Het algemene boekentopic #3

Ja nu heb ik ze uit… val in een zwart gat :sweat_smile: wat een geweldige serie…

1 like

Helaas, beide lukken niet…

1 like

Noh wat stom, welke ereader heb je?

1 like

Ehh, ik heb ‘m ooit cadeau gekregen. Uit mijn hoofd een Kobo Clara!

Ik verbaasde me echt hoe groot het verschil tussen de Android en Apple app is. Met Apple vind ik Goodreads wel fijner in gebruik!

1 like

Ik heb in 1 dag Blackie gelezen. Ik had m van m’n vriend gekregen, hij wilde een tegenhanger geven voor de “zware” (:sweat_smile:) boeken die ik lees. Hij zag m liggen bij de kringloop en dacht, nou een leuk boekje over poesjes.

Ik heb toch gehuild! :sob: Wel een heel mooi verhaal, maar met een zielig einde.

2 likes

Jeej er komt een nieuwe Dolly alderton :partying_face:

8 likes

Synct de app ook met goodreads? Of is het 1 keer impoteren en daarna zelf bijhouden?

1x importeren en dan zelf bijhouden. Je kan wel meerdere keren importeren als je dat zou willen, maar je hebt wel kans op duplicaten dan.

Ik heb het zelf dus maar 1x gedaan en daarna m’n goodreads verwijderd, dus ik hou het maar op 1 plek bij

1 like

Ik heb de afgelopen twee weken in mijn vakantie al meer gelezen dan de afgelopen vijf maanden😂

Ik ben naar de barbie film geweest en vond die leuk dat ik zo’n soort boek wil lezen. Ook beetje gossip girl/devil wears prada achtig iets. Suggesties?:relaxed:

Ik heb ook vele pogingen gedaan (in het Nederlands) maar in tegenstelling tot de films konden de boeken me niet echt pakken.
Na wat zoeken kwam ik op een vertaling van E.J. Mensink: Voorwoord bij De heer der Ringen van J.R.R. Tolkien | VertaalVerhaal.nl

Die vertaling pakte mij wel en toen heb ik met veel plezier alle delen gelezen.

1 like

Nu jullie het zo over Storygraph hebben en ik ook een hekel heb aan hoe gebruiksonvriendelijk Goodreads is, ben ik wel benieuwd wat jullie gebruiken. Want ik zou wel willen overstappen, maar alleen als daar ook voldoende mensen te vinden zijn. Het hebben van vrienden voegt namelijk echt wat toe vind ik.

• Ik gebruik Goodreads.
  • Ik gebruik Storygraph.
  • Ik gebruik Goodreads én Storygraph.
  • Ik gebruik Goodreads én heb een andere app/manier van bijhouden, namelijk…
  • Ik gebruik Storygraph én heb een andere app/manier van bijhouden, namelijk…
  • Ik hou mijn gelezen boeken niet bij, maar wil gewoon stemmen.

0 stemmers

Ik gebruik alleen goodreads maar heb weleens storygraph geprobeerd voor een tijdje. Ik vond het eigenlijk helemaal niet zoveel beter dus ik heb het weer verwijderd.

1 like

Wat een bijzonder verhaal! Waar heb je de vertaling zelf gevonden?
Ik kan alleen maar vinden dat haar vertaling nooit officieel is uitgegeven.

1 like

Ik gebruik Goodreads en ik vind het niet zo’n prettig platform, maar omdat een paar van mijn beste vrienden het ook gebruiken (of nouja ““gebruiken””, lol, ze herinneren zich een paar keer per jaar dat ze het hebben) en ik dat hele bijhouden sowieso niet zo belangrijk vind, vind ik het wel prima zo. Ik denk niet dat ik per se heel erg zou genieten van een upgrade, uiteindelijk is het sociale aspect, hoe beperkt ook, de reden dat ik Goodreads gebruik en niet een schriftje.

4 likes

Staat de vertaling niet onderaan op die pagina? Ik zit nu op mijn mobiel dus kan het niet zo goed downloaden.
Ik heb zelf volgens mij gegoogled of er meerdere vertalingen waren omdat de “reguliere” mij niet zo aanspraak. Stuitte er toen bij toeval op.

2 likes

Oh klinkt goed ga eens kijken of die vertaling wel wat is. Normaal gesproken ben ik van het als het niets aan is lees je het grwoon niet. Maar dit boek klinkt leuk dus ik probeer het af en toe weer eens.

Leuke website trouwens! Interessante invalshoek. Ik ga eens struinen op de website.

4 likes

Leuk! Heb je al gekeken naar: (YA, minder feminisme dan de Barbie film, meer in de vibe van Gossip Girl)

• Pretty Little Liar boeken
  • Anna K - Jenny Lee (wel ook een hervertelling van Anna Karenina)
  • Good girls - Sarah Shepard
1 like

Ik ben vandaag naar De Queer Boekenkast in Alkmaar geweest en vond het echt een fijne boekenwinkel.

Winkel was heel netjes en de boeken waren gesorteerd op taal, en daarna op genre. Je kon lekker zelf zoeken, zonder dat er meteen iemand voor je neus stond, en ze hadden best veel, boeken van onbekendere auteurs. En alle boeken hebben iets te maken met queer zijn, of hebben queer characters, of zijn geschreven door queer auteurs. De winkel had een hele fijne sfeer.

Ben uiteindelijk met deze 4 naar huis gegaan!

14 likes

Dit weekend las ik Malibu Rising uit van Taylor Jenkins Reid. Ik was de laatste hoofdstuk’jes’ gewoon aan het doorbladeren na een tijdje omdat ik de dialogen zo cliché en overdreven dramatisch geschreven vond. En dat stukje met die branden voelde ook zo geforceerd full circle willen afsluiten.

4 likes