Het algemene boekentopic #3

Misschien vind je Kikkers (vertaling: Silvia Marijnissen) van de Chinese Nobelprijswinnaar Mo Yan ook mooi. Dat gaat over het Chinese eenkindbeleid.

De achterflap:

Een scherpe en humoristische kijk op het Chinese éénkindbeleid, vanuit het perspectief van een gynaecologe Voet Wan, bijgenaamd Kikkervisje, schrijft een boek over zijn tante, een bekende gynaecologe. Ze is aanvankelijk de heldin van het dorp, maar wordt gezien als een duivelin wanneer ze actief gaat meewerken aan de éénkindpolitiek en regelmatig mannen steriliseert en zwangere vrouwen tegen hun zin aborteert. Rondom haar kleurrijke maar ook angstaanjagende persoon ontvouwt zich de geschiedenis van de familie en de vrouwen in het dorp. Om de tragedie van het leven en lot van tante duidelijk te maken schrijft Kikkervisje een grotesk toneelstuk.

3 likes

Ik vind non-fictie ook vaak wel leuk als luisterboek. Ik luister het liefst natuur- of psychologie gerelateerde boeken (geef maar een gil als je aanraders wil). Maar ook niet al te ingewikkelde romantische boeken, zoals Sophie Kinsella, vind ik fijn om te luisteren.

1 like

Ooo ik moet ook echt weer verder gaan in het audioboek! Ik had er even geen zin in de laatste weken, maar het is inderdaad zo goed.

1 like

Ik heb bij de bieb ‘Max, mischa en het tet-offensief’ - nav goede recensies hier - gereserveerd & zit ik nu mee in de bieb met een kop koffie maar oh my, wat een dik boek😂

12 likes

Fantastisch boek! Geniet ervan :relaxed:

4 likes

Ik ben echt al 1.5 maand bezig in The American Roommate Experiment en ik vind het een moaw-boek. De achterflaptekst klonk heel tof en helemaal in mijn straatje, maar ik kom er gewoon niet doorheen. Het is oké, maar geen boek waarvan ik denk: ik moet weten hoe het verder gaat.
Moet zeggen dat ik al best een tijd niet meer zo’n boek gehad heb. Of ik heb gewoon een leesdip. :smiling_face_with_tear:

Lekker wegleggen die handel

5 likes

Zou ik normaal doen (doe ik vrij snel met boeken), maar daar vind ik hem ook weer niet slecht genoeg voor.

2 likes

What the…?

1 like

Je eigen dood online in scène zetten is vast net zo oud als het internet zelf, maar wtf is met die comeback :sweat_smile:

Iemand tips voor mooie historische romans? De boeken van Simone van der Vlugt ken ik, en ben nu bezig met Corina Bomann. Ik vind eigenlijk alles voor 1950 prima. Kwam via de zoekfunctie niet echt boeken tegen met dit genre.

1 like

De theeroos trilogie is ook een aanrader!

3 likes

Het zijden huis
Dochter van Ierland
Het huis aan de gouden bocht
De heks van limbricht

Deze heb ik dit jaar gelezen. Waren leuk!

2 likes

Kwam hierboven ook al voorbij, maar het walvistheater!

2 likes

Help! Ik zag laatst een boek ergens dat ik graag wilde lezen, maar ik weet letterlijk NIETS meer qua schrijver of titel haha. Echt whyyy. Alleen nog dat ik dacht, oh! Dit wil ik graag lezen…

Geloof (niet zeker) dat het boek halverwege 2022 uit is gekomen. De kaft is blauw met getekende golven erop. Beetje in deze stijl dacht ik

Heeft iemand van jullie toevallig enig idee?

1 like

Misschien deze?

De Nederlandse vertaling van dit boek komt ook deze maand uit!

5 likes

JA!! Ohhh dankje :heart::heart::heart:

We starten zondag pas met de challenge, toch @Marquez?

Ik heb Gallows Hill van Darcy Coates al uit :nerd_face:
Vond hem ietsje minder dan de eerdere boeken die ik las. Kwam iets minder lekker in het verhaal en ik vond hem minder spannend, maar toch kon ik hem niet neerleggen.

Ik twijfel nu nog tussen drie boeken die ik heb liggen. Ik denk dat ik even wat Nederlands wil lezen.

5 likes

Jaa morgen is idd de aftrap! :grin:

3 likes

De Ridgewood Hall trilogie van Maijke Vos. Is wel een combi van heden en verleden.

1 like