Ik heb echt heel lang geen boek gelezen (reden smartphone 2 kleine kinderen en druk). Maar nu 2 besteld. Ik ben er niet van Lize spit & daar waar de rivierkreeften zingen. Dus ben benieuwd.
Confettiregen - Splinter Chabot
Ik heb het boek nog niet uit hoor, maar ben wel benieuwd in welke tijd jij denkt dat het afspeelt. Zelf dacht ik dat die ongeveer in de jaren 80 is geboren want op school is er een schooltelefoon en daarmee belt hij zijn moeder, er staat nog een computer in de kamer voor gezamenlijk gebruik (dacht ik gezien de zoekgeschiedenis wissen) en hij gebruikt een mp3 speler met een vriendin op pagina 143 op de middelbare.
Maar toen stond er op pagina 158 ineens dit
Het nieuwe schooljaar begon. De vierde. Een week van tevoren was ik vriendinnen gaan appen om te kijken met wie ik samen naar school kon fietsen.
Ik dacht zelf dat appen iets van de laatste jaren was, in elk geval na de tijd van de mp3. Maar ik ben nu ff in de war, haha. Was dit jou ook opgevallen? Ik lees de eerste druk uit 2020
Confettiregen
Volgens mij is het autobiografisch, dus dan zou zijn geboortejaar 1996 zijn.
Ik kom uit hetzelfde jaar en herken de dingen (telefoons, gedeelde computer) wel zo ongeveer als hij het beschrijft. Mp3 herinner ik me wel meer als iets van de basisschool en appen halverwege de middelbare, maar misschien hadden zij nog een oude mp3 ofzo haha
Confettiregen - Splinter Chabot
Maar grappig dan, ik ben maar 2 jaar ouder en herken appen pas van later dan de middelbare. Nu was ik zelf ook wle laat met een smartphone bedenk ik me nu. Mp3 spelers gebruikte ik nog wel op de middelbare, met fietsen vooral. Maar misschien liep ik hier ook wel mee achter. Oh wat erg dwt je herinneringen zo vaag kunnen zijn.
Confettiregen
Ja misschien gebruikte ik een mp3 ook nog wel op de middelbare hoor. Ik weet het ook allemaal niet meer zo precies haha! Ik weet wel dat ik toen op een gegeven moment een iPod had. En aan het einde was er al wel Whatsapp, maar had ik bvb alleen thuis internet, dus wel echt anders dan hoe het nu is met appen
confettiregen
Ik dacht ook basisschool eind jaren 90/begin 00 en dan middelbare eind 00/begin 01. De technologische veranderingen vielen me wel op idd vanwege de schooltelefoon op de basisschool en later het gebruik van draagbare telefoons. Het is ook niet helemaal te matchen met mân eigen ervaring, maar ergens dacht ik ook wel dat kinderen in dat milieu ook wel eerder toegang tot mobiele telefoons en smartphones zouden hebben dan ik om me heen zag.
Ik heb het boek geluisterd ipv gelezen en dan merk ik dat ik wel iets minder aandachtig alle details opneem
Ik heb de assassinâs blade als tweede boek gelezen (zoals ook wordt aangeraden) en ik vond het leuk om dan bepaalde dingen te herkennen in het derde boek etc maar nog steeds niet geweldig, misschien moet ik gewoon doorzetten. Ik heb de boeken toch eenmaal op mân e-reader staan. Ik heb ook CC op mn e-reader maar ik ben nog niet over ACOTAR heen om me te investen in CC
wat is Goodreads toch een kutapp eigenlijk
Dat dacht ik vandaag toevallig ook, echt niet zo handig als je zou denken haha en ook best omslachtig qua design!!! Ik navigeer alleen op de desktopversie van de website, die wat beter is, maar ik ben er niet zo enthousiast over. Wel suf, want ik maakte mijn eerste profiel aan toen ik 14 was en dit jaar lukt het me voor het eerst om hem up to date te houden en kijk ik er geregeld op, maar ik ben niet zo enthousiast.
Ik ben wel bezig in een boekje dat ik wel leuk vind, Serge van Yasmina Reza. Het gaat over een dysfunctionele Franse familie. Serge, Jean en Anne van middelbare leeftijd, hun (ex)partners, hun jonge en jongvolwassen kinderen, hun Joodse ouders en stokoude oom verteld door Jean, de middelste broer. Na het overlijden van de ouders gaan ze naar Auschwitz en worden de dynamieken tussen de familieleden op een (vind ik) erg grappige manier blootgesteld. Er gebeurt niet zoveel en de personages zijn allemaal vervelende mensen, maar ik smul ervan.
Ken je The StoryGraph al? Daar heb je meer statistieken en een betere interface. Je kunt al je boeken en beoordelingen van Goodreads importeren.
Enige nadeel is dat mijn vrienden met leuke boekentips op Goodreads zitten, dus nu hou ik twee apps bij.
Ik vind mijn kobo op 1% nog te fel savonds voor het slapen
Je kan de paginaâs ook in een andere kleur zetten, ik heb een beetje gelig en daar komt minder achtergrond licht vanaf.
Ja heb âm ook al helemaal op nacht/geel, maar alsnog⊠wil savonds meer lezen omdat ik slecht slaap, maar dit hielp niet echt haha!
Kun je de achtergrond op zwart zetten? Dat je dus al een donkere achtergrond hebt en witte tekst? Dat heb ik en maakt ook al veel verschil.
Oh, niet dat ik weet! Ga vanavond eens proberen.
Stap over naar Storygraph! Echt veel fijnere interface en app. Ik ben echt fan, het heeft veel meer statistieken, je kan mensen volgen/vrienden worden, veel securer rating systeem (halve of zelfs kwart sterren), giveawayâs, boeken meerdere tags geven en daardoor makkelijk filteren in je lijsten, ennn ik kan gewoon zelf een boek toevoegen als het er niet op staat!
Plus, Goodreads is een verlengde van Amazon en Storygraph is onafhankelijk!
Ja dit kan! Instellingen > leesinstellingen > pagina 2 donkere modus.
En andersss
https://www.reddit.com/r/kobo/comments/dc897p/dark_mode_night_mode_inverted_mode/
Dat had ik bij mân vorige kobo die geen dark mode had.
Wow echt duizendmaal dank voor deze tip! Baal al jaren van mân veel te lichte scherm als ik in bed wil lezen (voor mân eigen ogen en mân man vindt het ook heeel irritant dat licht haha) en die reddit tip werkt ook bij mij. Super fijn!!
Beetje late reactie sorry! Maar die ik er wel onder vind vallen:
Buitenleven - Nina Polak
Drift - Bregje Hofstede
De geliefden - Willemijn Kranendonk
Such a fun age - Kiley Reid