Het algemene boekentopic #3

Het moet mee naar Maleisië dus denk dat een boekenbon van de Donner of Bruna toch vrij lastig wordt haha, maar ga zeker naar je suggesties kijken. Dank!

3 likes

Ik zag bij mijn boekhandel dat er een tafel was met tiktok boeken. Misschien is dwt bij jou ook wel! Of een van je lievelingsboeken geven? Er is vast iets wat wel bij haar leeftijd past.

1 like

Boeken die ik veel zie en denk ik geschikt zijn voor die leeftijd (volgens mij niet spicy maar heb deels niet gelezen dus niet 100% zeker):
Once Upon a Brokent Heart
Shatter Me
The Inheritance Games
We Were Liars
Crave
Caraval
Shadow and Bone (of Six of Crows)
The Summer I Turned Pretty
Throne of Glass (vanaf boek 4 volgens mijwordt die serie wel wat spicy)
Legendborn
A Good Girls Guide to Murder
These Violent Delights
Heartstopper comics
A Curse So Dark and Lonely
Better Than The Movies

4 likes

Anna and The French Kiss is leuk! En het vervolg ook. De boeken van Albertalli zijn ook leuk voor die leeftijd en doelgroep (contemporary). Ook De Grisha-boeken van Leigh Bardugo zijn tof (fantasy, verfilmd op Netflix). Wat zoetsappiger is de Selection serie van Kiera Cass. Als ze houdt van sprookjes kun je gaan voor de Twisted Tale-hervertellingen van Liz Braswell.

1 like

Hele domme vraag misschien maar hoe werkt het lenen van digitale boeken van de bieb op een Kobo?

Heb nu Kobo abbonement al jaren maar zou natuurlijk ook veel schelen want bieb is veel goedkoper maar gaat dat ook een beetje makkelijk?

1 like

Je leent en download een boek, dat zet je er dan op via Adobe Digital Editions. Dat is een gratis Adobe programma, even uitvogelen hoe dat werkt met je laptop maar is heel makkelijk uit te zoeken via Google. Dus je ereader aan de computer hangen en slepen!

2 likes

Is het een idee om samen naar de boekwinkel te gaan? Dan krijgt ze de herinnering van het samen uitzoeken ook cadeau. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet kunnen dan zou ik toch haar favoriete genre gaan peilen. Ook binnen YA kan je zo veel kanten op, het zou zonde zijn als je daarin een miskoop doet want zo te lezen wil je juist heel graag een leuke titel kopen. Maar dat is dus heel persoonlijk. :relaxed: Tot slot, als je het er toch op zou willen wagen zou ik bij Donner de displays even checken. Daar liggen de meestverkochte boeken.

Nee, als dat een optie was had ik dat gedaan. Ik ga helaas niet zelf daarheen. Contact is nu ook lastig ivm schoolplactiviteiten en haar vader heeft geen idee.

Ach, ik moet zeggen toen ik jong was las ik ook alles wat los en vast zit. En anders geeft ze ‘m weg haha.

3 likes

Ik heb net Atlas van Lucinda Riley opgehaald bij de boekhandel. Ik weet dat de meningen er hier over verdeeld zijn maar ik vind het een heerlijke serie en kijk er echt naar uit om er in te beginnen. Ik heb deze week vakantie dus heb lekker alle tijd.

20 likes

Mijn moeder vindt die serie helemaal geweldig, ben er ook wel benieuwd naar

1 like

Leuk! Ik had het ook in mijn agenda gezet hoor, ben zo benieuwd!

2 likes

De epub vind ik best duur. 20 euro :sleepy:
Vriendin kreeg hem nog niet op haar ereader.

Ga hem wel kopen hoor. Te benieuwd hoe dit verder gaat.

2 likes

Vind dat ook best duur. Zag dat de engelse 10 euro is via bol

Oh nee hoor, ik heb het ebook gelijk gekocht vanmorgen, hoop dat het niet tegenvalt nu het geschreven is door haar zoon…

1 like

Mijne is vandaag ook binnengekomen. Ik was eerst tegen maar afgelopen maanden heb ik de boeken in een ruk uitgelezen, m’n liefde voor lezen is weer terug en heeft me door liefdesverdriet en insomnia gesleept. Ik heb boeken gelezen die beter geschreven zijn maar de emoties slepen je mee en ik ben gek op geschiedenis en reizen. Ga jij meteen beginnen?

6 likes

Ja ik hou ook heel erg van die combi met geschiedenis!

Ik ga nog even (met gezonde tegenzin haha) het laatste stukje lezen van het boek waar ik nu in bezig ben en dan hopelijk vanavond beginnen! Ga jij ook vandaag beginnen?

2 likes

Ik heb net het een na laatste deel (weer) uit dus ga straks het ebook op mn kobo zetten! Heel benieuwd naar het verhaal van Pa Salt.

2 likes

Ik ben benieuwd, ga het binnenkort aanschaffen. De serie is geen literaire hoogstand maar vind het lekker weglezen en idd wat @Plukkies zegt vind ik de geschiedenis erg leuk in de verhaallijn.

4 likes

Ik ben voor mijn vriend, die weinig leest, op zoek naar een spannende page turner. Thriller/misdaad-achtig, wat vanaf het begin pakkend is. Hij houdt niet van fantasy of Sci-fi en leest in het Nederlands. Dan Brown heeft hij weleens gelezen en vond hij wel leuk. Hebben jullie een tip?

Als het ook een beetje horror mag zijn is Thomas Olde Heuvelt een aanrader, verder vind ik Riley Sager pakkende thrillers schrijven!

3 likes