Het algemene boekentopic #3

Oh wat een lage rating voor Het Huis met de Geesten. Mag ik vragen waarom? Het is een van mijn favo boeken van haar haha.

2 likes

Ja hoor, dit was mijn review op Goodreads:
“Misschien ligt het aan mijn leesdip, maar ik had heel veel moeite om door dit boek heen te komen. Het heeft me dus helaas niet uit mijn leesdip gehaald. De vele personages, de wisselende verhaallijnen, de (wat verouderde) schrijfstijl: het kon me niet erg boeien. Jammer, want ik had hoge verwachtingen van dit boek, maar misschien is Isabel Allende simpelweg niet de auteur voor mij.”

Ik had in het begin van het jaar niet echt veel focus dus het zou ook zeker aan mij kunnen liggen maar ik vond er niet zoveel aan.:grimacing:

2 likes

The baby decision
Kwam dit boek tegen als aanrader voor fencesitters, waar ik mij onder schaar. Vond het echt een heel goed boek waarin alle kanten belicht worden van beide keuzes: childfree blijven/een kind krijgen. Je merkt echt dat deze vrouw veel ervaring heeft met het helpen bij deze keuze, en het boek neigt ook niet één kant op ofzo. Het is heel eerlijk en ik voelde me soms ook echt aangevallen (op een goede manier) haha. Het heeft veel onzekerheid bij me weggenomen denk ik!

Druks
Geluisterd. Een aantal dingen héél herkenbaar en veel ook totaal niet. Iedere ADHD’er is weer heel anders. Leuk geschreven, maar ik heb er niet heel veel aan gehad ofzo, het gaat vooral over haar eigen situatie.

Sywerts miljoenen
Heel erg van genoten, het is een heerlijk juicy verhaal over 3 kneusjes en 1 opperkneus en hoe ze dit allemaal sneaky (maar niet sneaky genoeg) hebben gedaan. Leest heel lekker weg en is goed voor je zelfvertrouwen :’)

Revenge
Denk dat ik deze tegenkwam in dit topic, dus eens uitgeprobeerd omdat het niet zo’n dik boek is. Vond het goed geschreven en heel leuk in elkaar gevlochten met losse verhalen die toch met elkaar te maken hebben. Soms echt een goede creepy sfeer. Maar ik denk dat het toch niet helemaal mijn stijl is, dus het blijft bij dit experiment.

5 likes

Ik was laatst in dit boek begonnen maar ben ook heel snel weer gestopt. Vind alwetende vertellers gewoon niet chill, geloof ik.

Van Peach Blossom Spring had ik meer verwacht. Vond de schrijfstijl afstandelijk en de oudere Henry Dao niet zo sympathiek.

En dank @vitaminwater voor de Rob van Essen tip: Visser leest als een Murakami-achtige koortsdroom, fantastisch :joy:

6 likes

image

Ik heb deze gelezen in maart:

Paper girls deel 2 :star: :star: :star: :star:
Is een graphic novel (of stripboek, eigenlijk) en super spannend en meeslepend! Voor een boek wat je binnen een uur/paar uur wel uit hebt. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Play it as it lays :star: :star: :star: :star:
De eerste keer dat ik iets van Joan Didion lees en ik wil nu meer van haar lezen. Het gaat over Maria, een actrice. In het eerste hoofdstuk lees je al dat ze een mentale problemen heeft en daarna ga je terug in de tijd naar haar verhaal. Echt een broeierig (letterlijk en figuurlijk omdat het zich deels in de Amerikaanse woestijn afspeelt) verhaal maar ook super confronterend en heftig. Ze maakt echt zware dingen mee en je leest het natuurlijk vanuit een vrouwelijk perspectief. Aanrader in ieder geval.

De eerlijke vinder :star: :star: :star: :star:
Een typisch Lize Spit boek met heftige spanningsboog en een plot waar je buikpijn van krijgt. Ik “hou” er wel van maar het is vrij grim.

Bewaar de zomer :star: :star: :star: :sparkles:
Ook een mooi en verdrietig boek. Het middelpunt is het vakantiehuis in Italie, wat van de ouders van de schrijver is. Ze omschrijft alles prachtig.

8 likes

Oh leuk!!! Ik heb alleen De Goede Zoon en Miniapolis van hem gelezen maar Visser klinkt ook top. Gaat op mijn lijstje! En tof dat je Na Mattias ook goed vond.

