Het algemene boekentopic #3

Ik ben bezig in de Kim Stone reeks van Angela Marsons, ook niet echt een serie maar het ´persoonlijke´ verhaal/achtergrond van het hoofdpersonage bouwt wel op. Lezen makkelijk weg en ik vond ze best spannend.

Mijn gelezen boeken van augustus:

3 likes

Robert Brydzna heeft ook een aantal reeksen. Vind ik lekker weglezen!

3 likes

Ik lees zo weinig tegenwoordig… echt maar drie boeken per maand. I blame my new job :sweat_smile:

5 likes

Oké thanks allemaal! Heb ze allemaal genoteerd en kan weer even vooruit haha

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd! Ik ga vanaf nu beiden gebruiken en kijken welke ik het fijnst vind.

2 likes

Hier mijn kleine lijstje van Augustus. Kom echt zoveel minder aan lezen toe dan eerst, maar het waren wel allemaal fijne boeken.

5 likes

Oeh ik wil die Tudor ook lezen

3 likes

Mijn augustus boeken! Vond Legends en Lattes heel warm overkomen en echt een herfstboek. Vond de genezer een fantastisch boek en ben nu aan het vervolg bezig

10 likes

Zeker doen! Vond hem echt verrassend spannend

1 like

De genezer serie is eeeecht verslavend

2 likes

Heb net Fourth Wing van Rebecca Yarros uitgelezen en omg ik wil meteen het volgende deel lezen.

Vond hem heel gaaf! :star::star::star::star::star:

2 likes

Heb je toevallig de verhalenbundel van Tove Ditlevsen gelezen? Ik zag dat die dit jaar in het Nederlands is uitgebracht en ik ben er wel benieuwd naar. De trilogie over haar leven vond ik heel mooi geschreven. Prettig ritme en fijne zinnen. Wel een met vlagen triest verhaal.

@Nightingale heb je nog iets in je boekenkast kunnen ontdekken qua uitgevers? Ik weet ook niet of veel mensen er op letten. Zelf doe ik dat wel maar in mijn omgeving gebeurd het meer omdat ze dan boeken zoeken met een christelijke insteek. Dan zit je al gauw te letten op de uitgeverij, snelle manier om te schiften. En daardoor ben ik ook op andere uitgeverijen gaan letten. Het is wel onbegonnen werk om alle uitgeverijen te kennen, het zijn er zo ontzettend veel. Er zijn ook wel veel kleine vage uitgeverijen, vooral bij Fantasy valt me dat altijd wel op. Vaak zijn de uitgaves ook niet zo mooi. Lelijke bladspiegel, voorkant het is het allemaal net niet.
Sommige uitgevers hebben ook niet een heel duidelijk profiel hoor of althans vind ik dan. Dan heb je nog al die uitgeverijen met een imprint, het is een heel bolwerk in elk geval.

Leuk @arcobaleno dat je twee uitgeverijen kan noemen waar je wel boeken van leest. Zomer & keuning heb ik wel veel van gelezen vroeger en de boekerij heeft idd leuke fantasy. En een boekenbon van 100 euro, nice!!

2 likes

Haha ik lees ook de aanbiedingsfolders van de uitgeverijen enzo, dus ben wel bekend met de fondsen van de uitgeverijen! Heb jij favorieten?

Mijn gelezen boeken van augustus. Meer dan ik normaal lees, maar vooral veel op vakantie gelezen en wat minder dikke boeken. Mijn favorieten deze maand waren The Reading List en Jade City.

5 likes

Geweldige trilogie, boek twee en drie zijn nog beter!

1 like

Iemand tips voor lekker leesbare fantasyboeken a la ACOTAR / glazen troon?

Ik ben heel benieuwd! Ik krijg als het goed is een Kindle voor mijn verjaardag (heb nu een oude Kobo), zodra ik die heb ga ik de e-books kopen!

1 like

Misschien die serie van Holly Black over elfen? De elfhame serie.

2 likes

Jaaa Jade City is geweldig!! Die hele trilogie is fantastisch, echt mn favo.

3 likes

Qua spice de Blood & Ash serie misschien?

Favoriete fantasy series van mij:

Mistborn
Strange The Dreamer
The Remnant Chronicles
The Broken Earth
Shattered Realms

3 likes