Het algemene boekentopic #3

Yesss ik ga vandaag in The Guest beginnen!
Je mist alleen nog Daddy, die had ook goed gematcht als je niet al een gele tafel had :grin: maar die vond ik qua inhoud niet per se de moeite van aanschaffen waard
IMG_6848

Nou ik koop graag boeken omdat ik de kaft mooi vind dus wie weet!

2 likes

Bedankt voor al jullie antwoorden! Heb ‘m net aangeschaft. Alleen toen ik ‘m ging instellen zag ik meteen dat de achtergrond van de vorige pagina nog zichtbaar is als ik al op de volgende pagina zit. Alsof ie blijft hangen. Hoort dat?

Hier zie je het goed. (Random boek aangeklikt)

Heb het even bij mijn kobo bekeken (wel andere (oudere) dan die jij hebt) en ik heb dat niet in ieder geval.

Ja dat is bij mij soms als ik net ga lezen maar trekt vanzelf weg

2 likes

Probeer eens bij instellingen > leesinstellingen > ververs het display en dan op “1 pagina” zetten, helpt dat misschien?

Ik heb die instelling zelf op “hoofdstuk” staan en heb er dan heel soms last van, maar vind t persoonlijk niet storend.

Ik heb dit ook, vind het zelf niet zo storend

1 like

Nee, dat werkt niet helaas! Het gebeurt ook bij de instellingen enzo (zie rechtsonder). Denk dat ik er maar even mee terugga.

1 like

Ik heb dat op mijn (oudere ook) kobo ook, maar bij mij verdwijnt het na 1-2 pagina’s meestal vanzelf weer

Ohh dit had ik niet opgemerkt, wat leuk.

Spoilers Het lied van ooievaar en dromedaris

Er was in het laatste hoofdstuk inderdaad geen directe connectie met Eliza, als in: ze werd nergens genoemd. Maar je had zoals je zegt die formules, Heleen = Helen, Ties belt met het vaker teruggekomen bericht ‘het is prachtig geworden, je kunt het komen halen’, en zo zijn er vast nog meer dingen die ik ben vergeten of niet heb opgemerkt.

Ja ik denk dat er veel van dit soort ideeën als die jij noemt uit het boek te halen zijn en daar zit dan toch wel iets bevredigends in! Vind het ook juist gaaf dat je dingen dan zo verschillend kan interpreteren: is het circulair, waren er mensen aan het tijdreizen, of was het allemaal toeval – zijn wij de zon in het verhaaltje over de ooievaar en is het een samenraapsel van verhalen waar wij dan iets moois in (willen) zien? Zijn bepaalde aspecten van het verhaal als de dromedaris, willen we er graag in geloven (dat was wat de dromedaris was toch? Iets met leven na de dood of was het God, nou ja, haha)?

Dat van die verklaringen/ontknopingen vond ik ook zo lekker gedaan. En tegelijkertijd is dat ook weer een beetje dat ooievaar-dromedaris-zien-wat-je-wil-zien-verhaal. Daanje noemt niks expliciet, je gaat zelf als een soort mislukte biograaf dingen in elkaar puzzelen en concluderen: ah, ze was verliefd op de pianoleraar, net als dat Engelse meisje, of: aha, ze schreven brieven uit naam van iemand anders, daarom ging de briefwisseling door na die ontmoeting, etc.

Jaa ik vind het wel knap hoe Daanje daarmee speelt. Eigenlijk weet je gewoon niet zeker wat de boodschap is.

Ik had hetzelfde in dat stuk over Clyde, zo’n gevoel van oeeeee wat is dit waar?!?!? En ja die foto, heel leuk.

Hahaha chill. Ik waardeer het ook weer nog meer door te lezen wat jij zegt en daar weer op te reageren. :stuck_out_tongue:

3 likes

Hebben jullie de kaft van ooievaar en dromedaris ook goed bestudeerd?

Ik vond het best een eng boek trouwens haha, sommige stukken kreeg ik echt rillingen van. Best luguber.

2 likes

Ik wou graag een boek kopen waar ik als kind mooie herinneringen aan heb. Maar jeetje, tweedehands voor zoveel geld :sob: en dan de andere 2 van deze reeks nog. Ik zoek nog maar even door

5 likes

Hier op Boekwinkeltjes is hij (de dyslexieversie wel) 20 euro! De trilogie wordt door een andere verkoper ook verkocht, maar die is 150 haha :’)

2 likes

Jaa ik zag het! Maar ik wil graag met deze omslag ook! :grimacing:

3 likes

Volgens mij zag ik dit boek laatst in een minibieb, ik kan van de week wel eens kijken of ie er nog ligt als je wilt?

3 likes

Jaa snap ik, maakt het toch wat nostalgischer. Je kan altijd je lokale bibliotheek in de gaten houden, die doen zo nu en dan nog wel eens een verkoop van oude voorraad!

1 like

Wow wat een geld :exploding_head: Die tweedehandsprijzen slaan soms nergens op. Ik wil wel voor je uitkijken in de tweedehandswinkel, laat maar weten of je dat wilt.
Wel echt een geweldige trilogie is dit! Ik heb hem zelf ook. Ik herlees de trilogie regelmatig dus snap dat je hem wilt hebben.

1 like

Oh ja, als je wilt heel graag! :smile:

@anon42887991
Of misschien bij de kringloop? Daar staan ook vaak veel tweedehands (oudere) kinderboeken.

En ik zie op de website van Libris dat ze 'm bij Donner in Rotterdam hebben voor 16 euro. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar misschien kan je Donner bellen en 'm reserveren? Misschien willen ze m voor je opsturen, of een forumlid in de buurt.
Edit: o nee, bij Donner is het met een ander omslag.

Boekenbalie in Rotterdam schijnt m ook te hebben.

Mocht je een fijne boekhandel in de buurt hebben - boekhandelaars hebben een gezamenlijke facebookgroep waar ze wel eens boeken met elkaar uitwisselen. Misschien dat jouw boekhandel 'm kan krijgen via een collega. Is allemaal onofficieel enzo dus niet alle boekhandels zijn aangesloten.

2 likes

Die had ik ook gezien, maar er was in het boek met pen geschreven.

Lief dat jullie allemaal zo meedenken!