Het algemene boekentopic #3

Beetje laat maar ik kom ook nog even met mijn gelezen boeken van mei, anders komt het er straks weer niet van. Vorige maand ben ik het ook al vergeten geloof ik.

Stéphanie Hoogenberk - We hebben het over je gehad 5/5
Deze vond ik geweldig. Ik heb 'm geluisterd, en dat raad ik echt aan want ze heeft het audioboek zelf ingesproken en haar intonatie maakt het een veel levendiger verhaal denk ik. Ik zag dat een aantal mensen hier hem tegen vonden vallen, en ik denk dat ik er, als ik het boek gelezen had, ook minder plezier aan beleefd had.

Daan Borrel - Soms is liefde dit 2,5/5
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over dit boek haha. Ik heb er een aantal waardevolle inzichten over seksualiteit uitgehaald, maar ik dacht ook regelmatig bij mezelf ‘jezus wat een gezwets’. Vond dat ze haar vreemdgaan (één keer zoenen met een ander) en wat dat dan betekende extreem uitvergrootte. Dat dat me zo ergerde komt vooral door de vorm denk ik, het brief-aan-je-ex idee. Daardoor dacht ik regelmatig, als ik die ex was, dan zou ik er helemaal geen zin in hebben dit allemaal aan te horen.

Mary Gaitskill - Two girls, fat and thin 3/5
Verhaal over twee beschadigde vrouwen die met elkaar in contact komen. Hier kwam ik maar moeilijk in, en ik heb er lang over gedaan, vooral door de schrijfstijl vol bijvoeglijk naamwoorden denk ik. Ik vond het wel heel interessant maar ik weet niet goed hoe ik dat verder onder woorden moet brengen :joy:

Amy Liptrot - Stadsnomade 3/5
Boek over eenzaamheid en contact zoeken met anderen in een grote stad. Het las fijn, maar hing wel van Berlijn-clichés aan elkaar. En ook van millennial-clichés trouwens, eerst vond ik het herkenbaar maar toen steeds irritanter.

Annie Proulx - Brokeback Mountain 5/5
Herlezen, nog steeds geweldig, moest daarna natuurlijk de film weer zien.

Philippe Besson - Lie with me 2/5
Hierbij had ik dus op een soort Franse Brokeback Mountain gehoopt maar dat viel heel erg tegen. Ik vond dit veel minder intens en voelde maar weinig mee met de personages.

7 likes

Challenge time!

Ik begin al lekker, had gisteren zo’n dikke kater dat ik er helemaal niet meer aan gedacht heb, geen reminder heb geplaatst hier, en zelf ook niet heb gelezen, dus ik heb besloten de start maar een dagje te verschuiven naar vandaag :grin: :sweat_smile:

Dus vanaf vandaag een week lang (dus t/m zondag 11 juni) elke dag minstens 15 minuten lezen. Ik zal morgen de eerste polls plaatsen erover. Veel leesplezier!

10 likes

Leuk!

De boeken die ik momenteel lees:
:books: Greenwood van Michael Christie (luisterboek)
:books: Harry Potter en de relieken van de dood (fysiek)
:books: Zoek de zon op van Jenny Colgan (fysiek)

Ik lees momenteel sowieso altijd voordat ik ga slapen en af en toe ook wel een kwartiertje tussendoor. Dus ik denk dat het wel gaat lukken.

Happy reading allemaal!

1 like

Ik was dit weekend zo lekker bezig (twee Eddie Flynns uitgelezen), maar moet dus nu weer iets nieuws starten en ik weet nog even niet waar ik zin in heb…

2 likes

Leuke mini-reviews! Kun je een voorbeeld noemen van millenial cliches in Stadsnomade? Weet ff niet waar ik aan moet denken en ben benieuwd!

