Het algemene boekentopic #3

Heel steady 4 sterren gelezen deze maand :ok_hand:t2:

13 likes

Thanks!!

2 likes

Het was een karig leesmaandje voor mij!
The bookshop on the shore was wel heerlijk in herfstsferen :fallen_leaf:

6 likes

Ik ga bijna op vakantie & wilde wat nieuwe boeken maar poh duurr… Snap de prijs wel maar bijv Lied van Ooievaar en Dromeraris kost 37euro. Ik wacht nu maar erop bij de bieb.

2 likes

Ik vind het altijd zo leuk om het lijstje te zien van iedereen. Haal er altijd ook wel veel tips uit. Mijn tbr is alleen oneindig inmiddels.

Hier weer mijn lijstje en een kleine update ik sta inmiddels 38ste op de wachtrij voor Atlas. 16 mei was het nog nr 75.

Favoriet: ik ben er niet, maar wel zware kost!

9 likes

Je bent jong en je rouwt wat, Stenen eten, Onze kinderen

3 likes

Gelezen in juni!

Edit: De Geliefden is misschien ook wat voor jou @Kwal

12 likes

zijn jouw dagen 48 uur?

11 likes

:rofl: nee ik lees gewoon heel snel omdat ik als kind geen vrienden had :sparkles:

21 likes

Omg ik vind dit zo duidelijk uit het perspectief van een man (die het nog niet begrijpt) geschreven. Echt tenenkrommend.

1 like

Hahaha ik dacht idd dat je gewoon geen andere hobby’s had, maar toen zag ik dat je ook nog films en series keek en nu snap ik er niks meer van :rofl::rofl:

Mijn boeken:

5 likes

Niet zo’n goede leesmand qua sterren. Verder gegaan met de Broken Earth trilogy. Hoewel het echt vernieuwend is op het gebied van fantasy en goed is geschreven, pakt het me gewoon niet. Moest me er een beetje doorheen worstelen.

Maryam Houssaini - Wat de Fak: 5 sterren voor de misstanden die ze aankaart, maar had het gevoel dat ik een lang kritisch essay las ipv een boek met een verhaal. In het begin gaat het ook nog wel over haar leven verweven in de verziekte televisiewereld, maar na een tijdje is het alleen maar de (terechte) woede “zenden”. Doet niks af aan de belangrijke boodschap, maar leest minder fijn.

Ruinerwold boek: Hij schrijft oke, maar wel beschouwend. Je leest wat voor afschuwelijke dingen hem worden aangedaan, maar dit herhaalt zich iedere dag weer. Dus dat lees je dan ook 400 ereader pagina’s lang. Ik had verwacht dat het ook zou gaan over de periode daarna en het verwerkingsproces, maar dat is niet aan de orde.

Dus na al deze zware pillen ben ik Marie Lambelle - Cafe Engel gaan lezen (wel in het Nederlands). En dat leest heel fijn weg😅

9 likes

Leuk weer al die overzichten!
Hier het mijne: Hex en Lapvona las ik door tips hier. Vooral van Hex was ik aangenaam verrast. Bij Lapvona kwam ik er niet echt in, hoewel ik het wel goed geschreven vond.

Ik zal de wereld nooit meer zien is geschreven door een Iraans journalist die veroordeeld is tot levenslange opsluiting, erg beklijvend.

En Peutermama´s vond ik ook interessanter dan verwacht.

5 likes

Dit is aan mij denk ik? :grin: Ja snel lezen helpt gewoon heel erg, en ik probeer iedere dag wel een paar momenten te vinden om te lezen! Sowieso 4 keer pw 40 minuten per dag in de trein, ‘s avonds voor ik ga slapen en zit vanavond ook de hele avond te lezen. Dus dan tikt het wel aan! En idd af en toe ook een serie of film, vooral tijdens het eten of met mn vriend. (Ik heb daarnaast zelfs ook nog andere hobby’s zoals haken en train drie/vier keer per week :grimacing:, maar spreek niet zo vaak af met vrienden of familie denk ik!)

10 likes

Dingen die ik leerde van het vallen, is echt een aanrader. Ben naderhand ook de filmpjes van haar gaan kijken op YouTube, heel indrukwekkend.

5 likes

Chocolat is zo leuk! Ga je de andere drie delen ook lezen? Ik vind vooral het tweede deel nog heel tof. De anderen zijn ook wel leuk hoor maar beetje anders leuk.

1 like

Spare
Een hoog kijk mij eens een goed mens zijn-gehalte, maar 't is hem vergeven want wat een vreselijk leven om zo liefdeloos op te groeien in die familie. Vond het heel interessant om eens van zijn kant alles te horen, en hoe de pers daar te werk gaat.

De zeven zussen - Maan
Moet zeggen dat ik na deel 1 en 2 de verhalen niet echt heel boeiend meer vind helaas, maar 't is best vermakelijk. Ik luister ze nu maar zodat ik er sneller doorheen ben want ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe het afloopt.

Reset
Dark matter van dezelfde auteur vond ik geweldig, dus toen ik deze met Koningsdag op een kleedje zag heb ik 'm meegenomen. Leest heerlijk weg, ik ben een langzame lezer maar hier vloog ik doorheen. Ben er nog niet uit of ik deze beter vond of Dark matter, maar allebei zetten ze me wel aan het denken. De verhalen hebben ook wel wat overeenkomsten, maar desondanks vond ik dit plot weer heel interessant.

10 likes

Ik heb vier boeken uitgelezen in juni:

Sylvia Plath - The bell jar
Hier heb ik me echt doorheen moeten worstelen tbh. Wel blij dat ik nu eindelijk het verhaal ken, maar ik had gedacht dat het me meer zou grijpen.

Emma Cline - The guest
Las wel lekker weg, maar wel een heel leeg verhaal. Had naar mijn idee meer in kunnen zitten. Ik ben nu wel nog benieuwder naar The Girls haha, hoop daar binnenkort aan te beginnen.

Daphne Palasi Andreades - Brown girls
Aanrader, over een groep vrouwen van kleur en hoe ze opgroeiden in New York. Origineel geschreven en las heel fijn. Er zit niet echt een verhaal in, het is meer een verzameling korte schetsen van hun levens.

Marieke Lucas Rijneveld - De avond is ongemak
Mijn favoriet deze maand. Ik heb er ondanks de thema’s en nare en onsmakelijke gebeurtenissen toch vaak van genoten, vooral van alle landbouwmetaforen en beschrijvingen van het boerenleven die voor een deel heel herkenbaar waren, en de gedachtewereld van Jas. Het was ook voor het eerst dat ik in een boek over de MKZ-epidemie gelezen heb. Realiseer me nu pas echt dat we hier in de omgeving destijds de dans ontsprongen hebben.

Heeft iemand nog aanraders qua boeken die zich op het platteland afspelen?

7 likes

Dorsvloer vol confetti

1 like

Drift van Bregje Hofstede en Rinkeldekink van Martine Bijl vind je dan misschien ook mooi!

2 likes