bedankt @vitaminwater en @Evenveel, heb tussen jullie lijstjes al een paar boeken gevonden die ik op mn ereader ga zetten!
O ja ik heb dus een eerste versie van de bieb/storytel-sheet gemaakt! Er was iets raars met Sheets dus ik kon hem eerst niet delen maar tadaaa:
Je kan hem nu nog niet bewerken maar wel reageren. Ik krijg graag feedback!
Ik ben geen Excel-wizard maar ik denk dat het zo wel oké werkt en best compleet is? Missen jullie nog iets/zijn er dingen die nu onhandig zijn?
Wat groter ding waar ik nog niet over uit ben
Is dit optimaal, zo met die selectievakjes, of zijn tabbladen per aanbieder en soort boek (luisteren/lezen) misschien beter?
Stel dat je nu een luisterboek van Storytel toevoegt: dan wil je niet checken of het óók nog beschikbaar is als luisterboek en e-book bij de bibliotheek. Maar als je dat niet doet, laat je vakjes misschien onterecht uitgevinkt en is de lijst eigenlijk incompleet.
Hmm ja nu ik dit zo typ neig ik toch wel naar losse tabbladen… Wat denken jullie?
Wat leuk! Misschien kunnen we de indeling van de bibliotheek aanhouden qua splitsen? Of anders wat boekhandels doen. @Lepelsteeltje is dat goed te doen denk je? Bij bol staat volgens mij wel altijd een soort indeling maart ik weet niet of je nog op andere manieren dat kan vinden.
Bedoel je met splitsen indelen op genres/NUR? Mis je nu dingen daarin? Of was dit meer een soort suggestie voor een heldere leidraad haha (o of een reactie op mijn vraag in het tweede tabblad, dat kan ook natuurlijk)
Ik heb dit weekend het lied van ooievaar en dromedaris uitgelezen
5/5 ik kon er helemaal in verdwijnen
Ik vond alleen het verhaal van die Duitse zussen niet super maar dat is dan ook gelijk het enige minpunt.
Ik had eerder gelezen dat je in de kaft allemaal dingen kon ontdekken maar ik zie los van de ooievaar en dromedaris niets, mis ik nog wat?
Spoiler kaft
Op de achterkant kun je twee vrouwelijke figuren ontdekken. En geloof ik zag ik ook nog wat vliegjes? Maar daar had ik meer fantasie voor nodig
Oja vandaar, mijn ebook heeft geen achterkant haha
Ja een reactie op je tweede vraag! Maar misschien heb ik die verkeerd geïnterpreteerd
Nee dat was wel wat ik bedoelde! Ik was zelf weer een beetje vergeten dat die er stond, was op zich wel tevreden met mijn (tussentijdse) oplossing
Ik ben op zoek naar de naam van een serie stripboeken. Tenminste ik denk dwt het een serie is, het kan ook een weekblad zijn of van meerdere uitgevers afkomstig. Het gaat om stripboeken uit de jaren 80/jaren 90. Van die typische romantische verhalen waren het. Het was gewoon in het Nederlands. Heeft iemand hier toevallig enig idee? Ik heb al op verschillende dingen gezocht maar ik kom er niet uit.
Ik vind dit top! Zou alleen misschien de talen apart van elkaar zetten, is wat fijner zoeken als de lijst langer wordt haha
EDIT: Even antwoorden op je vragen in je sheet zelf:
-
Ik zou onderscheid maken tussen middlegrade, young adult, misschien new adult en adult zelf, je kan er altijd eventueel tussen haakjes nog bijvoorbeeld urban/high of whatever bij zetten denk ik? Maar als je op zoek bent naar een genre en je bent benieuwd naar een titel, kun je altijd even Goodreads of StoryGraph verder raadplegen
-
Er zijn vast wel mensen hier die dat na willen kijken. Ik ben bijvoorbeeld geen lid van de online bibliotheek, maar wel van Storytel en even checken is zo gedaan. Jouw boek (Films die nergens draaien) staat overigens wel op Storytel!
Ik ben The Adventures of Amina Al-Sirafi aan het lezen met muziek van Hans Zimmer/Pirates of the Caribbean op de achtergrond en ik ben echt aan het genieten
Yoho yoho a pirate’s life for me
jaaaa ik vond deze echt geweldig!
ik lees nu Paris Hilton’s memoir
Thanks voor de feedback!
Heb een polletje gemaakt om voorkeuren te inventariseren.
Voor de duidelijkheid: de eerste opzet (die je dus hier kan vinden) is:
Eén tabblad, ‘afvinkvakjes’ voor aanbieders (Storytel audiobooks, Storytel e-books, e-books van de bieb, audioboeken van de bieb), en een kolom voor de taal.
Wat heeft jouw voorkeur?
- Losse tabbladen voor NL en Engels, daarbinnen ‘afvinkvakjes’ voor aanbieders (Storytel, Bieb-e-books etc.)
- Losse tabbladen per aanbieder, daarbinnen filteren op taal
- Eén tabblad, daarbinnen filteren op taal en aanbieder (de huidige opzet)
- Geen voorkeur
- Anders…
0 stemmers
NB misschien overbodig om te noemen maarrrr je kan natuurlijk altijd filteren op de kolomeigenschappen. Dus als er tabbladen per taal zijn, kan je daarbinnen nog steeds filteren op bijv. Storytel. Als alles in één tabblad staat, kan je ook filteren op ‘e-books bieb + Nederlands’.
Misschien ben ik hier te veel over aan het nadenken hoor, maar ik wil gewoon dat het fijn werkt en we dit allemaal veel kunnen gaan gebruiken.
Hebben jullie wel eens fictie boeken van Susan Smit gelezen? Ik ben nu bezig in tropenbruid en ik weet niet, ik vind het wel oké maar ook weer niet. Ik weet alleen niet waar het aan ligt.
De Thea Beckmanprijs word weer uitgereikt, pas in september dan maar goed de lijst is bekend. Wel boek hopen jullie dat wint?
- Els Beerten – De rest van ons leven (Querido, maart 2022 )
- Lida Dijkstra – Schaduw van Toet (Luitingh-Sijthoff, oktober 2021)
- Jean-Claude van Rijckeghem – Onheilsdochter (Querido, mei 2022)
- Astrid Sy – Noem geen namen (Luitingh-Sijthoff, april 2021)
- Anna Woltz – De tunnel (Querido, mei 2022)
0 stemmers
Is het een optie om meer aanbieders toe te voegen, zoals Kobo Plus en Nextory? Of is er bewust voor alleen deze gekozen?
En ik kan nog niet bewerken, staat dat nog bewust dicht? Of doe ik iets fout haha
Kunnen wij inderdaad nog niet, ligt dus niet aan jou!
Ik heb net Fourth Wing besteld. Ben benieuwd of het de hype waard is.
Ben benieuwd wat je er van vindt! Al wil ik hem zelf denk ik al niet meer lezen, omdat ik helemaal gek word van al die posts op Facebook in zo’n boekengroep erover.
Snap ik! Al was dat weer de reden waarom ik hem uiteindelijk wel gekocht heb. Wil er over mee kunnen praten