Het algemene boekentopic #3

Ik heb hem inmiddels ook uit en vond het lastig te verwoorden waar mijn waardeoordeel en leeservaring precies uit bestaa. jij weet het bondig maar compleet te verwoorden.

2 likes

oef ik ben er net aan begonnen en omdat lezen me niet heel makkelijk afgaat de laatste tijd neig ik nu om hem voorlopig maar weg te leggen.

3 likes

Leeschallenge Polltijd!

Hoe lang heb je gisteren gelezen (luisterboek luisteren telt uiteraard ook!)
  • Niet
  • 0 - 15 min
  • 15 - 30 min
  • 30 min - 1 uur
  • 1 - 1,5 uur
  • 1,5 - 2 uur
  • Langer dan 2 uur

0 stemmers

Wat voor soort boek lees je (fysiek)?
  • Nieuw hardcover
  • Nieuw paperback
  • Tweedehands hardcover
  • Tweedehands paperback
  • Ereader
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Vorige keer over de auteur, nu over de personages

Het hoofdpersonage/de hoofdpersonages in mijn boek zijn
  • Vrouw, POC
  • Vrouw, wit
  • Vrouw, huidskleur niet gespecificeerd
  • Man, POC
  • Man, wit
  • Man, huidskleur niet gespecificeerd
  • Genderneutraal, POC
  • Genderneutraal, wit
  • Genderneutraal, huidskleur niet gespecificeerd
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ik lees een boek uit de bieb :sweat_smile:

2 likes

Ik ook, hardcover van de bieb. En een luisterboek.

@Lorem oh wat erg, helemaal niet aan gedacht dat dat ook een optie was nog :sweat_smile: maar als ik hem nu nog toevoeg zijn alle stemmen weg, dus ik laat het maar zo. Sorry!

2 likes

Ik zag er ook een beetje tegenop door de recensies hier, maar ik vind het juist vlot weglezen! Heb hem al bijna uit. Ik vind het ook echt een boeiend verhaal en er zit ook een zekere spanningsboog in waardoor je wil weten hoe het verder gaat. Het is ook echt supergoed geschreven vind ik. De eerste paar hoofdstukken vond ik het lastigste om doorheen te komen

2 likes

Ik lees ā€œik ben er nietā€ en wil eigenlijk stoppen ermee omdat het zo dichtbij komt na mijn psychose van vorig jaar maar wil ook weten of het goed afloopt maar wil eigenlijk niet doorlezen. Vervelend dit dat ik dit onderwerp niet wist voor ik erin begon

3 likes

Oh ja snap dat je hierom af wil haken. Ik ben ook gestopt om het onderwerp en heb toen volgens mij ergens een samenvatting en/of einde gevonden. Er zijn hier ook wel ene aantal doe het hebben gelezen en het einde misschien wel kunnen vertellen?

Edit: ik denk dat ik gewoon naar de laatste bladzijde heb gebladerd

2 likes

Oh lastig! Ik zou het toch wegleggen denk ik.

4 likes

Ik vond het tot het einde een heftig boek. Het kan soms ook helpen om de goede afloop te lezen alleen zou ik het einde van dit boek eerder typeren als een open einde. Als je wil, kan ik het einde wel voor je spoileren zodat je zelf kan beslissen.

En @Feather dan ga ik ermee stoppen. Word er beetje naar van onderhand en als het niet beter word, wil ik het ook niet meer weten. Dan ga ik liever iets lichters lezen.
Niet mijn stijl te stoppen maar krijg hier echt naar gevoel van.

Bedankt.

8 likes

Ik heb net vier wandelaars en een Siciliaan uit en heb ervan genoten, vond het leuk om verschillende perspectieven van een verhaal te lezen en wel echt te merken dat het door verschillende mensen was geschreven. Geen hoogstaande literatuur maar heb er twee lange middagen aan het water plezier van gehad!

2 likes

Oh heerlijk boek inderdaad! Heb je gezien dat het tweede boek uit de serie, Een familie en een Griekse god, ook al uit is? Misschien is dat dan een aanrader.

1 like

Ik heb het boek gister of eergister uitgelezen en ik ben er nog steeds overna aan het denken. Dus ik zou het zeker niet verder lezen!

Mocht je het einde nog willen weten:

hij heeft een terugval maar met de baby gaat het goed

3 likes

Ik lees Misery van Stephen King, dus ik heb Paul en Annie gerekend.

1 like

Net Films die nergens draaien uitgelezen, wat een leuk boek! Gelachen, gehuild, heb echt genoten.

3 likes

Ik ben helemaal gelukkig met mijn nieuwe kobo clara en begin net aan mijn vijfde boek van deze week. Wel merk ik dat hij soms niet reageert op mn vinger bij het tikken naar de volgende bladzijde. Zou dat liggen aan bijv handcreme of te zacht tikken of te snel ofzo?

4 likes

Zou best kunnen dat je te zacht tikt! Heb ik ook regelmatig met mijn Kobo Libra.

1 like

Na A Little Life wist ik even niet meer in wat voor lees-mood ik was, dus een random luchtig boek uit de bieb gelezen: Extraordinary Adventures van Daniel Wallace. Las heel makkelijk maar echt niet mijn boek, ergerde me aan de hoofdpersoon en zelfs soms aan de gebeurtenissen haha. Nu bezig in De vrouw na mij van Sarah Pekkanen en Greer Hendricks, daar zat ik gelijk al in dus dat belooft (hoop ik) iets :crossed_fingers:

2 likes