Het algemene boekentopic #3

Veel plezier :heart_eyes:

5 likes

Alle personages zijn irritant, er gebeurt niks interessants (of ja, er gebeuren wel dingen die interessant zouden kunnen zijn, maar de manier waarop het beschreven is maakt het oninteressant), er zit geen opbouw in het verhaal (er is überhaupt niet echt een verhaal, er gebeuren wel wat dingen, maar ik zie op 90% nog steeds geen samenhang oid). Maar er waren hier ook mensen die het geweldig vonden, dus misschien ligt het wel aan mij :woman_shrugging:t3: Gelukkig is het maar kort (minder dan 200 pagina’s)

2 likes

Dramatisch hè, ik zit met hetzelfde dilemma haha. Ik wil wel graag lezen, maar heb er door de zwangerschap geen puf voor. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Mijn gelezen boeken in februari:

En ik ben net begonnen in people we meet om vacation van Emily Henry maar die krijg ik niet voor 1 maart uit.

11 likes

Mijn boeken van februari! De schaduw van de wind was een reread, en man, wat ben ik teruggekomen van mijn 4 sterren. Wat een misogyn boek. Vrouwen zijn of hoeren, of moeders, of gewoon lelijk? 2 sterren dus.

En hetzelfde vond ik dat met De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren van Murakami. Op de meest random momenten moesten de borsten van een van de personages even beschreven worden. Ook een reread trouwens, en ook 2 sterren.

It ends with us vond ik net zoals de kritieken al aangaven romantisering van seksueel geweld. Deel twee ga ik dus ook niet lezen.

Het onzichtbare leven van Addie Larue vond ik opzich mooi, maar iets te gestileerd. Ook vond ik sommige stukken gewoon erg saai.

Op de valreep heb ik gisteren nog Wij zijn licht afgeluisterd(?). Heel indrukwekkend vond ik het, dus 4 sterren.

Ik heb dus niet zoveel sterren gegeven deze maand, maar ~voelde wel heel veel bij alle boeken~ :upside_down_face:

13 likes

Mijn boeken van februari! Ik ben nu Gevangene van BA Paris aan het lezen, die is gelukkig wel beter dan Dilemma.

9 likes

Ik heb eindelijk ook weer wat boeken uitgelezen deze maand.

9 likes

Mijn gelezen boeken deze maand! Nu met de baby vind ik het soms wel lastig om te lezen, meer in de zin van het inkomen in een boek. Had niet verwacht dat ik er 3 zou uitlezen deze maand haha. Vond alle drie de boeken leuk, alleen in A river enchanted moest ik erg inkomen. Ik had verwacht dat ik Carrie Soto is back niet zo leuk zou vinden door de tenniswedstrijden maar vond het juist leuk, eens wat anders. Blijf het leuk vinden dat je soms personages uit haar andere boeken langs ziet komen.

M’n to read lijstje groeit wel enorm door al jullie aanraders haha. Ooit komt er meer tijd voor :joy:

13 likes

Mijn boeken van februari. Vond ze allemaal leuk! Nu bezig in Pet Sematary van Stephen King. Die stond al een tijdje op mijn lijstje.

15 likes

4 boeken deze maand!
Het was een goede leesmaand met goede boeken

6 likes

Ik heb die laatste, met de treinen, ook liggen. Volgens mij was de Volkskrant daar heel positief over. Ik ben tot 1/3e gekomen maar vond de beschrijving van de treinreizen wat tegenvallen. Ik had gehoopt op het ultieme reisverhaal, lekker wegdromen, jaloers worden en gaan googelen wanneer en vanaf welk station ik zelf kan vertrekken. Zie nu dat jij ook heel enthousiast ben. Tell me, wat mis ik en is het 't waard om nog een keer door te zetten?

Ik heb gelezen
Stéphanie Hoogenberk – We hebben het over je gehad 4/5
Gillian Flynn – Sharp objects 3/5
Lieke Marsman – De volgende scan duurt vijf minuten 5/5
Lieke Marsman – In mijn mand 5/5
& mooie kaft

13 likes

@zwaardvis echt een prachtige kaft is dat hè, de ontwerpster maakt sowieso hele mooie dingen vind ik (kaftwerk is ze op insta) (maar ik ben een beetje biased omdat ze mijn omslag ook heeft ontworpen :joy:)

Ik heb deze maand maar één boek gelezen door een bijna constante hoofdpijn :v:t3:. We Have Always Lived in the Castle door Shirley Jackson (van The Haunting of Hill House). Haar laatstgeschreven boek, super beklemmende sfeer en intrigerend hoofdpersonage, denk nog steeds veel na over het boek. :star::star::star::star::star:

10 likes

Ik heb hem nog niet uit maar ben de Nachtroos aan het lezen en 4/5; makkelijk te lezen - haalt mij echt uit mijn leesdip, heb verder niks gelezen in februari - en brengt me helemaal terug naar mijn reis in India❤️

6 likes

Jaa een hele mooie kaft en een prachtige dichtbundel! Laatst hoorde ik een interview met haar en vond dat heel interessant, misschien nog een tip.

5 likes

Voor de mensen die niet meelezen in het boekenclub topic, we gaan deze maand weer een boek lezen samen! Leuk als je mee doet :grin:

4 likes

Ik heb best veel gelezen in februari en ook eigenlijk alleen maar goede boeken.

A Psalm for the Wild-Built vond ik zo mooi. Het deed me een beetje denken aan een Ghibli-film, Het gaf me een zelfde soort vibe.

Piranesi was vreemd, maar wel interessant. Het had denk ik op sommige momenten wel wat meer in de filosofie mogen duiken, het bleef wat op de oppervlakte.

En laf alle cozy crime. Ik lees van beide series nu deel twee, echt perfect nu ik met met een nieuwe baan begonnen ben en de hele dag moeilijke stukken aan het lezen ben. :’)

9 likes

Vandaag nog net de koperen koning uitgelezen.

6 likes

3 audioboeken, 2 fysiek. Merk gelijk dat ik deze hele maand veel minder muziek en helemaal geen podcasts heb geluisterd :sweat_smile:

Schermopname (8)

8 likes

Dit was een goede leesmaand, paar die ik snel uit had en geen hele dikke pillen. Nu bezig in het vervolg van De nachtegaal (De schaduwlelie), maar die krijg ik net niet meer uit vandaag vrees ik.

@Marquez leuk, wilde vast een beginnetje maken in Melktanden, maar had hem zo uit! Dus ik kijk nog even mee in het boekenclubtopic, leuk om nog even over na te praten.

6 likes