Het algemene boekentopic #3

Als je echt wil cringen, ik heb dit boek in het Engels als audioboek geluisterd. Alles ging prima in het begin, totdat ik erachter kwam dat ze voor de hoofdstukken vanuit het perspectief van Lucas een mannelijke stemacteur hadden gebruikt. En die stem omg, dat ik toen niet ben aangereden is een wonder. Uit het niets zat er echt heel overdreven iemand met een accent te hijgen in mijn oor. Leek wel satire, niet om aan te horen. Echt de slappe lach en alles.

3 likes

Oke het is The Thursday Murder Club geworden van Richard Osman.

Heb mijn ereader na twee jaar van zolder gehaald. Ik lees zoveel papieren boeken dat ik het een beetje zonde begin te vinden. Ik weet ook niet meer waarom ik hem zo lang heb laten liggen, want hij leest nu gewoon fijn.

6 likes

Voor de Reading Challenge. Ga ik het boek Royals uit lezen van Danielle Steel. Zin aan!

1 like

Ik ben deze ook aan het lezen voor de challenge!

2 likes

Ik ben vandaag begonnen aan Wat je van bloed weet van Philip Huff dus die lees ik ook tijdens de challenge. Ben pas op 30 bladzijden, maar ik moet nog wel even wennen aan de schrijfstijl en het vertellersperspectief.

De kaft van het boek vind ik echt prachtig trouwens, de verschillen vlakjes vormen ook een reliëf

5 likes

Ik heb Love on the Brain uit en ben nu in deze begonnen. Even heel iets anders :relaxed:

3 likes

Ik heb (nog) geen Goodreads doel ingesteld, maar ik heb me wel dit voorgenomen voor dit jaar:

• geen nieuwe boeken kopen
  • boeken die ik graag wil lezen lenen bij de bibliotheek (of ergens anders als ze het bijvoorbeeld niet hebben)
  • …maar ik moet eerst 4 ongelezen boeken uit de boekenkast lezen voordat ik een abonnement mag nemen :smile:
9 likes

Ik heb This Woven Kingdom uit en nu weet ik niet welk boek ik moet lezen bij de forum challenge. :grimacing:

4 likes

Waar twijfel je tussen? Kunnen we helpen kiezen? :smile:

2 likes

image

Robin Hobb heeft geen uitleg nodig

Iron Widow

Dit is een boek uit een Illumicrate box van 2021, maar mijn aandacht is getriggerd door de cover van de sequel (komt augustus 2023 uit, dus eigenlijk niet per se haast om deze te lezen haha)

image

The Justice of Kings

Wederom een boekenbox boek (Goldsboro), deze lijkt me ook tof én de sequel komt februari dit jaar uit:

image

image

The Garden of Empire

Een sequel van een boek, eerste heb ik vorig jaar gelezen

image

The Alloy of Law

Mistborn, tweede trilogie/era! Schuif ik ook al lang vooruit, omdat ik geen afscheid wil nemen van deze boeken haha

Heb nog veel meer opties, maar heb het even bescheiden gehouden haha

• Ship of Magic
  • Iron Widow
  • The Justice of Kings
  • The Garden of Empire
  • The Alloy of Law

0 stemmers

1 like

ik lees tussendoor sowieso ook andere dingen (ik lees nooit 1 boek tegelijkertijd) :slight_smile: Maar in dit geval gaat het niet veranderen als ik hem weg leg, want ik vind de schrijfstijl gewoon niet zo leuk.

@Bunnyslippers Ik ben begonnen aan de audioversie, haha. Maar ik vond hem wel meevallen. Geen seksscenes gehad ofzo, dat niet. Maar ik heb veel erger gehoord.

En voor de challenge ga ik The American Roommate Experiment toch maar uitlezen, dus ik ga niet in wat nieuws beginnen. Hopelijk lukt een deel van een ander boek waar ik in bezig ben ook nog :slight_smile:

1 like

O het ging ook echt niet om de seksscènes, maar gewoon dat overdreven fluisterende, grommende gehijg van die vent. Ook bij normale stukken tekst, zo gemaakt en zo niet sexy (wat denk ik wel de bedoeling was haha).

Het was vooral ook zo onverwachts na haar hele vrolijke stem, die ik best wel goed vond qua intonatie en alles.

Maar moet zeggen dat ik dus amper audioboeken luister, dus ik ben in for a treat als ik dit zo lees haha.

2 likes

Meeste stemmen gelden, het wordt Iron Widow. Bedankt iedereen!

Ik ben deze momenteel aan het lezen en vind het een aanrader! (Tot nu toe)

1 like

Ik heb onlangs mijn boekenkast uitgeruimd en heel veel boeken hoefde ik niet meer dus die hebben we vanochtend in die gratis boekenkast op Utrecht Centraal gedaan. Twee uur later was alles weg :grimacing: vond het wel leuk om te zien want er zaten ook wel wat populaire boeken bij maar ook wat oudjes.

13 likes

Ik kijk de nieuwe video van The Book Leo en de video is gesponsord door Book of the Month. Volgens mij is dit ook niet de eerste keer dat zij daarmee samenwerkt. Maar heb ik het nou helemaal verkeerd gezien, of verstuurt BOTM alleen maar naar de VS en Canada? Want dan vind ik 't wel ergerlijk dat zij als Nederlandse, woonachtig in Nederland, een sponsorship aangaat waar alleen mensen uit de VS of Canada iets aan hebben.

Dat is bij Basically Britt ook zo. Maar ik gok dat het grootste gedeelte van hun kijkers daar woont dus ik snap het wel. Ik skip dat deel altijd :stuck_out_tongue:

Inmiddels alweer bezig met het 3e boek van het jaar. Mijn kerstboek was erg leuk nog om te lezen en daarna heb ik De Kraamhulp gelezen, vond ik ook een leuk boek!
Nu ga ik beginnen in roadtrip van Suzanne Vermeer, weer een keer een fysiek boek, gehaald uit zo’n ruilkastje

Hoihoi,

Het is tijd voor de challenge :smiley: Vanaf vandaag gaan we elke dag minimaal een kwartiertje lezen. Elke dag plaatst ik een poll waar je in kan aanvinken of je dat hebt gehaald, gehaald plus langer gelezen of dat je het niet hebt gehaald. Dat is trouwens ook geen ramp, lezen moet wel leuk blijven dus tegen je zin lezen is ook niks en onnodig want zo spectaculair is dit nou ook weer niet. Anyways, vanaf nu de reading challenge dus om het nieuwe (lees)jaar goed te beginnen.

Heb je al een boek uitgekozen voor de challenge?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Gaat het je lukken om vandaag nog een kwartier te lezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je voor de komende week leesmomenten ingepland of zie je wel wanneer je gaat lezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Er zijn al heel wat titels gedeeld, maar heb je nog zin om het boek te delen wat je leest/gaat lezen, zeker doen.

Ik zou zeggen, lezers klaar, lezen maar!

8 likes

Zo lekker in bed lezen!!

1 like