Nee, dat is prima toch! Dan heb je die toch weer als boek voor volgende maand. Ik zie de lijstjes meer als inspiratie/boekentips en vind het leuk om te lezen wat mensen van de boeken vinden.
Hhahahaha nee heb ik ook! Ik had gisteren mijn boek uit om 22:56, toen ik hem logde kwam hij op 1 juli te staan
niet de bedoeling
Toch niet gelukt om mijn 2 boeken die ik bijna uit had nog op het nippertje uit te lezen ![]()
Dit waren mijn juni boeken:
Lost Lambs: Dit is een beetje quirky verhaal over een dysfunctionele familie. Ik vond eigenlijk de familie dynamiek wel leuk, maar het overkoepelende verhaal niet echt. Het is af en toe een tikkeltje absurd en er kwamen dingen in voor als Real Housewives of Baghdad waar ik om moest lachen.
One’s Company: De hoofdpersoon wint de lotterij en ze is obsessed met de tv serie Three’s Company (kende ik niet maar bestond echt) en met het geld bouwt ze de hele set na in het echt en gaat daar dan in haar eentje wonen en speelt alle personages stuk voor stuk na. Het boek gaat eigenlijk over rouw en verlies en hoe dat werd beschreven raakte me.
The Employees: Een kort sci-fi verhaal wat volledig bestaat uit korte interviews/getuigenissen met werknemers (zowel mensen als humanoids) op een ruimteschip. Het is niet echt een boek dat je puur intellectueel moet benaderen; het roept vooral een bepaald gevoel op. Uiteindelijk draait het vooral om de vraag: wat betekent het eigenlijk om mens te zijn? Het is prachtig geschreven, maar vooral aan het begin ga je af en toe wel denken: “wtf ben ik aan het lezen?”
Sky Daddy: Ik had dit boek vaak aanbevolen gezien dus daarom toch geprobeerd maar ik vond hier echt niks aan. De hoofdpersoon voelt zich seksueel aangetrokken tot vliegtuigen en verder gaat dit eigenlijk nergens over
Als je zoekt naar een makkelijk boek dat lekker snel wegleest vind je het misschien wel wat.
Ik vond de eerste 3 allemaal goed, ik ben alleen streng met sterren geven dus let daar niet teveel op ![]()
Uit het hart Fijne feelgood, met diepgang en leuke personages.
Ik was zijn bezit Gelezen nav dit topic. Heftig boek. Zo veel genegeerde rode vlaggen dat je denkt ‘hoe dan?’, en aan de andere kant weet je natuurlijk totaal niet hoe dit werkt als je er zelf niet in gezeten hebt. Niet leuk, wel indrukwekkend.
Voor je kiezen Nog een leuke feelgood, lekker tussendoortje.
The future of us Het concept vond ik een stuk interessanter dan de uitwerking. Vooral veel tienerdrama en kinderachtig gedrag.
Love me stalk me Recensieboek #gekregen. Vermakelijk, even best spannend en natuurlijk nogal fout, maar wel leuk om te lezen.
Nu we hier toch zijn Lang geleden dat een boek me echt heeft laten huilen, maar deze is het gelukt.
Hoe overleef ik een horrorfilm Meer op jeugd gericht. Wel spannend, vond het niet leuk wie de dader was (maar zag het wel een beetje aankomen).
Eens gegeven Leuke feelgood zoals we die kennen van deze schrijfster.
De huurder Een typische Freida, altijd leuk als je ervan houdt.
- Every summer after: heeerlijk zomers verhaal. Kreeg echt een nostalgisch gevoel over mijn vroegere vriendje toen ik jong was en hoe die zomers waren. Ben inmiddels aan het 2e deel bezig. Anti-tip: er is net een serie uit van dit boek op Prime, maar het is echt verschrikkkkkelijk verfilmd. Het verhaal is behoorlijk anders dan in het boek, super rommelig en kinderachtig, karakters zijn compleet anders. Echt een afrader.
- The Final Girl Support Group: vond het verhaal iets minder leuk dan ik had gehoopt, want het leek echt iets voor mij maar vond het niet fantastisch. Alsnog wel van genoten, want een dikke tip is het nieuwe audioboek: de ‘Dramatized Adaptation’. Deze versie is ingesproken door heel veel acteurs (elk karakter heeft echt een eigen stem) en ook met muziek en geluiden enzo, waardoor je echt in het verhaal zit. Net of je een film ‘luistert’.
- Famesick: Love Lena toch wel hoor! Wat een leven. Fijn om het met haar eigen stem ingesproken te horen.
