dit een indrukwekkend verhaal en goed dat het verteld wordt, maar ik vond het niet fijn geschreven, erg langdradig en veel herhaling, af en toe ook wat pretentieus geschreven en vooral heel boos. Dat laatste is begrijpelijk, maar vond ik niet fijn lezen. Het laatste stuk vond ik echt niet meer boeiend, dus toen ben ik gekapt.

6 likes

Hebben jullie nog aanraders die staan op de online bibliotheek? Ik heb een lange reis dus ik heb lekker de tijd om veel te lezen.

Mijn smaak is best wel basic haha. De laatste tijd heb ik vooral romans, thrillers, en cozy crime zoals de moordclub op donderdag, karin slaughter en colleen hoover.

Het liefst boeken die makkelijk weglezen en het hoeven geen hele bekende boeken te zijn.

1 like

Deze vraag is pas gesteld, als je even op bibliotheek of online bibliotheek zoekt dan komen ze vast weer boven! Cozy crime is (in de app iig) nu een hele categorie bij de online bieb

1 like

Ik weet het niet meer precies maar ik bedoel vooral het stuk met Becky in Europa. Ergens daarvoor zat een interessante scène met Russ en Marion, na Perry’s inzinking. Had dat wel een mooi einde gevonden. Dat Becky-deel brak zo met de sfeer.

2 likes

Ik kom nog even met mijn februarilijssie

• Levenshonger van Marie Kessels: hier vond ik niet zoveel van :star: :star: :star:
  • Oktober van Manon Uphoff: ga ik geeneens sterren geven, voelde een beetje als een profielwerkstuk voor filosofie dat de avond van tevoren in elkaar is geflanst waarbij zoveel mogelijk bronnen gebruik moesten worden, tijdverspilling maar was gelukkig geen dik boek en ik had 'm gratis gekregen.
  • Gallows Hill van Darcy Coates: horror en wijn, bloedjespannend weer en leest heerlijk weg. :star: :star: :star: :star: :star:
  • Just Like Mother van Anne Heltzel: deze vond ik ook tof maar misschien net iets te lang :star: :star: :star: :star:
  • Antiboy van Valentijn Hoogenkamp: prachtig, ik wil alles van hem lezen en kijk reikhalzend uit naar zijn volgende boek :star: :star: :star: :star: :star:
  • Alice’s Island van Daniel Sánchez Arévalo: echt een bijzonder unhinged karakter dat het verhaal echt superleuk maakt terwijl het plot verder niet heel verbijsterend is, al met al een fun read :star: :star: :star:
  • How To Sell A Haunted House van Grady Hendrix: niet mijn favo Grady Hendrix, ik vond het thema bezeten poppen/handpoppen echt totaal niets voor me doen en ik kon mijn aandacht voor geen meter bij de spannende stukjes houden :star: :star: :star:
  • Druks van Francien Regelink: weer een van de betere Hoofdzakenboeken, ik heb hier een bundelreview geschreven over de hele serie tot nu toe :star: :star: :star: :star:
  • De jongen, de mol, de vos en het paard van Charlie Mackesy: mooi en heel fijn om te lezen :star: :star: :star: :star: :star:
  • Het geheim van Rotterdam van Thea Beckmann: wel aardig maar niet heel denderend :star: :star: :star:
12 likes
Spoiler Gallows Hill

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik had dus écht niet bedacht dat de lichamen van dat gezin in de oude wijnvaten zouden zitten haha. Ze had me knap op het verkeerde spoor gebracht.

1 like