Het algemene boekentopic #3

Snap dat zo’n site met gratis epubs en pdfs makkelijk is, maar schrijvers verdienen het gewoon om betaald te krijgen voor hun werk (en het is gewoon illegaal om werken zo te verspreiden), dus wellicht niet helemaal goed om te delen.

Edit: zie dat het hierboven ook al is gezegd dus een beetje dubbelop, maar toch

3 likes

Ik heb je een PB gestuurd! Ik weet even niet of het goed is gegaan.

Mijn vriendinnen en ik zijn een boekenclub begonnen en ik mag als eerste kiezen :raising_hand_woman:t2::relaxed:

Ik twijfel tussen deze twee:

Iemand hier bekend met deze boeken? Ik hoor graag jullie meningen! Vind het best spannend om verantwoordelijk te zijn voor de eerste keuze :grimacing:

2 likes

The Great Alone heb ik gelezen en vond ik goed! Sowieso Kristin Hannah wel!

5 likes

Ben ik ook heel benieuwd naar. Laat je weten of het wat is?

4 likes

@Feather volgens mij allebei nog niet gelezen, al twijfel ik over mijn lieve gunsteling. Maar ik twijfel nu ook of ik dit boek niet al heb gelezen, maar dan zou er toch wel meer moeten zijn blijven hangen :sweat_smile:

Babel is echt fantastisch! En The Poppy War trilogy is ook zo goed. Ik ben fan van deze auteur haha

3 likes

Jaaa ik ook, auto-buy auteur voor mij :grin:

4 likes

Wat klassiekers van King besteld.

7 likes

Ben benieuwd! Ik ben een fervent lezer maar heb nog nooit iets van King (uit)gelezen. Was ooit begonnen in Fairy tale.

1 like

De boeken van aron beauregard. Maar dat zijn echt slasher horrorboeken (splatterpunk) dus ik weet niet of dat is wat je zoekt. Niet zeggen dat ik je niet heb gewaarschuwd :wink:

1 like

Ohhh ik zag Playground van hem laatst op TikTok. Die klink echt heel luguber :sweat_smile:

1 like

Hebben jullie eigenlijk een lievelingsuitgeverij? Of een uitgeverij waar je niets mee hebt?

Ik sla bijv Xander uitgeverij hun boeken meestal over. Heel soms zit er een leuke tussen maar meh.
Uitgeverij Orlando vond ik jarenlang niet zo maar de afgelopen jaren hebben ze juist leuke boeken uitgebracht. Veel vrouwelijke auteurs van vroeger. Uitgeverij Karmijn vind ik interessant. Ze hebben een heel duidelijk beeld voor ogen. Ze brengen alleen weinig boeken uit. En niet alles vind ik daarvan leuk hoor, maar wel heel eigen.

Oh en @de mensen die in ene boekhandel werken/hebben gewerkt, wat is het hoogste bedrag dat een klant ooit bij jou op een cadeaubon heeft gezet? Ik hoorde vandaag iemand een kopen voor 125 euro, daar kan je een aantal boeken voor halen.

1 like

Niet per se boekengerelateerd, maar toch een beetje: ik zocht al een tijdje naar een stempel om de boeken in mijn kast mee te markeren en heb uiteindelijk op Etsy een soort papier-pers (zo’n embosser) laten maken. Hij is net binnen en heel mooi! Misschien niet iets voor mensen die hun boeken helemaal clean willen houden, maar ik ben sowieso iemand die overal in schrijft en markeert en vouwt, en zo kan ik toch subtiel m’n boeken ‘van mij’ markeren zonder dat er meteen duidelijke zwarte inkt in staat.

38 likes

Wat mooi!

2 likes

Ooooh zo mooi!!! Ik heb afgelopen verjaardag een zelfgemaakte(!) ex libris stempel gekregen van een vriendin, maar anders had ik dit meteen aangeschaft. Zo chic!

Ik ga dit wel opschrijven als cadeautip haha

Edit: welke verkoper heb je deze van? En was de verzending snel?

3 likes

Aah wat cool, zelfgemaakt ook!! Zo waardevol.

Heb hem gekocht bij EmilyCraftSupplies op 16 augustus, twee weken dus! Echt snel.

4 likes

Ik wist eigenlijk niet eens dat het volgen van uitgeverijen een ding was. Ga morgen eens kijken of er bij mij een trend te ontdekken is!

2 likes

Leuk! Ik vind Boekerij sterk qua fantasy en Zomer&Keuning’s romance.

Zelf heb ik wel eens een boekenbon van 100 euro gehad! Dat is echt feest haha

3 likes

Ik heb dit gelezen/geluisterd afgelopen maand.

8 likes