Het algemene boekentopic #3

Even voortborduren op het onderwerp uit een ander topic, ik lees het liefst thrillers. Ik heb redelijk wat schrijvers waar ik vaak boeken van lees, maar kan altijd wel wat inspiratie gebruiken!

Namen die ik zelf goed vind:
J.D. Barker
Steve Cavanagh
Charlotte Link
Camilla Grebe
Lars Kepler
Robert Bryndza
David Baldacci
Harlan Coben
Karen Slaughter
James Patterson
Helen Fields
M.J. Arlidge
Samuel Bjork
Jo Nesbo
Jorn Lier Horst
Camilla Lackberg

Als iemand nog aanraders heeft op basis van dit lijstje hoor ik het graag!

4 likes

Jilliane Hoffman misschien

2 likes

Shari Lapena

2 likes

Ik heb gisteren het Negende huis uitgelezen en had al een idee wat er ging gebeuren tegen het eind aan. Niet erg, vond het leuk om uit te stippelen. Snel verder in deel 2.

Gisteren en vandaag ook nog gelezen in Atlas Six (niet de zeven zussen) om het Engels lezen weer een schop te geven. Als ik er in zit gaat het best lekker. Nu 110 in.

2 likes

De boeken van Kim Faber en Janni Pedersen vind ik ook goed. Ze schrijven Scandinavische thrillers

1 like

Ja echt m’n guilty plessures, al die Nederlandse, die lezen zo makkelijk weg :joy:

1 like

Thanks, gaat op mn lijstje!

Ik lees wel eens wat Nederlandse ja, maar heb hetzelfde als jij: vind ze toch wat een stuk matiger. Voorspelbaar en minder spannend ofzo.

1 like

Emilie Schepp

2 likes

Ik was in Engeland en ben helemaal losgegaan met boeken kopen, aangezien boeken daar vaak aanzienlijk goedkoper zijn. Young Mungo en Beautiful world waren zes pond per stuk, de rest was rond de 10 pond. Brutes was 15 pond voor hardcover. Echt superblij mee :smile:

14 likes

Ja, onder andere, ook bij Daunt Books in Londen, en bij The Works, een winkel waar ze boeken, films, stationery etc met korting verkopen.

1 like

Daunt books is sowieso het bezoeken waard, hele mooie winkel (ik was in Marylebone), maar het is vaak wel erg druk dus dan kun je niet altijd even lekker op je gemak rondkijken. Waterstones vind ik het fijnst. The Works kun je gewoon gauw even kijken of ze toevallig iets hebben wat je zou willen lezen, de boekensectie daar is niet zo groot.

2 likes

Ah nice! Ben benieuwd wat je van Brutes vindt. Zalige cover he!

1 like

Ik heb 'm naar aanleiding van jouw review op insta gekocht haha, ben heel benieuwd naar de sfeer! Ik ben nu nog in Mary Gaitskill bezig maar daarna ga ik erin beginnen. en ja, love de cover :heart_eyes:

2 likes

Ah LEUK!! Let me know :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Cj Tudor

1 like

Ik ben nu over de helft en tot nu vind ik het voorspelbaar (en zoveel herhaling) hoop nog op iets haha maar lees stug door want waarom ook niet?

1 like

En uit.
Einde ging wel wat snel inderdaad wat hier iemand ook al zei.

2 likes

Ik ben sinds twee maanden weer helemaal into lezen. Aangezien ik nu al een godsvermogen kwijt ben aan boeken overweeg ik een ereader aan te schaffen. Hebben jullie goede aanbevelingen en/of tips waar ik op moet letten? En is het het waard om dan ook een abonnement a la Kobo Plus aan te schaffen?

1 like

Ik geloof dat dit topic vol staat met tips, even zoeken op kobo/kindle/ereader/kobo plus

3 likes

Ik ben echt nĂ©t begonnen in Atlas (zit op pagina 44/1266 van het eboek haha) maar ik vind het nu al wel leuk dat er “oude bekenden” voorbij komen! Ben benieuwd of al die oude verhalen voorbij komen gedurende de storyline.

1 like