Gelezen in augustus:
Het laatste huis / The Last House on Needless Street
Heel tof! Ben zo vaak op het verkeerde been gezet tijdens dit boek. In het begin even gegoogeld of het kan kloppen dat het allemaal heel warrig klinkt, maar later wordt wel duidelijk waarom. Erg mooi en beeldend geschreven.
Ik werk al
Kort manifest over het onbetaalde werk van (meestal) vrouwen. Leerzaam en interessant.
The Wall
Kreeg een heel ongemakkelijk gevoel bij dit dystopische verhaal, omdat ik heel veel parallellen kon trekken met onze huidige situatie rondom klimaatverandering/anti-immigratie sentiment. En wat er zou gebeuren als je zelf een vluchteling zou worden. Enige minpunt vond ik dat het langer had mogen zijn, het einde voelde wat snel. Mocht van mij een stuk uitgebreider en langer.
Disclaimer
Gaat over een vrouw die een boek leest dat over haarzelf blijkt te gaan en een groot geheim bevat. Toevallig genoeg kreeg ik tijdens dit boek het idee dat ik dit verhaal al kende… Ik vermoed dat er een film of serie is met een vergelijkbaar verhaal, waardoor ik sommige dingen kon voorspellen. Het boek is echter (nog) niet verfilmd, dus geen idee hoe dat kan. Los hiervan vond ik het lekker weglezen en spannend, met een bevredigend einde.