Vooral over het internet, dat kwam vaak terug haha. Liefde via internet zoeken, al sinds je tienerjaren hetzelfde e-mailadres hebben, dat al je herinneringen online opgeslagen liggen, het ideaal van een digital nomad zijn, het internet als vaste ‘thuis’ van millennials zien omdat ze niet lang op dezelfde plek blijven wonen. Maar ook dingen als geen hypotheek of vaste baan kunnen krijgen, ‘settling down’ willen uitstellen etc.

4 likes

Superleuk! Ik heb er zin in

2 likes

Leeschallenge Polltijd!

Hoe lang heb je gisteren gelezen (luisterboek luisteren telt uiteraard ook!)
  • Niet
  • 0 - 15 min
  • 15 - 30 min
  • 30 min - 1 uur
  • 1 - 1,5 uur
  • 1,5 - 2 uur
  • Langer dan 2 uur

0 stemmers

Wat voor genre boek heb je gelezen/geluisterd?
  • (Auto)biografie
  • Chicklit
  • Detective
  • Fantasy
  • Historisch
  • Horror
  • Literatuur
  • Poëzie
  • Scifi
  • Thriller
  • Anders fictie, namelijk…
  • Anders non-fictie, namelijk…

0 stemmers

In welke taal heb je gelezen?
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
  • Duits
  • Italiaans
  • Spaans
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Edit, sorry, tweede en derde poll even meerkeuze gemaakt voor als mensen in meer dan 1 boek hebben gelezen

4 likes

Potjanhagel, even vergeten dat we gisteren zouden beginnen. :smiling_face_with_tear: Ik doe vanaf vandaag lekker mee haha

2 likes

Nog heel wat strips!

1 like

Gister 2 uur in het park gelezen en daarna nog even thuis. Amari en het spel der magiërs uit en begonnen in de genezer van Zalindov.

4 likes

Fictie anders: short stories (The Secret Lives of Church Ladies) en non-fictie: een Lonely Planet als voorbereiding op de vakantie :smile:

2 likes

Ik ben aan The Bell Jar begonnen, die stond al een eeuwigheid op mijn to read lijstje.

8 likes

Eén van mijn lievelingsboeken :heart:

2 likes

Ik ben het nieuwste boek van Karin Slaughter aan het lezen. Verwacht 'm wel morgen of overmorgem uit te lezen, dan ga ik voor een roman denk ik.

4 likes

Ik las De Geliefden van Willemijn Kranendonk uit (erg mooi) en begon in Min of meer opmerkelijke gebeurtenissen uit het leven van een treuzelaar maar vind er nog geen klap aan

4 likes

Leeschallenge Polltijd!

Hoe lang heb je gisteren gelezen (luisterboek luisteren telt uiteraard ook!)
  • Niet
  • 0 - 15 min
  • 15 - 30 min
  • 30 min - 1 uur
  • 1 - 1,5 uur
  • 1,5 - 2 uur
  • Langer dan 2 uur

0 stemmers

Welk vertelperspectief heeft je boek?
  • Ik-perspectief
  • Personele verteller
  • Alwetende verteller

0 stemmers

De auteur van mijn boek is
  • Vrouwelijk, wit
  • Vrouwelijk, POC
  • Mannelijk, wit
  • Mannelijk, POC
  • Genderneutraal, wit
  • Genderneutraal, POC

0 stemmers

2 likes

Ik las die laatste vraag verkeerd, namelijk alsof het over de hoofdpersoon ging. Wel interessant want tenzij anders aan gegeven ga ik toch automatisch vaak uit van wit. Net zoals locatie. Ik las hiervoor een engels boek en ging uit van de VS maar toen het ging over de herfst begon en het tijdens Pasen afspeelde, bleek het Australië te zijn.

5 likes

Meteen inspiratie voor morgen, thanks :grin:

1 like

Ik lees The Bullet That Missed van Richard Osman en er zijn echt minstens vijf hoofdpersonen, haha. Dus kon niet echt stemmen. Wel heel leuk boek weer overigens.

1 like