Fijne leesmaand:
- One Golden Summer; prima vermaakt met lezen. Gewoon een lekkere romcom met wel fijn verhaal.
- Zeven Brieven: vond ik prachtig en heftig. Over de jeugd van Tina de Bruin, ik ken haar niet zo goed verder maar indrukwekkend boek (en vrij kort)
- James: stond al een tijd op m’n lijst, maar vond ik ook echt prachtig. Een andere blik op het verhaal van Huckleberry Finn, maar dan vanuit het perspectief van tot slaaf gemaakte Jim. Lees te weinig over dit thema, dus los van dat het een mooi boek is, vond ik het ook leerzaam.
- Mile High, mwah haha. Blijkbaar typisch booktok hype boek, weinig diepgang, veel seks. Las wel makkelijk weg
- Stemmen in het duister; ik vind een Nicci French op z’n tijd altijd fijn, beetje duistere vibe.
Ja, ik heb ook every year after gekeken op prime. Ik vond het ook verschrikkelijk. Ze hebben alles veranderd van het boek. Op een gegeven moment vond ik sommige bijrollen interessanter dan de hoofdpersonages.
Heeft iemand hier de strip iedereen op Claudia gelezen? Daar was een tijdje terug gedoe over. Ik had hem vorig jaar ergens gelezen en vond het toen echt een wth gebeurt hier en si het oké of niet. Maar opzich is die zieke obsessief verliefde geest wel goed gedaan dus nja ik vond het nogal dubbel. Ik ben benieuwd wat jullie er van vonden.
Zijn nieuwe graphic novel klinkt trouwens wel goed!
Aan het einde van de oorlog - Bert Natter ![]()
![]()
![]()
![]()
Indrukwekkend boek dat je een inkijk geeft in de (gruwelijke) wereld van een concentratiekamp.
In dit boek is de rode draad de zoon van een SS officier die vermist raakt en de zoektocht naar hem en wat er gebeurt is.
Je volgt perspectieven van wel 20 personen wat het pittig maakte om erin te komen. Elk hoofdstuk is vernoemd naar de voornaam en locatie waar diegene zich bevindt, maar in de hoofdstukken zelf wordt vaak naar de achternaam verwezen dus ik moest continue terugbladeren wie er nou bedoeld werden.
De stand-in miljonair- Susan Mallery ![]()
![]()
![]()
Feelgood boek, ben je in een paar uur doorheen. Even lekker ‘makkelijk’ na een boek over de oorlog.
Lekker Vies - Klaartje Scheepers ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heerlijk boek dat over eten gaat. Geschiedenis achter bepaalde gerechten of eetgewoonten. Leuke weetjes (helaas zijn mijn digitale notities grotendeels verdwenen toen ik het boek vergat te verlengen). Een boek dat ik zeker nog een keer wil lezen of wil kopen.
Ossenkop - Manik Sarkar ![]()
![]()
![]()
![]()
Interessant boek dat ik in een dag heb uitgelezen. Het leest vlot en geeft een interessant inkijkje in het slagersleven waarbij deze zeer bekwame slager toch niet weet te overleven met de komst van een supermarkt in het dorp, door het missen van commercieel inzicht en inleven in klanten.
De Belofte van Pisa - Mano Bouzamour:
Heb ik geen review over geschreven. Op zich een interessant inkijkje in het leven van een jonge Marokkaanse man in z’n middelbare schooltijd. Eenvoudig geschreven, aan het begin soms zonder duidelijke tijdlijn, maar geeft denk ik wel een goed beeld van een Marokkaanse jongeman in een witte VWO omgeving.
Schuilplaats voor andere tijden - Georgi Gospodinov ![]()
![]()
Ik denk dat ik het boek niet echt heb begrepen. Ging voor mij soms van hot naar her. Ik kon er niet in komen en wilde het meerdere keren wegleggen, maar heb het toch een kans gegeven. Ik blijf met veel vraagtekens over, zoals wie of wat Gaudin nou eigenlijk is. In de epiloog viel het soort van op z’n plaats, maar dit is niet mijn boek/stijl.
In juni slechts twee boeken uitgelezen (was een drukke maand).
