Nou ja, laten we eerlijk zijn, alle andere delen waren qua taalgebruik nou ook niet direct om over naar huis te schrijven en daar was ook alles erg toevallig en voorspelbaar. (serieus, moeten echt alle zussen de liefde van hun leven vinden??) Ik vond het laatste deel in ieder geval niet onderdoen voor de rest. Alsnog alles met plezier gelezen trouwens.
Ik ben op zoek naar Twisted Lies van Ana Huang. Ik zoek de Engelse paperback versie waarbij de letters van het woord âLiesâ reflecteren zeg maar, want mijn andere 3 boeken hebben dat ook. Weet iemand waar ik die nog kan vinden? Zie online alleen nog maar de matte versies (weet het, klein leed)
Ja altijd! Vind het echt zo stom dat er nog maar weinig hardbacks cover designs echt âgeprintâ worden.
Heeft nog iemand Yellowface gelezen? Ik heb het net uit en wil er graag over prateeeen
ik vond het echt gewĂ©ldig gedaan. Een mega goede satire over de boekenwereld en âruimte voor diverse stemmenâ maar daarin de verwachting dat POC enkel schrijven over hun trauma als POC. De hoofdpersoon is zo fucking unlikeable, echt geweldig hoe zij het idee heeft wel helemaal te snappen hoe het zit rondom racisme maar daarin zo mega racistisch is. De dingen die ze zegt zijn mega stereotyperend en dat hele pad van reverse racism is ook zo goed gedaan. Niemand in dit boek is een fijn karakter en dat maakt het ook echt goed. Vond het ook echt een interessant kijkje in de publishing world
Ik ga uit van een beetje fantasy-achtigs dat je hierin zoekt, maar mocht je nog een andere hoek (realistischer, coming-of-age, geschiedenis) leuk vinden dan heb ik vast nog meer tips.
Lepelsnijder en De kaarten van Madame Petrova van Marjolein Hof
De schaduwen van Radovar van Marloes Morshuis (meer sf)
Het verlangen van de prins van Marco Kunst
Kinderen van het drijfzand van Efua Traoré
Het meisje dat de maan dronk van Kelly Barnhill
De Veger van Jonathan Auxier
Gozert, Luna en Missie afbreken van Pieter Koolwijk
Wat meer actie/trilogieën:
Nevermoor van Jessica Townsend
Amari en de nachtwachters van B.B. Alston
Ottilie en de drochtenjagers van Rhiannon Williams
Het nieuwe boek van tjibbe veldkamp misschien? Ik heb hem nog hier gelezen maar de recensie vacatures jaapleest.nl klinkt goed
jaaaaa echt een fantastisch boek! deze tiktok is echt hoe ik me voelde tijdens het lezen: every chapter it takes me out i swearđđ #yellowface #booktok #fyp | yellow face rf kuang | TikTok
HAHA zo zat ik letterlijk op de bank
Jaa, ik had het laatst geluisterd op Storytel en had het zo snel uit, terwijl het niet per se mijn genre is. Het was echt een soort trainwreck waarvan je niet weg kunt kijken. Die racistische gedachtes de hele tijd en dat ze steeds âmijn boekâ zei, heb het echt met verbazing aangehoord Idd wel een leuk inkijkje en dat je ook die hele online wereld erin terugzag (Twitter-drama en dergelijke).
Ik heb zin om een horror te lezen! Iemand tips voor echt enge horror boeken?
Nog wat leuks gevonden?
De boeken van Darcy Coates zijn meestal wel goed eng. Ik vond From Below en Gallows Hill top.
Ja! Best wel
Emma - Jane Austen, Edgar Allan Poe -verhalen, beide hardcovers.
Een boek van de Sade, Justine en een hardcover Anne Frank, uit 1952 meen ik. En het grappige is dat die misschien van familie van me is geweest, omdat er een naam en woonplaats in staat die niet veel voorkomt. En die woonplaats is dichtbij ook nog.
Ik lees even mee voor de tips!
De boeken van Riley Sager, Grady Hendrix en Thomas Olde Heuvelt.
Im thinking of ending things van Ian Reid vind ik ook een aanrader.
En Mexican Gothic van Silvia Moreno-Garcia. Vond ik niet mega eng maar is wel horror met goede opbouw en goede sfeer.
En the dangers of smoking in bed van Mariana Enriquez, zijn verschillende verhalen dus de ene leuker dan de ander. Haar andere boeken schijnen ook goed te zijn maar staan nog op mn to read.
En als je manga leuk vindt of wilt proberen: Junji Ito maakt geweldige horrorverhalen. (Shiver, Smashed, Tombs bijvoorbeeld zijn bundels met korte horror)
Ik denk door jouw opsomming ook nog aan The Bear and the Nightingale (en de twee vervolgdelen) van Katherine Arden. Niet per se wat @Nebula zoekt denk ik maar wel een mooie coming-of-age trilogie vol avontuur.
Hahah ja echt een geweldig boek he, vind het einde ook zo goed gedaan.
Neeeee, midden in mân vakantie
Alleen het onderste kleine stukje reageert, zoooo kut.
(En ja, geen hoogstaande literatuur op vakantie )
Achterin het boek staat dat het verhaal gaat over eenzaamheid in de uitgeverswereld (zoiets), heb je dat er ook uit gehaald? Want daar ging het voor mijzelf in mindere mate over.
Je beschrijving âgeen enkel personage is likeableâ is trouwens spot on. Hooguit de moeder van Athena Liu, maar die speelt dan weer niet zoân grote rol in het verhaal.