Het algemene boekentopic #3

Ik ben vandaag begonnen in Een familie & een Griekse god. Ik vond Vier wandelaars en een Siciliaan ook een heerlijk boek, dus ben benieuwd!

Nou wat een rollercoaster was Verity van Colleen Hoover, in 2 avonden uit gelezen. Zeker geen ‘goed’ boek maar je wilt echt blijven lezen. Schrok gewoon een paar keer!

Alleen jammer dat zij in haar boeken zoveel seks scènes heeft, zo geen zin in elke keer :sob:

6 likes

Misschien moet ik naar het biechttopic maar love colleen hoover’s boeken 🫢
Vooral Reminders of Him en Regretting You.

1 like

Als certified smut slut met een grote liefde voor clitature herken ik mij hier niet in :joy:

6 likes

:joy::joy:

@Nysmn reminders of him is m’n favo tot nu toe!

1 like

Oh ik ken dat nog helemaal niet. Welke boeken van haar zijn nog meer aanraders?

1 like

Ik mis het echt een beetje om verslingerd te zijn aan een goed boek. Het laatste boek waarbij ik dat had was House of Leaves van Mark Z. Danielewski. Ik lees nu Nausea van Jean-Paul Sartre (ja, ik houd van zwaar leesvoer, haha) maar daar moet ik nog een beetje in komen.

Zijn er mensen die nog boekentips hebben? :slightly_smiling_face: Een boek als The Picture of Dorian Gray vind ik in ieder geval fantastisch.

4 likes

Ik zie de Nederlandse versie in de kobo app wel staan, alleen met de Engelse titel en daaronder “Nederlandse editie”. Lekker duidelijk haha

3 likes

Ohh ja echt een lekker boek is dat!

Ik heb een paar dagen geleden Het lied van ooievaar en dromedaris uitgelezen; ik zat daar helemaal in en mis dat gevoel nu ook een beetje… Maar misschien is dat boek dan een tip voor jou? Of anders De morgenster? (I still believe haha :star2:) Ik lees zelf maar 1x per jaar zo’n supergeweldigverslinger-boek en Ooievaar + Morgenster waren die van de afgelopen 2 jaar. Eigenlijk sneu, zou meer goede boeken moeten lezen. Maar dat échte wow-gevoel heb ik gewoon niet zo vaak… Jullie wel?

Lastige is ook dat je na zo’n boek weinig kan waarderen. Ik was in De wrede prins begonnen maar dat vond ik stilistisch gezien echt een gedrocht na Anjet Daanje.

@Foucher mijn brein is ook niet op z’n best, dus geen haast! Leuk als je input wil geven maar voel je tot niks verplicht.

5 likes

Zijn dit allen Nederlandse boeken? Moet ik misschien ook maar eens aan wagen, ik lees voornamelijk in het Engels! En snap helemaal wat je bedoelt idd, dat wow-gevoel bij het lezen, dat de tijd stil staat en dat je het moeilijk naast je neer kan leggen, that’s what I want. :cry:

En dat heb ik ook echt zelden. Googlen op ‘books similar to…’ helpt vaak ook niet. Bedankt voor je tips iig!

Overigens, ik ben vandaag begonnen in Misschien Moet Je Iets Lager Mikken van Milio van de Kamp, over een jongen die opgroeide in armoede en nu o.a. docent is aan de UvA. Ook een mooi verhaal!

3 likes

Het lied van ooievaar en dromedaris is Nederlands, De morgenster is een vertaling vanuit het Noors, dus die zou je ook in het Engels kunnen lezen als je dat fijner vindt!

En misschien The secret history of The goldfinch van Donna Tartt?

Heb jij nog leestips?

3 likes

Wow, ik heb ineens een throwback naar vroeger, toen had ik ook een boek dat ‘Morgenster’ heette dat ik heel leuk vond. Even kijken of ik die ergens kan vinden om weer eens te lezen

1 like

Ah, thanks voor je tips! Ik had even mijn goodreads lijstje bekeken en kan je deze wel aanraden mocht je ze nog niet kennen:

No Longer Human van Osamu Dazai
Let The Right One In van John Ajvide Lindqvist.

2 likes

Voor zover ik heb meegekregen via booktubers blijft het de hele serie mega toxic dus vermoed dat het niet beter wordt in dit ene boek haha

1 like

Ik heb naar aanleiding van deze uitgebreide review besloten om hem niet te lezen haha. Lijkt me echt een verschrikkelijk frustrerend boek.

Ik ben ook nog wel beĂŻnvloedbaar door Tiktok en daar wordt het boek best gehyped. Maar toen ik las dat hij een vreemdganger is en het met andere meiden doet dacht ik meteen no thank you. Ik haaaaat vreemdgaan in boeken en dat lees ik dus ook niet.
Heb je de hele review gelezen? Echt een fantastische review haha en voor mij was het nav hiervan ook duidelijk dat dit geen boek voor mij is.

Ik voel me echt heel suf maar ik zie de boodschap in die brief echt niet. Maar ben wel benieuwd wat er nu staat!

Ik zet m in een spoiler als je alle eerste letters achter elkaar zet staat er iets van IERLAND BABY maar ik hield nog een random w over geloof ik :sweat_smile:

4 likes

Dank je wel! Heel suf dat ik dat niet zag :joy:

1 like

Haha, ik had het meer over House of Leaves. Verder gaan de boeken die ik uitkies vaak wel over zware thema’s. Maar erg bedankt voor je tips! Ik zal ze allemaal ff opzoeken. :grin:

1 like