Het algemene boekentopic #3

Ik zat in een leesdip maar ben afgelopen dagen weer gaan lezen, Het eiland van de verdwenen bomen van Elif Shafak.

Het speelt zich af op Cyprus, interessant omdat ik daar weinig van weet, en de bomen-thematiek spreekt me heel erg aan. Ik ben pas een paar hoofdstukken in het boek, dus nog geen sterren.

6 likes

Ik wil 1984 gaan lezen, maar ik twijfel nog tussen Nederlands en Engels. Wat raden jullie aan? Ik merk dat ik met Engels in oudere boeken vaak wat lastiger erin kom namelijk.

M’n favorieten deze maand waren twee non-fictie boeken:

De kleine De Beauvoir - Marja Vuijsje 4/5
Ik ben ooit begonnen in De Tweede Sekse maar ben toen afgehaakt, en omdat ik het nog steeds niet kan opbrengen dat boek weer op te pakken, ben ik dit boek gaan lezen. Aanrader voor iedereen die ook De tweede sekse zou willen lezen maar daar tegelijkertijd tegenop ziet.

WeToo: Essays on sex work and survival - Natalie West en Tina Horn 4/5
Brede verzameling essays over waar sekswerkers (in de VS) zoal mee moeten dealen. Allemaal goed geschreven, sommige indrukwekkend of schrijnend, andere grappig en luchtiger. Echt een aanrader.

En verder:

Gouden bergen - Doortje Smithuijsen 3/5
Gratis geld voor iedereen - Rutger Bregman 3/5
Melktanden - Emma Curvers 2/5
Verity - Colleen Hoover 2/5
Eerste Colleen Hoover die ik gelezen heb en waarschijnlijk ook de laatste. Wel een verhaal waarbij je blijft lezen omdat je gewoon wilt weten hoe het nou in elkaar steekt, maar omg wat ongeloofwaardig.

6 likes

Ik zou het toch proberen in het Engels. Het is niet per se makkelijk Engels, maar je ook niet supermoeilijk, en je komt er snel genoeg in, Er wordt ook veel uitgelegd qua woorden omdat er veel woorden inzitten die voor dit boek uitgevonden zijn.

2 likes

In maart las ik Landlijnen van Raynor Winn uit en ik vond het weer prachtig. Zou zo nog zes van zulke boeken kunnen lezen.

Daarna ben ik begonnen met de Shadow & Bone trilogie herlezen vanwege de serie, heb Ruin & Rising (deel 2) nu bijna uit. Vind ze wel leuk, maar vooral zin om de Crows weer te lezen en de boeken over Nikolai.

3 likes

Haha ja precies! Naoise is echt een clown

De voornaamste reden dat haar boek bekend is geworden is omdat ze op net het juiste moment door Sally Rooney is genamedropt. Heeft waarschijnlijk de uitgever flink voor betaald $$$

Wel slim want het boek zelf slaat helemaal nergens op

2 likes

Vier boeken uitgelezen in maart! Ik ben ook nog bezig in De morgenster van Karl Ove Knausgård en in Beach Read van Emily Henry. In De morgenster kom ik helaas niet echt verder. Beach Read lees ik voor ik ga slapen, lekker luchtig.

Antiboy en Het bal der gekken heb ik trouwens geluisterd. De andere twee fysiek gelezen.

Fijne leesmaand weer!

8 likes

Twee boeken gelezen in maart! Vond ze niet heel bijzonder. Wel benieuwd geworden naar het tweede deel van het eerste boek, Het huis aan de Herengracht, dus daar ben ik nu in bezig.

4 likes

De serie na +10 jaar weer helemaal aan het lezen maar merk dat ik blij ben als de serie klaar is.

9 likes

Gelezen in maart (ik had vakantie)

• Melktanden van Emma Curvers :star::star: review
  • How High We Go in the Dark van Sequoia Nagamatsu :star::star::star::star:
  • We hebben het over je gehad van Stéphanie Hoogenberk :star::star::star: review
  • The Girls Are All So Nice Here van Laurie Elizabeth Flynn :star::star::star::star:
  • Our Share of Night van Mariana Enriquez :star::star::star::star::star: review
  • De Eerlijke Vinder van Lize Spit :star::star::star::star: review
  • Lente van Ali Smith :star::star::star::star:
  • Poor Little Sick Girls van Ione Gamble :star::star::star:
  • Brutes van Dizz Tate :star::star::star:
  • November van Thomas Olde Heuvelt :star::star::star::star:
  • This Might Hurt van Stephanie Wrobel :star::star::star:
  • Are You There God? It’s Me, Margaret :star::star::star:

En nu ben ik bezig in House of Hunger van Alexis Henderson.

10 likes

The island of doctor Moreau 3/5
Winter 3/5
Bonjour tristesse 4/5
Ik ben er niet 4/5
^ Ik denk niet dat ik ooit zo veel gejankt heb bij een boek?? Mijn vriend deed bijna een intervention omdat ik zo overstuur was :smiling_face_with_tear: ik had dit beter kunnen lezen als dit thema (psychische problematiek) minder een rol speelde in mijn leven haha maar wel heel spannend en mooi geschreven

13 likes

Voor het eerst boeken gelezen van taylor jenkins reid en ik begrijp de hype helemaal. Wat een toffe boeken!

Terug naar Verona is een goed geschreven boek, maar het heeft me er ook even aan herinnert waarom ik bijna nooit boeken lees geschreven door mannen.

Melktanden had ik gelezen voor de boekenclub hier, en had ik anders denk ik niet uitgelezen.

De andere boeken waren gewoon lekkere wegleesboeken, maar ook niet heel speciaal, gewoon leuk.

6 likes

Nee nog niet! Dan zet ik dat ook op mn lijstje

Melktanden uit de boekenclub was niet zo geliefd haha, zie ik aan de reviews hier. Hopelijk gauw weer een leuk(er) boek!

@macchiato Eiland van de Verdwenen Bomen las ik ook deze maand, erg mooi inderdaad! Sla nu de andere tip van @Kultakala op :dizzy:

3 likes

Net niet gelukt voor het eind van maart, maar net Het lied van ooievaar en dromedaris uitgelezen. Prachtig boek, dus een beetje verdrietig dat het uit is. Kom er ook net pas achter wat er allemaal verborgen is in de cover, en nu kan ik het niet meer ontzien.

4 likes

Zat even lekker in mn Taylor Jenkins Reid flow haha, lekker makkelijk en vermakelijk wel. Merk wel dat de drempel voor een wat inhoudelijker/diepgaander boek vrij hoog is, maar allang blij dat ik weer zoveel lees!

Morgen zal het beter gaan vond ik echt niet leuk, ergerde me ongeveer aan alle personages.

9 likes

Toch 3 boeken gelezen, ondanks een drukke maand.

8 likes

Ik wil beginnen aan de zeven zussen serie! Ben benieuwd wat ik er zelf van vind, gezien de wisselende meningen. Zijn hier liefhebbers van deze serie?

4 likes

Niet zo heel veel gelezen in maart, maar wel goede/interessante boeken.

6 likes

• Niemand zeggen als luisterboek.

Wat de fak geen beoordeling gegeven ivm onderwerp, goed dat het is uitgelicht, maar erg warrig geschreven

3 likes