Het algemene boekentopic #3

Ik heb ook een libra h2o en ben er ook echt mega blij mee. Dat stukje is echt heel fijn met vasthouden. en hij past ook gewoon in befaamde uniqlo tasje :wink: @kali

5 likes

Ik heb ook de libra 2 en ben er superblij mee! Door de knopjes wordt hij inderdaad minder snel vies en voelt het ook wat steviger vind ik. En het formaat is fijn om op te lezen, bij een kleinere moet je zo vaak bladeren denk ik haha

2 likes

Ik heb net small worlds uit van Caleb Azumah Nelson en het is zo’n aanrader. Zo mooi geschreven.

Ik heb ook echt veel te lang hierover getwijfeld destijds, haha. Ik heb uiteindelijk voor de Clara (de 6 inch) gekozen en ik ben heel blij met die keuze. Ik draag vaak minitasjes en deze past toch echt een stuk makkelijker in de meeste dan de Libra. En dan inderdaad met hoesje zoals @vitaminwater zegt, heb ik hem staand op tafel bijvoorbeeld.

2 likes

Heb mn boekenkast weer eens helemaal leeggehaald, afgestoft en weer ingeruimd! (en de boeken die ik weg wilde doen eruitgehaald)

28 likes

Ik vind de Libra wel echt veel fijner lezen.
En tot nu toe past hij ook in alle tasjes

1 like

Dit werkt ook goed als je wat meer houvast wil + een ministandaardje maar geen groter model of een hoes:

2 likes

Gebruiken jullie de erader wel eens op standaard?
Lijkt me helemaal niet fijn

1 like

ik zit letterlijk nooit in dit topic maar ik ben nu het nieuwe Hoe overleef ik-boek aan het lezen. Wel leuk voor de nostalgie maar ik had niet verwacht dat het zo unhinged was haha. Wel leuk maar ik vind wel dat je goed merkt dat een boomer als een jong iemand probeert te schrijven hahaha

11 likes

ja sorrieknorrie maar dat vind ik ook echt cringe haha niemand praat zo :sob:

1 like

Ja ik weleens, als ik aan het lezen ben aan de keukentafel, terwijl ik eet/koffie drink. Vind het wel handig, maar als ik ondertussen niets anders doe of op de bank zit, dan gebruik ik hem verder niet.

1 like

Was dit taalgebruik ook niet heel erg zo in de ‘oude’ boeken? Vond het toen ook al stom geloof ik haha

1 like

Leuk, en bedankt voor het aanmaken!

Ik heb een voorkeur voor een privé (of zelfs secret, dan is het niet zichtbaar voor mensen van buiten FF; maar kunnen nieuwe FF’ers ook moeilijker joinen) groep, maar weet niet of er meer zijn?

• public
  • private
  • secret
  • maakt me niet uit

0 stemmers

1 like

Ik heb een aantal jaar de Aura gehad (6 inch) en heb me destijds echt wel vaak zitten ergeren aan het formaat van het scherm, vond het toch te klein om prettig te lezen ofzo. Nu heb ik een paar jaar de Libra H2O en ben echt mega blij met het iets grotere scherm. Soms krijg ik wel eens heimwee naar de kleinere, maar dat is alleen om het vasthouden haha. Dat ging wel lekker in 1 hand vond ik. Maar de Libra houdt ook heel fijn vast met dat extra stukje en de knoppen zijn ook handig. Het grotere scherm was voor mij uiteindelijk toch het belangrijkst! Hij past gelukkig ook in al mijn handtassen, dus zou ook zeker even kijken naar welke tassen je precies hebt en wat daarin handig is.

1 like

Ik lees nu Other birds van Sarah Addison Allen en ik ben pas halverwege, maar vind het nu al zo’n fijn en mooi boek :two_hearts: hoop echt dat de tweede helft net zo aangenaam leest

1 like

Ja daar heb ik zeker nog van alles mee geprobeerd! Heb wel een beetje een vaste grootte die ik fijn vind om te lezen, maar op een groter scherm past natuurlijk ook weer meer tekst haha. Maar ik ken ook mensen met een ereader die hun regelafstand heel groot gebben staan en hun lettergrootte best klein, waardoor ze alsnog maar 5 zinnen op een pagina hebben. Is dus ook maar echt net wat je prettig vindt lezen denk ik!

2 likes

Ik heb m zo, krijg vaak commentaar dat het zo’n groot lettertype is maar ik vind het zelf meevallen, ook omdat ik m vrij ver weg van mn gezicht hou

3 likes

Berekent kobo met zo een lettertype niet mega veel pagina’s bij een normaal formaat boek?

Ik hou mezelf altijd voor de gek met mini lettertype want dan heeft een boek maar 250 blz en denk ik oooh bijna uit! Maar dan duurt 10 pagina’s superlang dus is echt onzin eigenlijk haha. Maar als ik eens op mn telefoon lees en dan 650 pagina’s zie voelt het toch als een grote drempel :sweat_smile:

3 likes

Bij mij maakt het niet uit hoe ik het instel, het aantal pagina’s blijft gewoon gelijk. Staat dan ook vaak een paginanummer ergens op random hoogte als ik aan het lezen ben

2 likes

Nee vgm is het vaker zo dat je vaker moet omslaan voor je 1 pagina hebt gelezen!

5 likes