Ik ga mijn boeken ook delen. Heb deze maand een goede leesmaand gehad qua kwantiteit. Qua kwaliteit had het ups en downs…
De verdwenene - Lot Vekemans ![]()
![]()
Aanrader van mijn moeder. Ik vond er weinig aan. Het begint veelbelovend, maar het verhaal kabbelt voort en het einde was een enorme anticlimax.
Films die nergens draaien - Yorick Goldewijk ![]()
![]()
![]()
Meegenomen uit de bieb n.a.v. de lovende recensies in dit topic. Ik vond het tegenvallen. Het is bedoeld als kinderboek, dus dat maakt het verhaal (terecht) “simpel”. Tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat kinderen het boek leuk vinden, want daarvoor gebeurt er naar mijn idee te weinig en is het juist te “zwaar”. Al met al een teleurstelling dus.
Als alles is gezegd - Anne Griffin (
) ![]()
![]()
![]()
Prima audioboek, ingesproken door een fijne voorlezer (Robert van GTST).
Sander en de brug - Sander Schimmelpenninck (
) ![]()
![]()
![]()
Als je Sander volgt op de socials en in zijn columns is dit boek (of eigenlijk meer essay) weinig vernieuwend. Weinig diepgang vond ik.
My year of rest and relaxation - Ottessa Moshfegh ![]()
![]()
![]()
![]()
Ook meegenomen uit de bieb n.a.v. meerdere lovende recensies in dit topic, maar het was niet helemaal m’n ding. Ik twijfel of ik fascinatie voelde of irritatie?
How about mom - Anna Jacobs (
) ![]()
![]()
![]()
![]()
Fijn boek voor aanstaande moeders. Bruikbare info en tips.
The house in the cerulean sea - TJ Klune ![]()
![]()
![]()
![]()
Dit boek heeft mijn hart gestolen
iemand deel 2 al gelezen?? Ben heel benieuwd, maar mijn bieb heeft het (nog) niet…
Shuggie Bain - Douglas Stuart ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Absolute topper van deze maand (en misschien wel dit jaar?). Aangrijpend verhaal over een jongen die opgroeit in een achterstandswijk in Glasgow in de jaren ‘80. Het is weinig opbeurend (alcohol- en drugsmisbruik, mishandeling, seksueel geweld, armoede etc), maar toch straalt de liefde erdoorheen.
Nu bezig in Girl A van Abigail Dean (bijna uit) en Fortuna’s kinderen van Annejet van der Zijl (op ong. 25%).
Daarnaast ben ik al een eeuwigheid bezig in Max, Mischa en het Tet-offensief, maar ik kom er niet doorheen
ik geniet normaal zo erg van dit soort lange, character-driven boeken, dus baal enorm. Kan iemand me overtuigen om dit boek weer op te pakken?