1 like

hahahaha wow had bij die dynamiek nog helemaal niet stilgestaan maar inderdaad???

gefrustreerd zijn dat haar moeder haar niet een ierse naam heeft gegeven/niet meer over ierse cultuur heeft geleerd

vervolgens nul moeite doen om over de cultuur/taal in hong kong te leren :clown_face::clown_face:

2 likes

Mijn maand was qua lezen niet zo spannend. Ben in februari begonnen met de zeven zussen, dus in maart deel 2 en 3 uitgelezen. Nu gestart in deel 4.

6 likes

Ik heb vanmiddag nog een boek uitgelezen, dus dat zijn drie boeken in Maart. Niet heel veel, maar ik heb een nieuwe baan, dus heb niet zoveel energie om te lezen. Hopelijk kan ik in april weer meer lezen :blush:

En ik had nog een paar goede vondsten bij de kringloop!

8 likes

Ik heb drie boeken gelezen in maart. How to kill your family vond ik grappig, origineel verhaal ook met een leuke twist. Ik vond wel dat de hoofdstukken te lang waren, ik heb meerdere keren vooruit gebladerd om te kijken hoeveel pagina’s ik nog moest. Terwijl ik het dus wel heel leuk vond en het lekker las.

The Ancient Guide To Modern Life was interessant, het ene hoofdstuk vond ik leuker dan het andere. Soms vond ik het toch ook wel een beetje ingewikkeld qua taalgebruik maar ook vanwege het onderwerp. Al met al dus een gemiddelde rating.

Als de dood zucht heeft me wel echt geraakt. Het gaat over 8 jongeren in een psychiatrische instelling. Ik vond het indrukwekkend hoe ze allemaal sterk een eigen karakter hadden en dit zich ook ontwikkelde en tot elkaar overhield. Het einde verraste me. Het is echt een boek waar ik graag nog met iemand die het ook heeft gelezen over zou willen praten. Dus als iemand het heeft gelezen, let me know! Ik heb iig het debuut van Lex Paleaux (winterwater) nu ook op mijn want to read staan.

7 likes

Ja volgens mij heb ik Als de dood zucht nav jouw goodreads review op mijn lijstje gezet! Dus will report back als ik hem heb gelezen, waar had jij m gevonden?

1 like

Gewoon in de boekhandel! Ik was een beetje aan het struinen en toen trok de cover/titel mijn aandacht

2 likes

Geen slechte maand! Frankenstein zullen we maar snel vergeten.

De verrassing was denk ik ‘Wat ik niet deed’. Totaal willekeurig uitgekozen bij de online bieb. Mooie setting in Schotland en best een spannend verhaal dat lekker weg las.

7 likes

Hoe kunnen jullie zoveel lezen? Knap hoor!

3 likes

3 non-fictie boeken, 5 fictieboeken. Best netjes. Ik ben trouwens nog bezig met oa Schaamteloze seks en Things We Hide From The Light. O, en eigenlijk ook in Addie LaRue.

@Saray Ik luister veel van mijn boeken als audiobook :slight_smile:

10 likes

Mijn leeslijst van maart. Ik zit nog steeds in een leesflow en vind het echt heerlijk.
Ik hoopte dat het kattenboek een leuke cosy crime zou zijn. Was het ook wel, maar vond het matig vergeleken met de thursday murder club. Iets meer chicklit achtig. Wil wel nog een boek van de serie lezen, kijken hoe die is. Betty vond ik echt prachtig.

10 likes

Ahh maar dan nog vind ik het knap!

Luisterboeken kan ik dus niks mee, vind de stemmen vaak irritant haha

2 likes

Ik zat in een leesdip maar ben afgelopen dagen weer gaan lezen, Het eiland van de verdwenen bomen van Elif Shafak.

Het speelt zich af op Cyprus, interessant omdat ik daar weinig van weet, en de bomen-thematiek spreekt me heel erg aan. Ik ben pas een paar hoofdstukken in het boek, dus nog geen sterren.

6 likes

Ik wil 1984 gaan lezen, maar ik twijfel nog tussen Nederlands en Engels. Wat raden jullie aan? Ik merk dat ik met Engels in oudere boeken vaak wat lastiger erin kom namelijk.