Het algemene boekentopic #3

Spoiler Yellowface

Ja dat thema kwam voor mij zeker terug, misschien meer in de vorm van onderlinge strijd? Vooral eigenlijk in de eenzaamheid van Athena, waarin ze zelfs op iemand die ze als vriendin beschouwt totaal niet kan bouwen door jaloezie. En dat je als schrijver leuk behandeld wordt door je uitgever op het moment dat je boek het goed doet, maar ze je ook als een blok kunnen laten vallen.

1 like

Godsie ik heb Yellowface gekocht en niet op mijn ereader gezet voor ik dit weekend vertrok zonder laptop, ben steeds zo benieuwd!

4 likes
Lange spoiler Yellowface

Oh ik vond Athena niet eenzaam overkomen, maar June wel. Misschien omdat Athena populair en sociaal leek, met veel aanzien. (Ook die mensen kunnen eenzaam zijn, maar zo komt dat dan niet over.) Maar ook omdat June niemand had om over haar geheim te praten, thuiskwam bij haar moeder en niet eens kon vertellen hoe het écht met haar ging en omdat ze online werd uitgekotst. Terecht of niet, het moet wel heel eenzaam zijn geweest.

Ik vond de beschrijving van hun “vriendschap” erg wisselend: aan de ene kant is er een scùne waarin wordt beschreven dat Athena jarenlang niks van zich laat horen als ze een vriend heeft (tijdens hun studie) maar aan de andere kant is er een moment waarbij June terugblikt op veel leuke en gezellige momenten met Athena. Totaal geen hoogte van te krijgen dus, het gaat de hele tijd heen en weer. Ik zie dat niet als slecht schrijfwerk trouwens, volgens mij gaat June simpelweg de hele tijd heen en weer qua gedachten en gevoelens. Ik sloot het boek in ieder geval met de gedachte dat het niet echt een vriendschap zal zijn geweest. Eerder bekenden van studie of zo die af en toe nog sociaal deden met elkaar.

Oh en ook inhakend op die Tiktok hierboven: het reparations gedeelte vanuit June gezien is natuurlijk absurd, maar ik vind het wel echt laag dat Athena iedereeeeeens verhalen leek over te nemen als fictie. In dat opzicht vind ik juist dat June niet op Athena kon bouwen. Athena komt op mij heel onbetrouwbaar over en June als iemand die wel heel graag vrienden wilde zijn met Athena, maar dan wel om de verkeerde redenen (erbij willen horen/jaloers zijn op Athena ipv ik denk dat jij een leuk persoon bent).

2 likes

GODVER ik krijg de spoiler niet goed

yellowface

@Twijfelaar “Oh ik vond Athena niet eenzaam overkomen, maar June wel. Misschien omdat Athena populair en sociaal leek, met veel aanzien”

Ik vond dat dus eigenlijk wel meevallen, omdat ze eigenlijk de hoogtepunten vooral met June deelde terwijl die vriendschap niet heel hecht leek vanuit Junes oogpunt? En omdat er geen vrienden waren op de begrafenis behalve June, als ik het me goed herinner.

En ja die vriendschap is idd wisselend, draagt wel bij aan June als onbetrouwbare verteller. En Athena treft ook zeker blaam wat betreft het fictionaliseren en niet vermelden van bronnen. Unlikable characters :heart_eyes: haha

2 likes

Heb je je boeken in de back up? Anders keertje resetten? Ik had dat (voor een andere error) gedaan maar was toen wel al m’n boeken kwijt :sweat_smile:

2 likes

Aaaah

Heel benieuwd waar Laini mee komt, ik keek af en toe al op haar Instagram in de hoop op nieuws over een nieuw boek. De Strange the Dreamer duologie is een van mijn favorieten en het tweede boek, Muse of Nightmares, is in 2018 gepubliceerd. Sindsdien geen nieuw werk meer van Laini Taylor, dus kom maar op haha :star_struck:

4 likes

Ik heb gewoon een Kobo abbo en WiFi hier, dus dat zou moeten kunnen. Maar ik krijg ‘m ook niet meer uit

Heb m’n verzekeraar al geappt of dit wellicht onder m’n reisverzekering kan vallen :pleading_face:

Mooie buig dus. En wat een leuke vondst dat laatste boek!

Ik moet gelijk denken aan de film Definitely, Maybe. In die film is een vns de hoofdpersonen op zoek naar een boek van Jane eyre met de boodschap erin van haar vader. Op de een of andere manier is zs die kwijt geraakt met verhuizen. Ze spaart nu edities met een mooie opdracht/boodschap erin maar heeft het boek nog niet gevonden. natuurlijk vind de mannelijke hoofdpersoon het boek en geeft die hem aan haar. (spoiler over film)

Niet helemaal hetzelfde maar ik vond het wel leuk bedacht. Zelf vind ik boeken met een bericht vinden in de tweedehandswinkel altijd wel leuk. Tegelijkertijd vraag ik me ook vaak af waarom is dit boek weg gedaan? En hebben ze wat gedaan met de opdracht.

1 like

Wow ik las even niet verder dan dat Portrait of the writer en ik dacht daarom dat die zijkant van de laptopstand een fotolijstje was van d’r voet?!?

1 like

Ja dat laatste idd. Ik heb laatste een boek gevonden met een couplet uit een nummer van Depeche Mode. Dan heeft iemand dat speciaal voor een ander daarin geschreven met een bedoeling, of een gedachte. Zoiets geeft een boek dan net even meer geschiedenis! :blush:

2 likes

Ik heb er ook veel te lang naar gestaard

2 likes

Het aanbod op kobo plus valt best wel tegen vind ik :frowning:

Ik heb via mijn bibliotheek ook een abonnement op Borrowbox en dat is volledig Engelstalig en heeft veel aanbod!

2 likes

Oeh! Is dat via een NL’se bieb?

1 like

Ja! Ik kan even dm’en welke. Dus misschien heeft jouw bieb ook zon samenwerking?

2 likes

Heel graag!

1 like

Volgens mij zijn dit boeken die via piracy verkregen zijn en het lijkt me dus niet legaal? Auteurs verdienen hier in ieder geval niets aan. Oh en Google zegt dat er soms virussen in de bestanden zitten van deze site :grimacing:.

1 like

Vooral NL!

Ik ben begonnen in De avond is ongemak, maar het komt me heel erg bekend voor? Denk dat ik het een beetje verwar met Griet op de Beeck ofz
 ben benieuwd of dat zo blijft

1 like

of ‘het smelt’ misschien? Heb m nog niet gelezen, omdat er vergelijkbare thema’s in voorkwamen als “het smelt” en die vind ik naar

Ik denk ook met Het Smelt, maar misschien ook met Mijn lieve gunsteling. Weet niet of je een van die twee hebt gelezen? Zelfde setting en thematiek.