Het algemene boekentopic #3

Ik heb een Kindle Oasis en die bevalt prima! Ik had een Kobo Glo (al een oudje) en dat ding was zo ontzettend traag met het omslaan van de bladzijdes, in het begin al. Mijn Kindle was een verademing, maar ik ga er van uit dat de nieuwe Kobo’s ook die snelheid wel hebben.

Ik lees enkel Engelstalig, dus dan vond ik zelf Kindle wel makkelijk.

3 likes

Nee, niet op een legale manier. Als je veel boeken leent via de bieb of zo’n Kobo Plus abonnement hebt, zou ik dus eerder voor Kobo kiezen!

3 likes

Jammer dat kobo bekend staat om traag zijn :expressionless:

Zelfs bij de nieuwere modellen? Dat is dan wel heel jammer ja.

3 likes

Kan iemand de epub van een tijdelijk ongemak van Jhumpa Lahiri ergens vinden? Ik moet hem lezen voor de boekenclub maar hij staat overal op niet beschikbaar.

2 likes

Ik had ergens veel meer verwacht ervan, maar misschien toch 1 sterretje erbij.

Ja schijnt gewoon een kobo ding te zijn. Ik weet ook niet goed hoe ik de snelheid kan vergelijken op sites. Kan geen verversingssnelheid of omslasnelheid vinden :joy:

Wat is er precies traag aan als ik vragen mag? Ik druk en heb vrijwel direct een nieuwe pagina voor me. Ook als ik een paar naar voren of terug doe.

1 like

Ik heb een kindle en een kobo en zie eerlijk gezegd geen verschil in snelheid

2 likes

Traag? Als ik niet oppas ben ik zo twee pagina’s verder.!

6 likes

Welke kobo hebben jullie?! Ik heb het idee dat die van mij niet zo traag was bij aankoop, aura h20. Misschien is ie te oud? :joy:

1 like

Ik heb een kobo clara, inmiddels bijna 4 jaar oud en is nog net zo snel als in het begin

3 likes

Ik heb ook de kobo aura h2O al best lang, bij mij werkt ie nog prima

5 likes

Misschien ligt het eraan hoeveel boeken je erop hebt staan? Kan zijn dat hij langzaam is door te veel boeken oid

Al geprobeerd helaas. Staan nu nog 10 boeken op, ik heb m teruggezet naar fabrieksinstellingen, opnieuw gesynchroniseerd, maar niets helpt.
Nu vraag ik me af of ik niet gewoon te weinig geduld heb en alleen vind dat ie traag is :joy:

2 likes

Ik heb een kobo aura 2nd edition uit 2017 en heb er momenteel 203 boeken op staan en ervaar geen traagheid.

@Hippe_kikker zo snel gaat die bij mij

4 likes

Dat is wel echt sneller dan bij mij, Dankje voor het filmpje dat helpt!

1 like

Bij mij is de snelheid precies hetzelfde! Je bent niet te ongeduldig hahah @Hippe_kikker er moet iets mis zijn met die van jou

1 like

Bijkomend voordeel is dat je nog weleens gratis boeken óf echt goede koopjes (€0,99-€2,99) op Amazon kan vinden haha. Ook vaak genoeg van bekendere boeken.

Ik vond trouwens veel leuke hoesjes voor Kindles, gewoon via verkopers op Amazon! Mijne komt daar ook vandaan. Ik heb zelf deze:

Maar dan voor de Oasis uiteraard haha

1 like

Kun je ondertussen ook al eigen epubs er opzetten? Ze zouden daar iets voor uitbrengen toch?