Het algemene boekentopic #3

Staat hier dat Harlan Cobens boeken niet echt thrillers zijn? :sweat_smile:

3 likes

Jaaaaaa! Zag dat deel vier in september verschijnt (de Engelse versie iig). Zin in!

@Tjiftjaf Ik vond de Frida Klein boeken van Nicci French ook heel lekker weglezen, ook beetje thriller/whodunnit, misschien ook nog een aanrader.

2 likes

Ligt er aan welke je gelezen hebt denk ik. De Myron Bolitar serie vind ik persoonlijk geen enorm spannende thrillers.

2 likes

Ik lees nu Horrorstör van Grady Hendrix, al eens eerder aan begonenn op de ereader maar dat doet het boek toch echt geen recht. Nu de fysieke versie aan het lezen en ik vind het echt leuk! Het is niet super eng te noemen, maar wat kan die man toch schrijven en originele ideeën verzinnen :books:

2 likes

Wat bij mij ook helpt qua leesplezier is Goodreads. Je houdt daar bij welke boeken je gelezen hebt, maar je kan ook mensen toevoegen en dan zie je welke boeken zij lezen of van plan zijn om te lezen. En Goodreads raadt ook boeken aan op basis van andere boeken die je bekijkt. Hierdoor heb ik heeeel veel boeken op mijn to read lijst kunnen zetten.
Er zijn ook wat Nederlandstalige groepen waar ze samen boeken lezen, zoals Fanatieke Nederlandse Lezers en De Kobo-plussers. Paar jaar terug waren er meer actieve Nederlandse groepen maar dat is volgens mij een beetje verleden tijd.

13 likes

Ja goeie keuze!

3 likes

Wat @Blush zegt. Ik zou de meeste van zijn boeken niet echt omschrijven als thrillers, eerder misdaadboeken oid denk ik. Al is die grens voor boeken denk ik best dun en zal het me uiteindelijk ook een worst wezen hoe je het noemt. Gaf de omschrijving vooral om aan te geven dat ze niet heel erg eng zijn.

2 likes

Ik heb deze dus echt al jaren hier thuis liggen. Misschien toch maar eens gaan lezen

1 like

Ik lees vaak op mijn telefoon in Kobo Plus of Online Bibliotheek. De ideale combinatie van mijn telefoonverslaving voeden en toch een boek lezen.

Paar boekentips:

Schimmen - Dolly Alderton
Louise - Anne-Laure Van Neer
Laura H - Thomas Rueb (dik boek wel)
Het eerlijkheidsexperiment - Clare Pooley
De waarheid - Colleen Hoover
Je bent jong en je krijt wat - Monique van Loon
Tot snel - Beth O’Leary

4 likes

@Tjiftjaf ik heb gisteren Schimmen uitgelezen en ik vond het echt een heel leuk boek! Ik zit/zat in een leesdip maar ik kon dit boek echt niet weg leggen

Edit: ‘je bent jong en je krijgt wat’ heb ik ook echt in een ruk uitgelezen!

3 likes

Jaaa Grady Hendrix :heart_eyes: vond alleen zijn laatste boek niet zo.

2 likes

Hie kom je in goodreads bij/in een groep terecht? Kan dat alleen op uitnodiging?

1 like

Meestal kun je via community-groups een groep zoeken, en staat er onder de groepsfoto een button met Join Group! Maar dat is bij public groups, soms moet je inderdaad uitgenodigd worden.

1 like

In engeland zijn boeken echt zoveel goedkoper

Voor dertien euro heb ik gewoon vier boeken hier😎

21 likes

Ik heb Scarlett uitgelezen, het vervolg op Gejaagd door de wind. Mooi verhaal, alleen gebeurde er in het laatste deel van het boek ineens heel veel waardoor ik de draad een beetje kwijt was soms. Ben blij dat ik het boek heb gelezen.

1 like

Ik ben begonnen in De Zeven Zussen, heb nu twee delen gelezen en vind het prima vermaak, leest lekker weg. Mooie verhalen, maar wel een beetje voorspelbaar. Ik had veel dingen in een heel vroeg stadium al door en ben benieuwd of de volgende delen weer hetzelfde riedeltje zijn qua jonge vrouw wordt gekoppeld aan iemand met wie ze niet wil trouwen, gaat (tijdelijk) ergens anders naartoe en wordt daar verliefd op een ander etc. Maar ik ga wel verder lezen dus!

3 likes

Ik was al een tijdje op zoek naar lady chatterlys minnaar en ik vind m bij de kringloop voor 1€!!

6 likes

Tip: Anjet daanje lied van de ooievaar blabla is nu een week lang maar 5 euro als ebook (libris literatuurprijs shortlist actie)

9 likes

Maar het leest als een fucking TGV (blurb op de achterflap, helemaal mee eens) :sweat_smile:

1 like

Ah bedankt voor de tip! Ik heb 'm gekocht

1 like