Dreams from my Father van Barack Obama stond al sinds 2018 oid bij me in de kast (ik ben dit jaar me door m’n TBR aan het heen werken) en viel me echt niet tegen? Als in, normaal ben ik niet per se van de memoires en al helemaal presidentiële memoires, dus ik heb me lange tijd afgevraagd waarom ik dit boek eigenlijk gekocht heb. Hij kwam uit in 1995, dus ruim voordat Obama president werd. Ik vond het interessant om te lezen over z’n jeugd op Hawaï en in Indonesië, zijn reflecties over identiteit, racisme, familie en community work in Chicago en omstreken (ik las dat veel lezers dit laatste saai vonden, maar ik vond het juist interessant hoe vormend dit moet zijn geweest). Het is ook duidelijk dat Obama een liefde heeft voor literatuur. Voelde wel gek om het boek uit te lezen, wetende wat er nog allemaal komen ging in zijn leven. Weet niet of ik zijn latere boeken ooit nog zou oppakken - juist omdat dit is geschreven zonder voorkennis van hoe beroemd hij later zou worden, denk ik dat hij ook eerlijker heeft kunnen zijn in dit boek. Maar goed, who knows. ![]()
![]()
![]()
The Serviceberry van Robin Wall Kimmerer kocht ik dit jaar, en is een essay. Wil altijd nog Braiding Sweetgrass lezen, maar omdat ik eerst zoveel mogelijk oudere TBR boeken in m’n kast wilde lezen, heb ik deze eerst opgepakt (heb je in een middag uit, bevat ook illustraties). Mooi pleidooi. ![]()
![]()
![]()
”We’ve created a system such that we self-identify as consumers first before understanding ourselves as ecosystem citizens. In ecological economics, the focus is on creating an economy that provides for a just and sustainable future in which both human life and nonhuman life can flourish.”
Ik ben begonnen aan een nieuwe serie waar 8 boeken van uit zijn in het Engels, maar er zijn er hier nog maar 2 beschikbaar in het Nederlands en nul in het Engels, dus nu kan ik niet meer verder lezen ![]()
Het is The unselected journals of Emma M Lion (het geheime dagboek van Emma M Lion) en het is een soort Bridget jones aan het eind van de 19e eeuw. Heerlijk cosy en je vliegt erdoorheen. In het eerste boek gebeurt trouwens niet heel veel, maar in boek 2 komt het wel op stoom. De eerste 2 staan op Kobo plus.
Vind de feelgoodboeken die ik normaliter lees eigenlijk nooit een review waard, maar dit boek ben ik woensdag in begonnen en had me direct te pakken. Vrijdag was het uit. Zo mooi en lief.
Heb ook echt wel twintig keer gejankt erbij maar ik vond het niet vervelend om te lezen daardoor ofzo. Juist niet, het heeft ook grappige delen en is over het algemeen gewoon echt leuk en mooi. Het laat je weer eens over dingen nadenken, wat nu echt belangrijk is en vond het eens niet zo’n dertien-in-een-dozijn-feelgood. Het blijft me echt nog wel even bij de komende tijd denk ik en dat vind ik een goed teken, de meeste andere van dit genre boeken kan ik nu al niet meer navertellen waar dat nou precies over ging. Vind dit echt een aanrader voor de zomer, wellicht wel ergens te lezen waar je je tranen naar hartelust kan laten stromen ![]()
Super leuk al die reviews die hierboven geplaatst zijn!! Vind ik zelf leuker dan alleen screenshots met sterren. Ik heb er heel wat op m’n TBR gezet.
Ze staan wel op BookBeat!
Edit DM me even als je een proefabonnement wil, dan krijg je 60 dagen gratis met mijn code (en ik een maand gratis).
Ik weet dat een aantal mensen hier Rejection heel goed vonden maar ik kom er écht niet doorheen
Ik weet dat het hele punt is dat het oncomfortabel moet zijn maar ik vind het gewoon echt vervelend om te lezen. Heb het na dagen worstelen maar opgegeven en ga iets lezen waar ik wel zin in heb. Voelt wel een beetje als falen zeg haha
Oh wat chill! Ik heb je een bericht gestuurd.
Stom dat je dat niet ziet als je erop googelt
Same! Ik vond het ook helemaal niks
Zie in de app van kobo plus dat ze 30 juli erop komen wel in het engels. Ik heb de eerste 2 op mijn lijstje gezet. En ze staan op storytel
Ja maar ik heb geen geduld haha. Heb de Engelse audioboeken geprobeerd, maar komt toch niet zo goed binnen als lezen, dus ik heb de fysieke Engelse versies nu op bol.com besteld (tegen mijn principes, maar kon geen enkele lokale boekhandel vinden die ze op voorraad had). Maandag zijn ze er als het goed is ![]()
Leuk! Ik vind Robin Wall Kimmerer heel aangenaam schrijven. Ik ben momenteel Gathering Moss aan het lezen en hoewel het een onderwerp is waar ik weinig vanaf weet, toch slaagt ze erin mijn interesse op te wekken over al die verschillende soorten mossen.