Het algemene boekentopic #3

Ik was bezig in boek 4 van the Wheel of Time en ik vond het nog niet zoveel aan. Ik had een dagje vrij en had heel veel zin om Legends & Lattes te lezen en ik heb het in 1 ruk uitgelezen met een glimlach op mijn gezicht. Met recht een cozy fantasy.

Gaat over een Orc Barbarian die stopt met bounty hunten en een koffieshopje begint in een stad waar niemand van koffie heeft gehoord.

3 likes

Jaaa die heb ik ook net gelezen en ik vond hem ook zo leuk en gezellig! Je kan Thimble’s creaties bijna ruiken, vond het echt een fijn boek.

1 like

Ja haha ik kreeg er echt trek van! Ik zag dat in november een deel 2 uitkomt. Heb jij tips van meer van dit soort boeken?

1 like

Ik heb eerlijk gezegd niet vaak een fantasy boek gelezen die niet super episch is en in plaats daarvan gaat over een meer persoonlijk verhaal Ipv de wereld redden ofzo, als iemand aanraders heeft dan hoor ik t graag!

Ik kan maar een paar boeken bedenken die een beetje erop lijken qua vibes.

The House In The Cerulean Sea is ook fantasy, heel lief en gaat ook over het kiezen van je eigen geluk.

A Slow Regard For Silent Things is heel anders maar er zit iets gevoeligs en liefs in die me ook hieraan doet denken.

3 likes

Inderdaad The House in the Cerulean Sea en The Very Secret Society of Irregular Witches! Under the Wispering Door is van dezelfde schrijver als Cerulean Sea, vond ik ook wel leuk. Hij komt in april ook met deze uit:

5 likes

Ohhh ik wil The Very Secret Society of Irregular Witches graag lezen! Is het een aanrader?

2 likes

Jaaa hij is heel leuk, qua vibe wel vergelijkbaar met Cerulean Sea! Heb hem bijna uit.

1 like

Ooooh waarom wist ik dit niet, kijk @DaintyDream @LeviOHsa! Een prequel

3 likes

Ik was zo’n fan van zeis, gister uitgelezen en had voor het eerst in tijden weer dat ik ieder moment van de dag wel wilde lezen.
Ben nu toch aan deel 2 begonnen, denk dat 't me genoeg gaat pakken.
Heb dit jaar 4 boeken gelezen waarvan 2 voor m’n boekenclub. En die boeken vond ik allebei niet zo boeiend. Vind dat dan toch zonde van m’n beperkte leestijd. Maar tegelijk vind ik zo’n leesclub wel leuk.

2 likes

Beter laat dan nooit, mijn februari reads!

De Wilde Stilte - Raynor Winn, echt weer prachtig. Heb Landlijnen klaarliggen om zo in te beginnen.

Sinds ik niet meer drink - Evi Hanssen. Wel geinig, bracht wat interessante gesprekken voort maar 't is geen hoogstandje.

De Wijsheid van de Heks - Susan Smit, veel mooier dan verwacht!

Ninth House - Leigh Bardugo uitgelezen en daarna ook Hell Bent, HEEL tof.

De Opgewekte Nihilist - Wendy Syfret. Voor mij het eerste ooit wat ik lees over nihilisme en ik vond t leuk en soms heel herkenbaar en grappig.

Nu bezig in The Land Where Lemons Grow en Landlijnen.

4 likes

Offtopic maar hoe kwam jij aan die leesclubs? Ik wil me zo graag aansluiten bij een leuke leesclub, het liefst een die ook wel horror bijvb leest (andere genres lijken me ook tof hoor), maar in NL en mijn regio heb je die gewoon vrijwel niet lijkt het. Of ik weet ze niet te vinden. Heb online een super leuke book club gevonden met precies mijn interesses maar die houdt amerikaanse tijdzones aan en gaan dus online boekbespreken op tijden die voor mij midden in de nacht vallen, echt jammer. Anyway, ben benieuwd of jij of iemand hier tips heeft toevallig? Of misschien @vitaminwater als bookstagrammer met een vergelijkbare smaak als mijzelf? :blush:

4 likes

Jaaa ik had het gezien! Precies de dag dat ik hem uit had, wat een timing… Nu wachten haha.

Via de bibliotheek. Die hadden een avond georganiseerd om boekenclubs te vormen. Je kan hen mailen of ze dat ook willen doen?

1 like

Ik zag in Den Bosch wel eens een flyer liggen bij de boekhandel, dus wie weet ook bij jouw boekhandel of bibliotheek? En ik zie vaak online boekenclubs voorbij komen, maar dat is toch anders.

1 like

Ik zag op reddit deze aanraders voor Cozy Fantasy haha, zal ze aan mijn to-read lijst toevoegen :heart_eyes:

10 likes

@Kusjessoldaat @arcobaleno dank jullie wel! Ik hoopte al dat er via de bieb al zoiets zou bestaan maar helaas, misschien gewoon zelf eens kijken of er interesse is ja!. En goed idee om eens in de boekenwinkel te gaan kijken! :blush:

2 likes

@Foucher @DaintyDream
Afgelopen week hadden jullie het hier over Legends & Lattes en ik zag net dat er een speciale editie van Fairyloot wordt uitgebracht. Ik zat me al af te vragen waar ik nou over dit boek had gehoord toen ik de email binnen kreeg, maar er ging net een belletje rinkelen haha

6 likes

Bozebitchesboekenclub en boredtodeathbookclub! Ik doe zelf nooit mee maar vind die wel leuk om te volgen, dus vast ook leuk om aan te sluiten.
Anders misschien even op #boekenclub en jouw regio zoeken op instagram.

2 likes

Super leuk, dank je wel!!! :hugs:

1 like

Deze week gelezen, lekker luchtig en herkenbaar als je (vaak) in Italië bent geweest. :star: :star: :star:

2 likes