Het algemene boekentopic #3

Via Etsy of instagram hebben veel kleine Nederlandse en Belgische shops een winkel! Ik weet niet wat je zoekt, maar van booksleeves tot geurkaarsen tot art ken ik er een aantal. Je kan ze het beste even opzoeken via Instagram:

BooksArtLiberty
Letters and Lights
Celestial_stag_shop
Sybrandaramona
Beyond stories

Edit: dit zijn allemaal eenmanszaken geloof ik, dus geen enorm grote shops

So Many Pages verkoopt boekenboxen, maar ook losse items
De shop van Blossom Books verkoopt ook mokken, totebags en meer

Er zijn er nog veel meer, veel komen vaak op events (zoals Donners Mad Booktok of Yaltival) als je op die instagram pagina’s kijkt kun je misschien nog wat shops vinden.

5 likes

en @crazyvibes Ja eerst wilde ik het erbij zetten, maar ik was vooral gefocust op hoe fijn het voelt om zo makkelijk door een boek heen te komen en toen dacht ik de titel maakt ook eigenlijk helemaal niks uit, I just wanna share the vibe! :star_struck: Maar het gaat dus om Tomorrow and tomorrow and tomorrow van Gabrielle Zevin. Ik ben nog niet helemaal klaar dus ik heb in dit topic nog niet opgezocht wat anderen ervan vinden. :smile:

3 likes

Dit is waarom ik alleen maar e-boeken leen bij de bibliotheek. Vooral de top titels die je binnen 2 weken uit moet hebben, houdt het lezen echt leuk ja :smiling_face_with_tear:.

Al heb ik nu een boek al 5 maanden geleend en ook nog niet gelezen dus het ligt vast ook een beetje aan mij.

1 like

Huh, mag jij boeken vijf maanden lenen bij de bieb? Of geleend van een ander? Vijf maanden is wel echt lang, denk je dat je het nog gaat lezen?

De leentermijn is 8 weken, heb verlengd en je betaalt geen te laat geld. Maar ik ga deze ongelezen terug brengen inderdaad!

1 like

Ik leen eboeken bij de bibliotheek en krijg die nooit snel genoeg uitgelezen voor de leentermijn verstreken is en je het bestand niet meer kunt openen MAAR ik verzet nu gewoon steeds de datum op mijn ereader een paar dagen terug zodat mijn geleende boek pas over vier dagen vervalt ipv over één dag, wat een hack

11 likes

Ebooks kun je ook verlengen bij de online bibliotheek

Ja maar dat kost meer moeite dan de datum op mn ereader verzetten

1 like

Super bedankt!!

1 like

Heel herkenbaar… Ik verleng de boeken altijd METEEN als ik ze net heb :joy: Dat geeft me dan 56(?) dagen ofzo.

2 likes

Voor de online versie?

Bij mijn bieb gaan de 3 weken in vanaf datum verlengen, dus dan heb ik er niet zoveel aan om het direct te doen.

Als ik boeken leen bij de online bieb zet ik daarna altijd de wifi van mijn ereader uit, de boeken blijven tot nu toe altijd beschikbaar tot ik weer verbinding met internet maak

3 likes

Ik begrijp uiteindelijk wel wat je zegt haha! Net het boek uitgelezen in één week wat voor mij best netjes is met zoveel blz. Dus het verhaal had me echt wel in mijn grip. Zoveel liefde voor Nahri en Ali :heart: Maar het einde was ja, een beetje soft ofzo? Zo van oh, is dit alles? Beetje jammer!

Oooh, nee, sorry. Dat is als ik boeken uit de bieb verleng. Met het verlengen van e-books heb ik geen ervaring. Mijn app onthoudt wel waar ik gebleven was in mijn luisterboeken, als ik ze opnieuw leen.

1 like

Ik luister nu All My Mothers van Joanna Glen, een boek dat al best lang op mijn TBR stond. Het gaat over een vrouw die een fysiek afwezige vader en een mentaal afwezige moeder heeft, en erachter probeert te komen of haar moeder wel haar echte moeder is. Een toepasselijk boek zo vlak voor Moederdag. Het enige jammere vind ik dat ik het bij vlagen wat ongeloofwaardig vind. Een vriendin die qua support perfect gestileerd is bijvoorbeeld, vrij irritant. Ook komt er redelijk wat fatshaming in voor, nogal jammer. Verder wel een erg mooi boek! Ik ben nu op drievierde, en ik verwacht nog veel van het einde.

Verder kwam ik In The Dream House van Carmen Maria Machado tegen in een tweedehands boekenwinkel, echt een vondst! Deze gaat over een queer vrouw die jarenlang mishandeld wordt door haar vriendin. Ik had verwacht dat het qua leesbaarheid een heel ‘dicht’ boek zou zijn, maar ik was er zo doorheen? Terwijl het onderwerp verder wel heel indrukwekkend is. Ze heeft het op een hele bijzondere en eigen manier gebracht. Ik was onder de indruk. :star::star::star::star:,5

4 likes

In The Dream House :heart::heart::heart::heart::heart:
Wat een goede vondst inderdaad!

1 like

Misschien kan iemand me hier helpen die veel YA leest. Ik wil een cadeautje kopen voor mijn nichtje die 14 wordt en die is groot TikTok fan (wie niet van die leeftijd.) Zijn er nog populaire booktok boeken waar ik aan kan denken? Wel Engels overigens.

1 like

Leest ze een bepaald genre? Ik zie veel new adult zoals Hoover, Armentrout en dergelijke op booktok, kan me voorstellen dat je iets anders zoekt? Ik lees de laatste tijd veel over De tranenmaker / the tear maker van Erin Doom, of Vamps van Nicole Arend.

Edit: die zijn dus geen Na

Ja ik denk niet dat ik een spicy boek aan m’n nichtje wil geven haha, dus idd meer YA. Zal even naar die boeken kijken!

Nee, geen idee welk genre eigenlijk.

2 likes

Ik zou dan meer ri de contemporary gaan zoals Jenny Han, of anna and the french kiss. Bijv
Of ri de ya fantasy achtige. (Zit in veel zit best wat spice maar dat is tegenwoordig verdien model volgens mij)

Of een boekenbon!

3 likes

Misschien het boek To All the Boys I’ve Loved Before van Jenny Han? Is ook verfilmd en staat op Netflix. :relaxed:

1 like