Ik lees Bone China van Laura Purcell. Zit er helemaal lekker in! I looove gothische horror. Iemand nog leuke aanraders in dat genre?
Leeschallenge Polltijd! De op een na laatste, vandaag is de laatste dag van de challenge.
- Niet
- 0 - 15 min
- 15 - 30 min
- 30 min - 1 uur
- 1 - 1,5 uur
- 1,5 - 2 uur
- Langer dan 2 uur
0 stemmers
- Ja
- Nee
- Met een hele hoop aanpassingen
- Is het al
- Anders, namelijkā¦
0 stemmers
Ik ben vandaag weer erg inspiratieloos, dus houd het bij deze ene vraag. Morgen de laatste keer!
Heb gisteren zelf overigens niet eens gelezen, was het van plan voor bed, maar toen liep de avond anders dan gedacht en was ik pas om half drie thuis en wilde ik alleen nog maar slapenā¦
Ik lees het boek van Kees van der Spek, dus dat is een soort van verfilmd/gefilmd
Normaal lees ik de hele week van de challenge hetzelfde boek maar ben nu in mān 3e boek bezig! Deze week ook echt goed de tijd gemaakt om te lezen. Erg trots op mezelf daarvoor.
Heeft iemand girl, woman, other/meisje, vrouw, anders gelezen? Ik heb 'm op papier in het engels, en op mn ereader in het nederlands, heb nu 7% gelezen maar wtf, de schrijfstijl?? Ik dacht dat mn ereader het heel raar afbeeldde, maar heb het net gecheckt met het boek en dat is precies hetzelfde.
Voorbeeld (letterlijk citaat inclusief enters en interpunctie- en hoofdlettergebruik:
āGeorgie
dronk twee liter cola per dag die ze 's avonds met sterke drank en drugs mengde
van hun groep trok zij de minste vrouwen aan, en jammer genoeg, stom genoeg, geloofde ze dat ze voor altijd alleen zou blijven
stapavondjes eindigden er geregeld mee dat Georgie in tranen beweerde dat ze te lelijk was om aan de vrouw te komen, wat niet waar wasā
Dit leest toch echt superkut?
Dit heb je ook nog weleens bij illegaal verkregen ebooks. Is dat toevallig zo?
Nee, want het fysieke boek heeft het dus precies zo (en het is een eboek van de bibliotheek)
Dan is het echt een vreselijke schrijfstijl ja š«
Dit klopt! Het is even wennen maar leest daarna heel fijn, vond ik zelf. Heel flowy en een beetje poƫtisch. Misschien went het in het Engels wel makkelijker trouwens!
The Last House on Needless Street van Catriona Ward en Mexican Gothic van Silvia Moreno-Garcia vond ik beiden heel goed.
Laatste Leeschallenge Polltijd!
- Niet
- 0 - 15 min
- 15 - 30 min
- 30 min - 1 uur
- 1 - 1,5 uur
- 1,5 - 2 uur
- Langer dan 2 uur
0 stemmers
- Ja, veel meer
- Ja, een beetje meer
- Nee, hetzelfde als anders
- Nee, minder dan anders
- Geen idee eerlijk gezegd
0 stemmers
Dat was hem! Hoop dat jullie het leuk hebben gevonden, mij heeft het iig wel geholpen weer wat meer te lezen, ik ga proberen het minstens half uur lezen voor het slapen gaan vast te houden
Allebei gelezen! Ik vond die eerste idd heel goed (maar niet per se gothic in de zin die ik bedoel denk ik qua 18e eeuws en kastelen en troosteloze omgevingen etc.), vond mexican gothic iets minder mijn smaak maar wel tof! Ik heb ook gewoon al heeel veel al gelezen haha
Ik heb wel meer gelezen, maar dat was vooral omdat ik vakantie had.
Leuke challenge in ieder geval, dank je wel om het te organiseren!
Ik heb niet echt meer gelezen, maar ik vond het wel heel leuk om vragen over het boek te beantwoorden, dan denk je zelf toch ook weer net iets anders na over wat je leest
Ik heb net zo veel gelezen als normaal, maar vind de polls echt leuk (en hoe actief het topic wordt tijdens zon challenge, ik vind het leuk om te zien wat iedereen leest)
Ja het geeft nog meer dimensie aan het lezen ook!
Overmorgen verschijnt Dracul van JD Barker in het Nederlands, volgens mij is die al eerder in het Engels verschenen⦠ik ben er echt mega benieuwd naar, misschien is dat iets?
Ik heb iets meer gelezen, maar ik weet niet of dat per se komt door de challenge. Ik heb gewoon een paar heerlijke vrije dagen gehad waarin ik lekker vaak mijn boeken erbij pakte. De laatste tijd wissel ik ook veel af. Ik lees waar ik op dat moment zin in heb, dus ben ik momenteel ook bezig in drie boeken. Maar dat is totally fine, het werkt echt goed voor mij!
Lang verhaal kort: ik ben een mood reader dus
Ik vind de challenge en de bijbehorende posts en polls erover wel heel gezellig trouwens!
Morgen is de release day van het nieuwe Karin Slaughter boek (Na Die Nacht), zag net in de mail dat mān pre-order morgenmiddag ook binnenkomt dus zin innnnn!
Ik spotte deze net op Goodreads, komt 22 augustus uit