Het algemene boekentopic #4

dankjewel! gaan op mn to read lijst, ben benieuwd :blush:

1 like

Robin Hobb!

2 likes

Dit klinkt heel Eat Pray Love?

1 like

Ik heb laatst 2000 vrouwen gelezen en dat vind ik een hele sterke sciencefiction verhalenbundel. Maar ik vind de verhalen ook wel fantasy achtig. De bundel is samengesteld door Virginia Kidd.

Oh en het is al lang geleden dat ik hem heb gelezen maar het bottenseizoen van Samantha Shannon is miss ook wel oké qua red flags. Ik weet het niet 100% zeker.

Edit: ik ben net wat recensies aan het lezen op goodreads maar zo te zien is het bottenseizoen ook niet zo geweldig.

ik weet niet zo goed waarom maar ik kan me voorstellen dat drive your plow over the bones of the dead - olga tokarczuk ook wel iets voor jou is! (ook NL vertaald, titel even niet paraat)

4 likes

toevallig is dat het eerste boek dat ik dit jaar voor het eerst in tiiiiiiijjjjjden, echt jaren denk ik, uit heb gelezen. ik vond het een heel leuk, grappig boek en ben van plan om nog meer van haar te lezen!

@Frambozentaartje 2 voor robin hobb, ben benieuwd!
@Marquez dank! zie dat er een verhaal van Ursula K Le Guin in staat, die wil ik ook al een tijd een keer lezen.

2 likes

hahaha wat grappig!!! ik denk dat het door de cuntiness van de main character komt :joy: (dat ik dacht dat jij m leuk zou vinden)

1 like

hahaha ja i love! daar genoot ik echt van, ik wilde ook om een reden meer boeken geschreven door vrouwen gaan lezen dus zo’n hoofdpersonage was perfect.
en ze deed me ook heeel erg denken aan een ex schoonmoeder van me, echt hetzelfde soort karakter en energie. zij heeft zich hard gemaakt voor het behoud van bomen in de stad en is fel tegen bomenkappen en voerde daar actie voor, en in het boek met die brieven naar de politie moest ik er ook aan denken dat ze in een mega herenhuis woont, huur, al 40 jaar, waar de verhuurders haar al jaren uit willen hebben en de huur willen verhogen maar zij op hoge poten brieven blijft schrijven en eisen dat ze de huur laag houden en het huis opknappen, en daarom voor een prikkie in een groot pand in een hartstikke dure wijk woont. maakte het boek extra leuk voor me want ik vind mijn ex schoonmoeder in sommige (dit soort) dingen een fantastische vrouw.

4 likes

Ik heb via Podimo onder andere geluisterd:
Zachtop Lachen van Malou Holshuijsen
Lieve Mama van Esther Verhoef
Friends, lovers en het grote verschrikkelijke ding van Matthew Perry

Ik zie ook dat Johan Goossens boeken erop staan, vind hem leuk schrijven en ‘Op Grindr blijf ik 39’ bevatte een paar stukken die me echt wel aangrepen. Verder is Emily Henry wel leuk.

Ik heb wel meer geluisterd, ook het boek van Gierige Gerda, maar hierboven staan mn aanraders.

Edit: en voel je geen digibeet hoor, het is een kutapp qua navigatie.

1 like

Alle boeken die je noemt staan ook op Spotify (inbegrepen als je premium hebt), volgens mij komt het aanbod aardig overeen. Kan je wel maar 12u per maand aan luisterboeken luisteren, maar misschien heb je er wat aan omdat podimo niet de fijnste app is haha.

Ook @MakeFezHappen

1 like

Ik ben bezig in ‘ik beloof je dat ik 100 word’ en kom er nu op 33% achter dat advocaat Khalid dezelfde is als de Khalid van Khalid & Sophie :sweat_smile: ik wist wel sat die laatste ook advocaat was, maar had de link nog niet gelegd.

2 likes

Ken je Trent Dalton? Ben al zijn boeken aan het lezen haha (op dit moment all our shimmering skies) en die zijn ook zo lekker poëtisch en een beetje vaag en heel gevoelig. Vond dat van boy swallows universe ook al maar van dit boek eigenlijk nog meer. Moest echt even 50 pagina’s inkomen maar zit er nu helemaal in :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

heeft iemand nog tips voor boeken met treinen/spoor als achtergrond/thema? hahaha ik :heart: treinen

wel fictie, niet van die reisverslagen

4 likes

With a Vengeance van Riley Sager en je hebt Murder on the Orient Express dan ook vast al gelezen?

2 likes

Tussentijds van Peter Zantingh speelt zich helemaal af tijdens het reizen in de trein, ook al worden verder veel situaties uit de rest van het leven van de hoofdpersoon beschreven. Wel een boek om oplettend te lezen, maar niet moeilijk of ingewikkeld verder.

Ik dacht ook meteen aan Nachttrein naar Lissabon. Niet gelezen, wel heel lang van plan geweest maar nooit van gekomen, dus hoeveel dat echt in de trein is weet ik dan weer niet.

In The Underground Railroad van Colson Whitehead gaat het ook wel over de (fictieve) railroad, maar zou ik alleen lezen als de rest van het thema/verhaal je ook aanspreekt.

Love dit soort megaspecifieke vragen over boeken trouwens :heart:

3 likes

Het volgende station van Hiro Arikawa spreekt je dan denk ik wel aan!

2 likes

Geen idee of deze iets voor je zijn, maar boeken met/over/in treinen:

• Agatha Christie - Murder on the Orient Express, Trein 16.50, en Het Geheim van de Blauwe Trein
  • Lev Tolstoj - Anna Karenina (wel 1000 pagina’s, dus niet alleen lezen voor de trein haha)
  • Cecil Roberts - Victoria Four-Thirty
  • Paula Hawkins - The Girl on the Train
  • Patricia Highsmith - Vreemden in de Trein
  • Clare Pooley - De Reizigers op Perron 5
  • Christophe Van Gerrewey - Trein met Vertraging
  • Jean-Philippe Blondel - De Trein van 6.41
  • Casey McQuiston - One Last Stop
  • Michael Crichton - The Great Train Robbery
2 likes

nee, ik heb wel op netflix een trailer gezien voor boy swallows universe. boekreviews klinken intrigerend, dank voor de tip!

2 likes

Wat een uiteenlopende lijst. Heb je deze zelf gelezen?

1 like

Een deel wel, een deel wil ik nog gaan lezen

1 like