Het algemene boekentopic #3

Ik lees (nog steeds) ‘het achtste leven, voor Brilka.’ Ik zit op 63% nu. Vind het een fantastisch boek, het leest lekker weg maar wat ik wel jammer vind is dat in het grootste gedeelte van het boek niet altijd duidelijk is in welk jaar we zitten of hoe oud de personages zijn. Mijn geschiedenis in niet zo goed dus aan de hand van de gebeurtenissen kan ik het ook niet altijd ontrafelen.

Heb nog tot en met zondag vakantie dus ik hoop het boek dan wel uit te hebben. Ik heb altijd ook wel weer zin om weer een nieuw boek te beginnen!

3 likes

Klinkt tof! Ik heb dat boek hier klaar liggen nav Reese Witherspoons boekenclub dus wil er binnenkort aan beginnen.

1 like

Oh maar dit! Ik moet er eerst altijd even inkomen met lezen maar als ik er eenmaal in zit gaat het zo snel.
Ben nu 200 ongv in ACOTR 2 en het verloopt zo soepel en fijn qua opbouw.
(Status nu: Rhysand :tada: - Tamlin​:triumph:)

3 likes

Ik doe ook mee aan de challenge, ik ben bezig in the whalebone theatre.

1 like

Oh dit klinkt als een goed idee! Ik ga er vandaag ook een houden haha

2 likes

Oeh, die staat hoog op m’n lijstje. Hoe vind je hem tot dusver?

3 likes

Ik lees ook mee, ben bezig in They never learn van Layne Fargo

Zijn hier ook korte verhalen liefhebbers? Ik ben wel benieuwd naar tips van boeken en/of schrijvers. Je lievelingsverhaal delen mag ook natuurlijk.

Ik herlees nu witte veder van Sanneke van Hasselt. Ik snap niet elk verhaal even goed, maar wat kan zij mooi schrijven met weinig woorden.

1 like

Mooie boeken met korte verhalen:

Dingen die we verloren in het vuur - Mariana Enriquez (vertaling: Peter Valkenet)
Oogzenuw - Maria Gainza (vertaling: Trijne Vermunt)
Jerrycan - Joep van Helden
Het dreigbed - Bertram Koeleman

3 likes

Ik vind hem erg goed als dat zo blijft zeker 5 sterren. Lees hem wel in het engels

2 likes

Jaaa, Mariana Enriquez inderdaad!
Andere aanraders:
Small Horrors
Bliss Montage
Cursed Bunny
I hold a Wolf by the Ears
De Meisjes: zeven sprookjesHer Body and Other Parties
Homesick for Another World

Dit zijn wel allemaal bundels btw

3 likes

Ik heb nog nooit iets van Jordan Peterson gelezen, maar joh. Hoezo dwepen zoveel mensen, vnl mannen dan, met iemand die zulke shit verspreidt?

1 like

Wat fijn! Ik lees ook bijna alleen Engelstalig, sowieso als dat de originele taal is. :grin: Zo schuift hij weer een stukje naar boven. Haha

2 likes

Omdat ze vrouwen haten :woman_shrugging:t2:
Edit: ik weet niet uit welk boek deze pagina komt maar iemand die Jordan Peterson als bron gebruikt zou ik niet serieus nemen

1 like

De auteur gebruikt stukken uit Petersons boek als voorbeeld van hoe het niet moet haha.

3 likes

Ik ga proberen mee te doen! Ik lees nu The wicked king van Holly Black!

3 likes

Mijn god, ik kijk een video van een youtuber die als doel had om zoveel mogelijk van haar eigen boeken die ze niet gelezen had te lezen. En ze heeft zo’n 140 boeken gelezen, wat echt een enorm aantal is.

Zegt ze bijna tussen neus en lippen door dat ze ook nog zo’n 140 boeken heeft gelezen die ze niet zelf heeft. Dus ze heeft zo’n 280 boeken gelezen?! Holy shit haha.

3 likes

Wow haha ben wel benieuwd wie dat is! En hoe haar leven er verder uit ziet.

Zo bizar. Ik kan best veel lezen (afgelopen jaar minder), maar zoveel lukt me echt niet. Maar vind dat ook altijd zo bijzonder van bv Victoria Schwab die niet alleen veel schrijft, maar blijkbaar ook nog eens een hoop leest.

@buffel Dat kan zeker wel als je in 1.5 dag een boek uitleest. :slight_smile:

O, dat heb ik ook vaak zat gedaan, dus het kan wel. :slight_smile: Maar soms heb ik inderdaad ook wel boeken die me raken en dan kan ik het inderdaad niet altijd meteen weer.

Maar hoe ik ook lees, langzaam of snel: mijn geheugen is matig wat betreft boeken dus vaak vergeet ik het vrijwel meteen weer (of een groot deel in elk geval).