Het algemene boekentopic #4

Vind de feelgoodboeken die ik normaliter lees eigenlijk nooit een review waard, maar dit boek ben ik woensdag in begonnen en had me direct te pakken. Vrijdag was het uit. Zo mooi en lief.

Heb ook echt wel twintig keer gejankt erbij maar ik vond het niet vervelend om te lezen daardoor ofzo. Juist niet, het heeft ook grappige delen en is over het algemeen gewoon echt leuk en mooi. Het laat je weer eens over dingen nadenken, wat nu echt belangrijk is en vond het eens niet zo’n dertien-in-een-dozijn-feelgood. Het blijft me echt nog wel even bij de komende tijd denk ik en dat vind ik een goed teken, de meeste andere van dit genre boeken kan ik nu al niet meer navertellen waar dat nou precies over ging. Vind dit echt een aanrader voor de zomer, wellicht wel ergens te lezen waar je je tranen naar hartelust kan laten stromen :nerd_face:

7 likes

Super leuk al die reviews die hierboven geplaatst zijn!! Vind ik zelf leuker dan alleen screenshots met sterren. Ik heb er heel wat op m’n TBR gezet.

11 likes

Ze staan wel op BookBeat!

Edit DM me even als je een proefabonnement wil, dan krijg je 60 dagen gratis met mijn code (en ik een maand gratis).

Ik weet dat een aantal mensen hier Rejection heel goed vonden maar ik kom er écht niet doorheen :cry: Ik weet dat het hele punt is dat het oncomfortabel moet zijn maar ik vind het gewoon echt vervelend om te lezen. Heb het na dagen worstelen maar opgegeven en ga iets lezen waar ik wel zin in heb. Voelt wel een beetje als falen zeg haha

3 likes

Oh wat chill! Ik heb je een bericht gestuurd.
Stom dat je dat niet ziet als je erop googelt

1 like

Same! Ik vond het ook helemaal niks

2 likes

Zie in de app van kobo plus dat ze 30 juli erop komen wel in het engels. Ik heb de eerste 2 op mijn lijstje gezet. En ze staan op storytel

Ja maar ik heb geen geduld haha. Heb de Engelse audioboeken geprobeerd, maar komt toch niet zo goed binnen als lezen, dus ik heb de fysieke Engelse versies nu op bol.com besteld (tegen mijn principes, maar kon geen enkele lokale boekhandel vinden die ze op voorraad had). Maandag zijn ze er als het goed is :raised_hands:t2:

2 likes

Review graag!!!

5 likes

JA dit is het volgende boek in mijn boekenclub zin in

omg ik heb deze net opgezocht en wil ook heel graag een review, dit klinkt als iets wat ik of geweldig of afschuwelijk ga vinden. De hoofdpersoon is vernoemd naar een personage uit The Sims?! :joy:

1 like

Nice! (: ik zet die ook op m’n lijstje!

1 like

Ik heb The Correspondent net uit en was bang dat het heel truttig zou zijn (en net zo saai als The Names) maar omg <3 echt zo’n boek waar je met een warm gevoel aan terugdenkt

7 likes

Wow dit boek klinkt als een koortsdroom! Heeft iemand 'm hier al uit? :slight_smile: Ben benieuwd haha.

Deze wil ik ook nog graag lezen maar staat nog niet op Kobo plus dus hopelijk komt ie daar snel op beschikbaar.

Ik lees nu het nieuwste boek van Sofie Rozendaal en ben bijna klaar. Tot nu toe lees ik een heel verhaal over hun relatie en wat hij allemaal doet en zegt en ik vind het zo heftig. Je zou het maar teruglezen over jezelf, dat lijkt me zo verschrikkelijk. Volgers zoals ik weten ook wel wie hij echt is omdat hij een tijd lang in beeld kwam. En hoewel ze schrijft dat vriendin “Doortje” een combinatie aan vriendinnen is en “Benjamin” niet 1-op-1 haar ex vraag ik me af hoe dit juridisch in elkaar steekt. Hij komt er namelijk helemaal niet goed vanaf.

1 like

Maar dat was toch ook al aan de hand met die filmpjes over hun relatie? En überhaupt al haar filmpjes die van haar scheidingen vond ik ook wel heftig. Ik heb haar trouwens lang gevolg en vond haar content echt wel leuk tot dus die hele depressie begon en ik dacht waarom deel jij eigenlijk zoveel persoonlijke dingen van anderen? En waarom kijk ik hier naar? (Dat wist ik niet goed dus ben toen niet meer gaan kijken. Zoek haar heel soms nog op maar kan de filmpjes niet uitkijken vind het echt gezeur)

Het zat haar zelf blijkbaar ook niet lekker, want ze heeft vrij snel besloten er geen promo voor te doen. Wel een interessant boek en leest lekker weg. Heftig, maar heb ook van dichtbij gezien wat zo’n toxische relatie met je kan doen. Overkomt toch best wel wat vrouwen helaas.

1 like

Ja hier had ik dus denk ik meer van verwacht. Ik lees nu het nawoord en daarin komt dit aspect zeker naar voren. Alles daarvoor gaat naar mijn idee meer over hem en zijn mentale problemen dan over haar gevoelens en gedachten. Terwijl ik uit haar filmpjes had begrepen dat ze gewoon schreef over hoe zij het allemaal had ervaren. Dat vind ik zelf echt te weinig naar voren komen, omdat de beschrijvingen over hem zo uitgebreid zijn. En nu je het zegt inderdaad, die promo heeft ze gecanceld. Ik weet niet meer precies wat ze erover zei. Maar ik herinner me als dat het haar van buitenaf werd afgeraden en volgens mij zelfs dat het boek dus toch bij bekenden was beland die daar wat van vonden (en dat kan ik me heel goed voorstellen, echt kut om zo’n uitgebreid relaas over een dierbare te lezen).

@Marquez Ja, dat delen over anderen herken ik ook heel erg. Ze zegt zelf altijd toestemming te vragen maar ik betwist het als het gaat om die depressie inderdaad. Want als je in het boek leest hoe nijdig hij kon reageren op haar dan kan ik me amper voorstellen dat hij in die tijd toestemming gaf aan haar om dit te tonen.

Ik snap wel dat je dat zegt, maar er zit ook iets in van dat ze wel een soort compassie voor hem heeft en zichzelf niet als slachtoffer neer wil zetten. Je voelt jezelf ook medeschuldig/verantwoordelijk voor de dynamiek omdat je er zelf bij was en het liet gebeuren. In zo’n relatie bent je ook zolang gegaslight dat je het zelf gaat geloven.

2 likes