Het algemene boekentopic #4

omg ik heb deze net opgezocht en wil ook heel graag een review, dit klinkt als iets wat ik of geweldig of afschuwelijk ga vinden. De hoofdpersoon is vernoemd naar een personage uit The Sims?! :joy:

1 like

omg bella goth = cora van de kerkhof i had no idea

3 likes

Nice! (: ik zet die ook op m’n lijstje!

1 like

Ik heb The Correspondent net uit en was bang dat het heel truttig zou zijn (en net zo saai als The Names) maar omg <3 echt zo’n boek waar je met een warm gevoel aan terugdenkt

7 likes

Wow dit boek klinkt als een koortsdroom! Heeft iemand 'm hier al uit? :slight_smile: Ben benieuwd haha.

Deze wil ik ook nog graag lezen maar staat nog niet op Kobo plus dus hopelijk komt ie daar snel op beschikbaar.

Ik lees nu het nieuwste boek van Sofie Rozendaal en ben bijna klaar. Tot nu toe lees ik een heel verhaal over hun relatie en wat hij allemaal doet en zegt en ik vind het zo heftig. Je zou het maar teruglezen over jezelf, dat lijkt me zo verschrikkelijk. Volgers zoals ik weten ook wel wie hij echt is omdat hij een tijd lang in beeld kwam. En hoewel ze schrijft dat vriendin “Doortje” een combinatie aan vriendinnen is en “Benjamin” niet 1-op-1 haar ex vraag ik me af hoe dit juridisch in elkaar steekt. Hij komt er namelijk helemaal niet goed vanaf.

1 like

Maar dat was toch ook al aan de hand met die filmpjes over hun relatie? En überhaupt al haar filmpjes die van haar scheidingen vond ik ook wel heftig. Ik heb haar trouwens lang gevolg en vond haar content echt wel leuk tot dus die hele depressie begon en ik dacht waarom deel jij eigenlijk zoveel persoonlijke dingen van anderen? En waarom kijk ik hier naar? (Dat wist ik niet goed dus ben toen niet meer gaan kijken. Zoek haar heel soms nog op maar kan de filmpjes niet uitkijken vind het echt gezeur)

Het zat haar zelf blijkbaar ook niet lekker, want ze heeft vrij snel besloten er geen promo voor te doen. Wel een interessant boek en leest lekker weg. Heftig, maar heb ook van dichtbij gezien wat zo’n toxische relatie met je kan doen. Overkomt toch best wel wat vrouwen helaas.

1 like

Ja hier had ik dus denk ik meer van verwacht. Ik lees nu het nawoord en daarin komt dit aspect zeker naar voren. Alles daarvoor gaat naar mijn idee meer over hem en zijn mentale problemen dan over haar gevoelens en gedachten. Terwijl ik uit haar filmpjes had begrepen dat ze gewoon schreef over hoe zij het allemaal had ervaren. Dat vind ik zelf echt te weinig naar voren komen, omdat de beschrijvingen over hem zo uitgebreid zijn. En nu je het zegt inderdaad, die promo heeft ze gecanceld. Ik weet niet meer precies wat ze erover zei. Maar ik herinner me als dat het haar van buitenaf werd afgeraden en volgens mij zelfs dat het boek dus toch bij bekenden was beland die daar wat van vonden (en dat kan ik me heel goed voorstellen, echt kut om zo’n uitgebreid relaas over een dierbare te lezen).

@Marquez Ja, dat delen over anderen herken ik ook heel erg. Ze zegt zelf altijd toestemming te vragen maar ik betwist het als het gaat om die depressie inderdaad. Want als je in het boek leest hoe nijdig hij kon reageren op haar dan kan ik me amper voorstellen dat hij in die tijd toestemming gaf aan haar om dit te tonen.

Ik snap wel dat je dat zegt, maar er zit ook iets in van dat ze wel een soort compassie voor hem heeft en zichzelf niet als slachtoffer neer wil zetten. Je voelt jezelf ook medeschuldig/verantwoordelijk voor de dynamiek omdat je er zelf bij was en het liet gebeuren. In zo’n relatie bent je ook zolang gegaslight dat je het zelf gaat geloven.

2 likes

Ik heb die ook zien liggen in de boekhandel en twijfelde erover. Het klonk als een interessant verhaal, maar ik had ook wat schrik (zoals jij) dat het wat te zoetsappig ging zijn. Een beetje gelijkaardig aan The Seven Husbands of Evelyn Hugo: veelbelovend klinken, maar inhoudelijk flinterdun.

1 like

Mocht iemand nog een leuk en spannend boek voor op het strand zoeken: ik heb net in twee dagen God of the woods gelezen en ik vind het een aanrader! Spannend boek over twee kinderen die een aantal jaar na elkaar verdwijnen uit een zomerkamp voor rijke families. Gaat steeds een beetje heen en weer in de tijd en het is gewoon spannend en prima geschreven. Een van de leukere page turners die ik de laatste maanden heb gelezen!

27 likes

Ik vond dit ook een heerlijk vakantieboek!

Heb n.a.v. deze een ander boek van haar gelezen en dat vond ik dan weer niets.

1 like

Recente/ultieme online-bieb-favorieten die jullie kunnen aanraden? Ga bijna op vakantie, dus tijd om de e-reader vol te gooien!

@grace misschien koop ik de epub van The god of the woods, klinkt top

2 likes

Ik kom eraan een moment

1 like

Vanilla - Ype Driessen
De lijst van mijn leven - Suzanne Grotenhuis
Het Geschenk - Gaea Schoeters
Egelskop - Teddy Tops
Reddend zwemmen - Rob van Essen
Alle moeders haten mij - Sarah Harman
Als bloed bevriest - Yrsa Sigurdadottir
De wetten van Alex - Myrthe van der Meer
De herinnerde soldaat - Anjet Daanje
De Onttoverden - Marie Vareille
Het gore lef - Sarah Arnolds
De kolonie - Annika Norlin
Trio - Johanna Hedman

8 likes

@Briseis Nog een aanvulling met boeken waar ik benieuwd naar ben/erg zin in heb:
Nachtgids - Marjolijn van Heemstra
Je verdiende loon - Malu de Bont
Valse papieren - Valeria Luiselli
Chaotisch denken voor gevorderden - Abel van Gijlswijk
De grote schoonmaak - Rob van Essen
Kind van was - Olga Ravn
Koeman - Jan Wester

4 likes

Leuke lijstjes. Best een aantal al gelezen, de rest ga ik opzoeken!

Aanvullingen:
Dorien Dijkhuis - Dezelfde maan
Rinske Bouwman - Korstmos
Christiane Ritter - Een vrouw in de poolnacht (als het je aanspreekt: 1934, een vrouw die haar man achterna reist om te overwinteren op Spitsbergen)

Nog niet gelezen, wel benieuwd naar:
Delphine Minoui - Badjens
Henk van Straten - Watermeloenman
Eva Meijer - Een woord voor
Marie Vareille - De onttoverden (o, deze was al genoemd, dan haar andere boek: Als alles gedoofd is)

4 likes

Ik neem de boekentips van forummers altijd zeer serieus en heb deze net bij de bieb gehaald! Ben benieuwd.

3 likes