Huh, mag jij boeken vijf maanden lenen bij de bieb? Of geleend van een ander? Vijf maanden is wel echt lang, denk je dat je het nog gaat lezen?
De leentermijn is 8 weken, heb verlengd en je betaalt geen te laat geld. Maar ik ga deze ongelezen terug brengen inderdaad!
Ik leen eboeken bij de bibliotheek en krijg die nooit snel genoeg uitgelezen voor de leentermijn verstreken is en je het bestand niet meer kunt openen MAAR ik verzet nu gewoon steeds de datum op mijn ereader een paar dagen terug zodat mijn geleende boek pas over vier dagen vervalt ipv over één dag, wat een hack
Ebooks kun je ook verlengen bij de online bibliotheek
Ja maar dat kost meer moeite dan de datum op mn ereader verzetten
Super bedankt!!
Heel herkenbaar⊠Ik verleng de boeken altijd METEEN als ik ze net heb Dat geeft me dan 56(?) dagen ofzo.
Voor de online versie?
Bij mijn bieb gaan de 3 weken in vanaf datum verlengen, dus dan heb ik er niet zoveel aan om het direct te doen.
Als ik boeken leen bij de online bieb zet ik daarna altijd de wifi van mijn ereader uit, de boeken blijven tot nu toe altijd beschikbaar tot ik weer verbinding met internet maak
Ik begrijp uiteindelijk wel wat je zegt haha! Net het boek uitgelezen in één week wat voor mij best netjes is met zoveel blz. Dus het verhaal had me echt wel in mijn grip. Zoveel liefde voor Nahri en Ali Maar het einde was ja, een beetje soft ofzo? Zo van oh, is dit alles? Beetje jammer!
Oooh, nee, sorry. Dat is als ik boeken uit de bieb verleng. Met het verlengen van e-books heb ik geen ervaring. Mijn app onthoudt wel waar ik gebleven was in mijn luisterboeken, als ik ze opnieuw leen.
Ik luister nu All My Mothers van Joanna Glen, een boek dat al best lang op mijn TBR stond. Het gaat over een vrouw die een fysiek afwezige vader en een mentaal afwezige moeder heeft, en erachter probeert te komen of haar moeder wel haar echte moeder is. Een toepasselijk boek zo vlak voor Moederdag. Het enige jammere vind ik dat ik het bij vlagen wat ongeloofwaardig vind. Een vriendin die qua support perfect gestileerd is bijvoorbeeld, vrij irritant. Ook komt er redelijk wat fatshaming in voor, nogal jammer. Verder wel een erg mooi boek! Ik ben nu op drievierde, en ik verwacht nog veel van het einde.
Verder kwam ik In The Dream House van Carmen Maria Machado tegen in een tweedehands boekenwinkel, echt een vondst! Deze gaat over een queer vrouw die jarenlang mishandeld wordt door haar vriendin. Ik had verwacht dat het qua leesbaarheid een heel âdichtâ boek zou zijn, maar ik was er zo doorheen? Terwijl het onderwerp verder wel heel indrukwekkend is. Ze heeft het op een hele bijzondere en eigen manier gebracht. Ik was onder de indruk. ,5
In The Dream House
Wat een goede vondst inderdaad!
Misschien kan iemand me hier helpen die veel YA leest. Ik wil een cadeautje kopen voor mijn nichtje die 14 wordt en die is groot TikTok fan (wie niet van die leeftijd.) Zijn er nog populaire booktok boeken waar ik aan kan denken? Wel Engels overigens.
Leest ze een bepaald genre? Ik zie veel new adult zoals Hoover, Armentrout en dergelijke op booktok, kan me voorstellen dat je iets anders zoekt? Ik lees de laatste tijd veel over De tranenmaker / the tear maker van Erin Doom, of Vamps van Nicole Arend.
Edit: die zijn dus geen Na
Ja ik denk niet dat ik een spicy boek aan mân nichtje wil geven haha, dus idd meer YA. Zal even naar die boeken kijken!
Nee, geen idee welk genre eigenlijk.
Ik zou dan meer ri de contemporary gaan zoals Jenny Han, of anna and the french kiss. Bijv
Of ri de ya fantasy achtige. (Zit in veel zit best wat spice maar dat is tegenwoordig verdien model volgens mij)
Of een boekenbon!
Misschien het boek To All the Boys Iâve Loved Before van Jenny Han? Is ook verfilmd en staat op Netflix.
Het moet mee naar Maleisië dus denk dat een boekenbon van de Donner of Bruna toch vrij lastig wordt haha, maar ga zeker naar je suggesties kijken. Dank!
Ik zag bij mijn boekhandel dat er een tafel was met tiktok boeken. Misschien is dwt bij jou ook wel! Of een van je lievelingsboeken geven? Er is vast iets wat wel bij haar leeftijd past.
Boeken die ik veel zie en denk ik geschikt zijn voor die leeftijd (volgens mij niet spicy maar heb deels niet gelezen dus niet 100% zeker):
Once Upon a Brokent Heart
Shatter Me
The Inheritance Games
We Were Liars
Crave
Caraval
Shadow and Bone (of Six of Crows)
The Summer I Turned Pretty
Throne of Glass (vanaf boek 4 volgens mijwordt die serie wel wat spicy)
Legendborn
A Good Girls Guide to Murder
These Violent Delights
Heartstopper comics
A Curse So Dark and Lonely
Better Than The Movies