Het algemene boekentopic #3

Ik wil die dit jaar ook lezen! Ben benieuwd naar de hype

Haha je mag zelf de regels bepalen! Je zou de challenge kunnen doen met 15 minuten lezen voor jezelf, als je dat wil natuurlijk. Wat jij leuk vindt :smiling_face:

2 likes

Haha, ik ga voor minimaal 15 minuten zelf lezen (buiten werk). Moet lukken.
Ben sinds september iedere ochtend tijdens mijn ontbijt ook aan het lezen, is maar 5 minuten meestal, maar wel lekker om rustig de dag te beginnen.

De challenge heeft mij vorig jaar heel erg geholpen om toch steeds mijn boek erbij te pakken, in plaats van mijn telefoon. Meestal las ik dan zo weer een uur :slight_smile: Dus ik doe zeker mee!

Ik ben bezig in Kruis of munt van Jo Boer. Verder luister ik Sinds ik niet meer drink van Evi Hanssen.

3 likes

Leuk! Ik ga denk ik dan Everything I Know About Love erbij pakken, lijkt me wel een goed boek om elke dag even 15 min te lezen :slight_smile:

4 likes

Leuk, altijd gezellig om te weten dat iedereen meeleest. Ik lees a court of silver flames van Sarah J. Maas.

2 likes

Ik heb nog nooit fantasy gelezen en gezien het zo populair is wil ik het wel eens proberen. Ik hoor veel mensen over Sarah J Maas, is dat een goede om mee te beginnen? Als ik zo Google zie ik dat ze 2 series heeft geschreven, dus mocht iemand daarin nog aanraders hebben of andere tips, graag!

2 likes

Ik heb precies hetzelfde, dus ik had vorig jaar een fantasy boek lezen op mijn 2022 lijst gezet. Echt de laatste week van het jaar heb ik een een ebook van Sarah j Maas gekocht. Hoopte dat ik een keer er ingezogen zou worden, maar moet echt wel een drempel over. Ben nog niet ver gekomen en inmiddels wel drie andere boeken gelezen :sweat_smile:

1 like

Ik vind House in the cerulean sea echt leuk! Beetje fantasy achtig maar t leest zoooo makkelijk

Ik doe ook weer mee, leuk! Ik lees nu Skandar and the Unicorn thief, een kinderboeken over moordlustige eenhoorns, haha.

En ik heb net The Iron Widow van Xiran Jay Zhao binnengekregen, het nieuwe boek voor mijn boekenclub, dus daar ga ik vanavond in beginnen.

Ik doe mee en ga De vloek van de farao van Martyn van Beek lezen.

1 like

Ik woon weer (tijdelijk) in Engeland en liep voor het eerst weer eens een Waterstones in. Er was 50% korting op zo’n. grote. selectie. :heart_eyes: Uiteindelijk 4 boeken gekocht dus ik ben tevreden.

17 likes

Absoluut! De ACOTAR boeken van haar zijn echt heel toegankelijk. En daarnaast voor mij ook echt de categorie “Ik mis 2 uur slaap, want ik kon het boek niet neerleggen”.

3 likes

Ik doe ook mee! Ik ben nu bezig met ‘The World Gives Way’ van Marissa Levien. Vrij onbekend, gaat over een wereld op een ruimteschip omdat de aarde niet meer leefbaar was (zoals Snowpiercer ongeveer maar dan geen trein haha) en dan gebeurt er iets waardoor het niet zeker is of dit schip nog verder kan reizen. Tot nu toe leest het lekker weg en de concepten/thema’s zijn best interessant.

Ik doe ook mee, ben nog bezig in Holiday Romance van Catherine Walsh, nog een beetje in de kerstsferen wel haha maar heb nog geen tijd gehad om hem uit te lezen maar moet met de challenge wel lukken (of eigenlijk hoop ik daarvoor al zodat ik met een nieuw boek kan meedoen)

1 like

Ik doe mee. Gallows Hill van Darcy Coates lees ik nu!

2 likes

Ik heb gisteren een mini leesmarathon gehouden van vier keer 45 minuten en nu heb ik mijn boek Happy Hour al uit :grin: Daarna begonnen in Eetgestoord

16 likes

Ik doe ook graag mee! Heb de afgelopen dagen niet gelezen, maar ga vandaag beginnen aan Thursday Murder Club van Richard Osman

6 likes

Ik doe ook mee, ik lees nu The Kingdom of Back.

2 likes

Ik doe ook weer mee, ik ben vandaag begonnen in Naar het paradijs van Hanya Yanagihara. Ik zit nog maar in het tweede hoofdstuk maar voorlopig bevalt het me wel.

Gisteren heb ik Onze verloren harten van Celeste Ng uitgelezen. Het gaat over een jongen die op zoek gaat naar zijn verdwenen moeder. Het speciale eraan is dat het zich afspeelt in een dystopische versie van de VS waarin men alle buitenlandse (voornamelijk Aziatische) invloeden probeert te weren. Hierbij gaan ze zelfs zo ver dat er kinderen van hun ouders worden weggenomen als de overheid vindt dat het kind te veel wordt blootgesteld aan ‘‘buitenlandse invloeden’’. Op de achterflap staat dat het een aanrader is voor wie fan is van The Handmaid’s Tale en ik kan dit beamen.

5 likes