Het algemene boekentopic #3

ik lees nu “nothing to see here” van Kevin Wilson en het is echt heel grappig

niet in een suburb maar zeker wel die vibe. gaat over een 20er met verleden die opeens zorg moet dragen voor 2 stiefkinderen van een vroegere vriendin die in een mansion woont. probleem = de kinderen vatten letterlijk vlam als ze boos worden.

6 likes

Deze is echt zó leuk!!!

Ik lees Herland van Charlotte Perkins Gilman, echt een droom van een boek over een land waar alleen vrouwen zijn :sparkling_heart:

7 likes

Ja ik heb ook Caraval gelezen en het is aan te raden om deze serie van te voren te lezen. Sowieso vind ik het een prachtige serie (dus lezen! Haha) maar ook een deel verhaallijn wordt voortgezet in Once Upon A Broken Heart.

3 likes

Ah thanks, ik stuur je een PM

2 likes

Net Firekeeper’s Daughter gelezen van Angeline Boulley. Het stond bij de YA-aanraders van de bib, maar de flaptekst overtuigde mij om het mee te nemen. Het gaat over een meisje dat half wit, half Ojibwe is en terechtkomt in een soort van whodunnitsituatie gemengd met drugs, zelfbewustzijn, identiteit en familiebanden. In het begin had ik wat moeite met de Ojibwe-termen en beschrijvingen, maar na een tijdje wende dit wel. Echt een aanrader! Ik geraakte in een soort van leestrance, waarin ik móest doorlezen omdat ik zo door het verhaal werd opgezogen.

3 likes

Gisteravond deel 4 (Parel, over Cece) van de zeven zussen uitgelezen, was ook weer een prima boek! Blijf het knap vinden hoe de schrijfster telkens zulke verhalen uit het verleden verzint. Ik denk niet dat ik ooit zulke verhalen had kunnen bedenken hahaha

2 likes

Ik heb ACOTAR 3 uitgelezen. Wat een rollercoaster aan emoties.

1 like

Ik vond ACOTAR ook erg leuk om te lezen, wil ze altijd nog een tweede keer lezen.

Ik heb net de Daevabad trilogy uit van S.A. Chakraborty. Vond dat echt zulke mooie boeken! Nu echt zo’n leeg gevoel haha, wil nog even in die fantasiewereld blijven.

1 like

Heb je deze dan toevallig ook al gelezen?

Nee, helemaal gemist, thanks voor de tip!! :slight_smile:

2 likes

Lisette Jonkman
Colleen Hoover
Het verborgen nest vind ik ook prachtig

Zoiets?

1 like

Waar hou je van? Je kan beginnen met feelgood of ya, dat is luchtiger en/of kortere zinnen en hoofdstukken. Qua feelgood zijn bijvoorbeeld Marijke Vos, Sophie Kinsella of Gillian King tof. Ya kun je alle kanten op. Maar er zijn ook genoeg makkelijkere thrillers, bijvoorbeeld de boeken van Suzanne Vermeer.

1 like

Meteen 500/600 pagina’s :sweat_smile:

4 likes

Indien je open staat voor thrillers dan is iene miene mutte misschien een goed boek om mee te beginnen. Door die thriller reeks is destijds mijn liefde voor lezen ook weer aangewakkerd. Iene miene mutte heeft hoofdstukken van gemiddeld 3 pagina’s, elk hoofdstuk is een andere POV waardoor de spanning heel erg opgebouwd wordt en je het boek niet zomaar weg wil leggen.

7 likes

Eens, dit zijn echt heerlijke boeken

Misschien Het einde van de eenzaamheid van Benedict Walls? En ik dacht ook aan Gij nu van Griet op de Beeck. Dat zijn 15 verschillende verhalen (die wel iets met elkaar gemeen hebben). Doordat het verschillende verhalen zijn is het misschien makkelijker om er bij te pakken en er 1 te lezen.

2 likes

Ik vind de boeken van Graeme Simsion heel leuk, the Rosie Project bijv (en er zijn nog 2 delen). Feelgood en leest makkelijk weg!

Lize Spit zou ik echt afraden voor waar jij naar op zoek bent haha. Leest niet makkelijk vind ik.

2 likes

Ik ben nu al twee weken bezig in Book Lovers maar ik kom gewoon niet helemaal lekker in het verhaal. Deze is/was zo erg gehyped maar ik denk toch dat ik Beach Read leuker vond.

2 likes

Wat ik met mijzelf afspreek. Lees een hoofdstuk en kijk daarna verder. Vaak zit ik dan al in het boek.

2 likes

Als je van thrillers houd is idd de serie van M.J. Arlidge echt een aanrader. Niet echt thrillers maar wel een beetje in die hoek: de boeken van Harlan Coben lezen ook heel lekker weg.

Als je liever een roman leest zou je ook eens kunnen kijken naar de boeken van Taylor Jenkins Reid. Ik vond vooral De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo leuk.

Oh en vergeet ik bijna nog mijn ultieme boekentip! Kijk eens naar De moordclub (op donderdag) van Richard Osman. Er zijn inmiddels ook twee volgende boeken in de serie. Grappig, ontroerend en een beetje spannend, als het had gekund had ik ze alledrie in een ruk uitgelezen.

3 likes