Het algemene boekentopic #3

Dit is de mijne. Volgens mij wel echt langzamer?

Dankzij jullie berichten @Clancy @Schoonmaakazijn ben ik aan de genezerserie begonnen. Kende deze serie niet en vind het echt superleuk, dank voor de tip.

3 likes

Oh niet dat ik weet, maar ik wist überhaupt niet dat ze hiermee bezig waren haha

2 likes

Duurt wel langer ja!

Leuk, ben ongeveer op een derde nu en vind het lekker weglezen en wel origineel verhaal tot nu toe. Vind meestal wat kortere Japanse verhalen wel echt leuk voor tussendoor (Kitchen ook al gelezen?). Hoe vind jij hem?

3 likes

Ja, ik heb Kitchen gelezen, daarna (enige tijd later) The cat who saved books en nu Before the coffee gets cold. Na twee hoofdstukken zit ik er nog niet helemaal in merk ik. (Edit: Ik lees in het Engels nu en dat ben ik niet gewend, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken…) Murakami heeft ook korte verhalen trouwens!

3 likes

Ah dat kan ik me inderdaad voorstellen ja. Ik lees hem wel in het Nederlands om die reden haha

(over Before the coffee gets cold)

Ik heb het boek nu uit. Ik betwijfel dat het me lang zal bijblijven. Er was niet echt een verhaallijn of karakter dat echt indruk op me maakte heb ik het idee. Het boek heeft me niet echt tot denken aangezet terwijl ik dat wel had verwacht, maar misschien moet ik het nog even laten bezinken. Hoe is dat tot nu toe bij jou?

Weet iemand of een popsocket blijft plakken op een Kobo Aura 1 (met zo’n licht geribbelde achterkant)?

1 like

Ah dat is jammer! Ik heb hem ook uit. Ik had wel even moeite om de personages uit elkaar te houden in het begin, vond de namen nogal op elkaar lijken haha.

Maar was wel geraakt door het verhaal van de man met alzheimer en vond de achterliggende boodschap wel mooi daarvan. Vond het laatste verhaal wel het minste, dus dat is jammer. Maar heb wel genoten van het boek!

3 likes

In de UK en de USA zijn er veel webwinkels waar je boeken merch kan kopen. Weet iemand ook zoiets maar dan binnen Europa (ivm invoerrechten)?

Ik ben inmiddels begonnen in A court of thornes and roses van Sarah J. Maas.

1 like

Ik ben ook met deze serie bezig nu (sorry @d12baby , nog steeds niet in jouw boek begonnen :sweat_smile:), heb boek 3 net uit. Loving it, leest zo lekker weg allemaal!

2 likes

Aan het eind kunnen we het azijn samen uitgieten als je wilt.

Ik ben nu 200 paginas in ā€˜het negende huis’ . In het begin heel veel benamingen van plekken etc en het heen en weer vond ik even verwarrend tussen tijdlijnen/personages maar hoe meer ik lees hoe toffer ik het begin te vinden.

Gotta love the dark cult vibes.

Het is iedere keer wel even in komen in het verhaal maar als ik er eenmaal over heen ben dan zijn er zo weer 50 paginas voorbij.

3 likes

Weet niet echt een specifieke webwinkel, maar op Etsy kan je vaak wel veel vinden!

2 likes

Ik zeg ook Etsy en dan even uk etc er uit filteren. Dan kom je denk ik wel genoeg tegen! In NL zijn er ook genoeg makers.

2 likes

Zo dan, ik ben voor mijn doen een boek aan het verslinden vandaag. Ik zit over de 200 van de 400 bladzijdes. Echt een pageturner tot nu toe, dat had ik even nodig. :grin:

4 likes

Omg :rage: haha nee joh neem je tijd, er zit geen deadline op mijn boek

@Twijfelaar welk boek?

Ik ben zojuist begonnen aan Severance van Ling Ma. Ben verrast over hoe goed het geschreven is, leest als een trein

5 likes

Ja die is vet!

2 likes

Dit is een cliffhanger! Ben ook benieuwd welk boek haha

3 likes