Het algemene boekentopic #3

Atlas

Samenvatting

Ook uit… klein traantje hoor.

Ik heb alle boeken een tijd terug gelezen dus veel van de namen en verhoudingen was ik echt vergeten… Sommige dingen beetje cliché, maar met dit einde heb ik vrede, al werd het tussen de regels door wel duidelijk dat hij nog wel leefde.

Wie heeft ook de brief van Elle aan Astrid en Horst teruggezocht voor de geheime boodschap? :smile:

Ik kon die niet vinden want ik las het boek op m’n mobiel dus ik raakte na 30x heen en weer scrollen geïrriteerd. :joy: Kun je DM’en wat het was?

4 likes

Haha me! Klopte niet helemaal maar kon toch de geheime boodschap ontrafelen :sweat_smile:

4 likes

Atlas

Samenvatting

Ik heb dat soort dingen nooit door maar ik was echt trots op mezelf dat ik deze meteen zag toen ik die brief las haha. Was wel echt tikkie geïrriteerd dat hij het zelf niet zag.

1 like
Samenvatting

Dit was wel echt mijn grootste ergernis van dit boek. Toen hij zei ‘goh, wat een gekke tekst, zo schrijft ze normaal nooit’, was die geheime boodschap (voor mij) wel duidelijk en dacht ik Hallooo, hoezo verdiep je je niet even in die tekst als je het zo gek vindt ATLAS!

2 likes

Wat zouden jullie ervan vinden om samen een Google Sheet te maken met tips voor e-books van de online bibliotheek? Met tabbladen voor verschillende genres misschien?

14 likes

Leuk idee!

Jaa leuk! Vooral voor luisterboeken zou ik dit heel fijn vinden!

1 like

Ja, misschien dat Storytel aanraders er bijvoorbeeld ook op kunnen voor de mensen met een abonnement!

1 like

Ik moet dit topic met Atlas spoiler na het lezen van het boek nog ff openen hoor. Nu durf ik het niet :joy: ik ben op blz 400 van de 700

3 likes

Ik ben al heel lang bezig in Max, Mischa en het Tet-offensief, omdat ik steeds niet door het begin heen kwam. Nu ben ik inmiddels op driekwart en moet nog steeds 300(!) pagina’s. Wil ‘m echt graag uit hebben, dus nu kan ik niet meer stoppen, maar het is zo’n lang boek met vooral héél lange zinnen die soms 3 pagina’s duren en waar ik me niet op kan concentreren. Los daarvan vind ik het verhaal wel boeiend, dus het kan me alsnog wel bekoren.

2 likes

Misschien een tip als je Storytel hebt of die trial daarvan nog niet hebt geprobeerd, maar dat boek staat daar dus ook op en ik vind zelf soms luisteren even fijner als ik ergens wat sneller door wil haha!

1 like

Oh goeie, ik wist niet dat die daarop stond (heb sowieso het idee dat ik bij Storytel een hoop goede boeken mis, omdat die bij mij nooit naar voren komen). Zou deze alleen nooit kiezen om helemaal via Storytel te luisteren zie ik, hij duurt 46 uur :dizzy_face: ik luister altijd op dubbele snelheid, maar zou me niet snel kunnen committen aan zo’n lang luisterboek

1 like

Ahh leuk dat jullie enthousiast zijn! Ik dacht er nu aan om het dan zo te doen:

Opzet
  • 1 tabblad voor e-books
  • 1 tabblad voor luisterboeken, waarin je dan (in twee kolommen) kan aangeven of het boek beschikbaar is bij de Online Bibliotheek en/of Storytel
  • en dan als kolommen: titel, auteur, genre, opmerkingen
Twijfels

Is dit zo een handige verdeling denken jullie? Ik dacht: er is vast overlap bij de bieb/Storytel en op deze manier kan je wel prima filteren? En misschien moeten we dan afspreken in welke genres we indelen/hoe we die genres spellen zodat het filter goed blijft werken?

Twijfels die ik nu heb: Storytel heeft ook weer e-books, dus misschien is 1 sheet per aanbieder handiger… Maar je hebt ook nog Kobo Plus en Audible bijvoorbeeld… Help haha

Iedereen zal hier wel weer anders over denken maar ik dacht: beetje consensus (en hopelijk gebruiksgemak) is wel slim. Maar misschien pak ik het te grondig aan, haha.

Edit: oké ik denk dat het handig is als we een miniwerkgroepje maken hiervoor! Vind iemand het leuk om met mij hierover na te denken en aan de sheets te sleutelen?

4 likes

Je zou op de eerste rij voor elke aanbieder een aparte kolom kunnen maken, en dan met vinkjes aangeven bij een boek of een aanbieder 'm wel (V) of niet (X) heeft.

En je kan voorgedefinieerde velden maken, dan krijg je een keuzelijst. Dus dan kan je genres aanklikken. Misschien makkelijker qua spelling ed. En dan ook een veldje ‘overig’.

4 likes

Misschien ook onderscheid maken tussen Nederlands- en Engelstalig? :smile:

3 likes

@Foucher @Feather kijk, meteen dingen die ik nog niet had bedacht! Heb even m’n berichtje aangepast en oproepje voor meedenkers toegevoegd (dan nemen we ook niet dit topic over)

1 like

Ik zou je normaal wel willen helpen, maar ik ben zwanger en merk dat mijn brein niet zo helder is als normaal :joy: Ik denk nog even na/mee hoe dit op te zetten!

Het tweede Kickstarter boek van Brandon Sanderson is vandaag bij mijn ouders afgeleverd, morgen ga ik hem ophalen. Zo benieuwd!

1 like

Ik heb Atlas ook uit! Vond het heel bevredigend dat alle verhaallijnen samen komen in dit boek. Ben in februari pas begonnen met de serie maar ben nu bijna geneigd om het nog eens te lezen om te kijken hoe Pa Salt in de boeken precies werd omschreven hahaha. Heb ook wel vrede met het einde.

Morgen maar beginnen in een nieuw boek… Maar wat lees je als je achter elkaar alle 8 zeven zussen boeken hebt gelezen? :joy: Denk dat ik maar voor iets luchtigs ga

Oohhh zo snel weer! Mijne is weer nog niet eens verstuurd haha. Ben heel benieuwd!

Ik ben nu trouwens al een hele tijd bezig in These Infinite Threads, maar ik kom er toch minder makkelijk door dan het eerste boek. Ondertussen The Inheritance Games gelezen en daar vloog ik doorheen. Wel wat simpel, maar heel vermakelijk.

1 like