Het algemene boekentopic #3

Ja ik heb die gedachte tijdens het lezen wel gehad eigenlijk! Maar ik loop verder altijd graag in Darcy’s vallen, love haar plottwists. Wij hebben denk ik wel een overeenkomende smaak qua horrorboeken hé? Heb jij nog tips voor mij?

1 like

Ik vond Voor het donker thuis van Riley Sager leuk. Op een bijzondere manier opgeschreven. Gaat over een man die a la Amityville een boek heeft geschreven en zijn dochter die jaren later het huis erft waar het over gaat. Je leest tijdens haar verhaal ook dat boek van haar vader.

1 like

Ja tof! Dat was mijn eerste Riley Sager haha :grin:

1 like

Haha oke, denk niet dat er veel is dat je niet hebt gelezen hoor! Ik vond Craven Manor van Darcy Coates ook leuk. Niet zo eng alleen, maar weer een andere insteek dan vrouw erft huis.

1 like

Haha nee dat denk ik inderdaad ook niet. Vond Craven Manor inderdaad ook tof :laughing:
Ik heb wel een afrader voor je: The Haunting of Blackwood House by Darcy Coates | Goodreads. Man man man wat een irritante personages.

2 likes

Haha fijn om te weten!

Ik heb net Pet Sematary van Stephen King uit. Vond hem echt heel tof! Niet meteen mijn favoriete King. Dat zal altijd 22-11-1963 blijven.

Zit nu te twijfelen welke van de films ik moet gaan kijken. De originele of de remake.

4 likes

Ik las en luisterde ook best wat :slight_smile: As Long As The Lemont Trees Grow heeft wel echt indruk gemaakt.

5 likes

Ik ben nu bezig in het boek Tussen ons van Sarah Crossan (vertaald door Sabine Mutsaers) en het is zo mooi! Het gaat over een vrouw die een minnaar had, Connor, en hij is plotseling overleden. Ze kan er met niemand over praten op een iemand na, een vriend van haar minnaar. Zelf is ze ook nog steeds getrouwd, net als dat hij was. Ze probeert vriendschap te sluiten met zijn vrouw zodat ze met iemand haar verdriet kan delen.

Het is in dezelfde soort stijl geschreven als haar jeugdboeken, iets tussen poëzie en proza in. Het is even wennen maar het blijft een mooie vorm van schrijven. Aanrader.

Het boek de grote wil van Nicolien Mizee is een tip voor als je geïnteresseerd bent in zelf schrijven. Het is een bundel van eerder gedrukte columns over haar ervaringen met schrijfles geven. Helder, grappig en interessant. Qua stijl deed het mij wel denken aan schrijvend vanuit je hart van Natalie Goldberg. Dat boek is ook een leuke tip.
Nicolien Mizee is trouwens de schrijver van Moord op de moestuin. Die is hier wel eens voorbij gekomen volgens mij.

5 likes

Ik heb net Frankenstein uitgelezen.

Ugh

Ik had echt zin in dit boek en ik wilde een klassieker lezen. Maar wat een kutboek. Het was gelukkig maar 200 pagina’s dus daarom kon ik het volhouden.

Maar wat een ellenlang gezeik over gevoelens, rampspoed en tegenslag. Dit verhaal had in 50 pagina’s verteld kunnen worden.

Misschien ben ik een barbaar hoor, maar ik trok de hoeveelheid woordenkots echt niet die Mary Shelley nodig had om te beschrijven hoeveel Frankenstein van de mensen om zich heen hield.

Het enige leuke stuk vond ik hoe het monster zich ontwikkelde en de jaren dat hij in het schuurtje woonde en de mensheid ontdekte.

2 likes

Heb je onze vrouwen diep in de zee al gelezen? Lijkt me wel wat voor jou. Is geschreven door Julia Armfield.

Oktober vind ik ook maar een vaag boek trouwens. Heb je meer uit de serie gelezen toevallig?

2 likes

Ja! Die vond ik heel tof, dus goed ingeschat :grin:
En nee verder niets uit die serie gelezen, ben nog wel benieuwd naar die van Bregje Hofstede maar als ik zo de ratings op Goodreads voor de andere uitgaves zie is het allemaal niet denderend…

@KipTokTok ik ben dan ook een barbaar want ik kwam er dusdanig niet doorheen dat ik m na een twintigtal pagina’s heb weggelegd

2 likes

In februari las ik:
Behind closed doors - BA Paris 4/5
The last to vanish - Megan Miranda 3.5/5
Im glad my mom died - Jeanette McCurdy (deze heb ik geluisterd, maar wat een naar verhaal zeg haar jeugd. Echt treurig als je als product gezien wordt door je ouders)

Nu ben ik begonnen aan een Colleen Hoover boek. Dacht dat ik het niks zou vinden, maar leest wel lekker makkelijk weg. Vind het de laatste tijd moeilijk om de rust te nemen om even lekker te lezen, dus dit boek past prima.

4 likes

Ah leuk! Ik vind het heel tof klinken, maar dat gothic aspect houdt mij wat tegen.

Hmm dat vermoeden had ik al. Mocht ik er nog eens een tegen komen in de bieb dna probeer ik het misschien nog een keer.

Koopt iemand van jullie wel eens een literair juweeltje?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee wat dat is
  • Alleen tweedehands

0 stemmers

Edit

Ik dacht die dingen alleen tweedehands nog te koop waren, maar ik zag bij de boekhandel een nieuwe liggen. Ik heb er nog nooit een gekocht maar tot nu toe lijkt het bij jullie ook niet heel bekend.

1 like

Ik ken ze wel maar nog nooit zelf gekocht. Spreekt me niet zo aan.

1 like

Oh dat vond ik niet heel overheersend hoor! Eigenlijk is het gewoon een wat sombere/donkere roman met een onheilspellend/onvoorspelbaar tintje, maar echt heel erg mooi.

1 like

Oohhh nu ik lees wat het is lijkt het me wel heel leuk! Ik ga eens opletten of ze hier in de boekhandel liggen. Misschien een goede manier voor mij om iets meer literatuur te lezen

Hoe/waar zie je dit in de app? Ik kan het niet vinden

Op de homepagina maar ik zie nu dat het maar een paar boeken zijn

1 like

Ik kan trouwens dat boek van Madame le Commissaire wel aanraden! Lekkere crime, beetje Franse lavendelvelden, mysterie en een geweldig leuke assistent. Heerlijk boek.

1 like

Ugh, ik heb People we meet on vacation van Emily Henry uit, en wat was die vreselijk saai. Twee mensen die tien jaar om elkaar heen draaien, en hun tien vakanties worden ook stuk voor stuk uitgekauwd. Book lovers vond ik erg leuk van Henry, maar ik heb het laatste deel van People we meet on vacation maar gewoon scannend gelezen. Ik ga nog wel Beach read van haar proberen, en anders was het helaas alleen Book lovers dat echt leuk was. Twee sterren :star::star:

3 likes