Beetje laat maar ik kom ook nog even met mijn gelezen boeken van mei, anders komt het er straks weer niet van. Vorige maand ben ik het ook al vergeten geloof ik.
Stéphanie Hoogenberk - We hebben het over je gehad 5/5
Deze vond ik geweldig. Ik heb 'm geluisterd, en dat raad ik echt aan want ze heeft het audioboek zelf ingesproken en haar intonatie maakt het een veel levendiger verhaal denk ik. Ik zag dat een aantal mensen hier hem tegen vonden vallen, en ik denk dat ik er, als ik het boek gelezen had, ook minder plezier aan beleefd had.
Daan Borrel - Soms is liefde dit 2,5/5
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over dit boek haha. Ik heb er een aantal waardevolle inzichten over seksualiteit uitgehaald, maar ik dacht ook regelmatig bij mezelf ‘jezus wat een gezwets’. Vond dat ze haar vreemdgaan (één keer zoenen met een ander) en wat dat dan betekende extreem uitvergrootte. Dat dat me zo ergerde komt vooral door de vorm denk ik, het brief-aan-je-ex idee. Daardoor dacht ik regelmatig, als ik die ex was, dan zou ik er helemaal geen zin in hebben dit allemaal aan te horen.
Mary Gaitskill - Two girls, fat and thin 3/5
Verhaal over twee beschadigde vrouwen die met elkaar in contact komen. Hier kwam ik maar moeilijk in, en ik heb er lang over gedaan, vooral door de schrijfstijl vol bijvoeglijk naamwoorden denk ik. Ik vond het wel heel interessant maar ik weet niet goed hoe ik dat verder onder woorden moet brengen
Amy Liptrot - Stadsnomade 3/5
Boek over eenzaamheid en contact zoeken met anderen in een grote stad. Het las fijn, maar hing wel van Berlijn-clichés aan elkaar. En ook van millennial-clichés trouwens, eerst vond ik het herkenbaar maar toen steeds irritanter.
Annie Proulx - Brokeback Mountain 5/5
Herlezen, nog steeds geweldig, moest daarna natuurlijk de film weer zien.
Philippe Besson - Lie with me 2/5
Hierbij had ik dus op een soort Franse Brokeback Mountain gehoopt maar dat viel heel erg tegen. Ik vond dit veel minder intens en voelde maar weinig mee met de personages.