Mijn lijst van augustus.
Kijk dit is waarvoor we dit topic hebben haha
ja je kunt wel een hele verhandeling opschrijven over waarom het niet uit zou maken en hoe jij het beleeft maar dat gaat niet wegnemen dat zoals ik zei IK, persoonlijk, een ander mens dan jij, het niet had willen weten. en Evenveel begon er ook niet voor niets over dus ik zal niet de enige zijn. nogmaals do you en wie wel in spoiler wil zetten doet het en wie niet niet, maar het slaat nergens op om in discussie te (blijven) gaan over mijn persoonlijke voorkeur omdat jouw beleving daarin anders is
Okidoki? Wat ik schrijf gaat niet over jouw persoonlijke voorkeur, wat maakt mij dat nou uit ik probeerde een punt te maken over dat ik denk dat weten dat een verteller niet 100% betrouwbaar is op zichzelf niets over het plot verklapt tenzij je het plot kent.
ja dat beleef jij dus zo en ik beleef dat anders bij bepaalde boeken. hence de persoonlijke voorkeur.
vermoeiend man
oh mijn god jij bent zelf vermoeiend kijk misschien is wat ik zeg niet waar - er vallen vast argumenten tegenin te brengen en die hoor ik graag; maar ik probeer geen punt te maken over hoe ik dingen beleef of hoe andere dingen beleven maar iets te beargumenteren dat voorbij beleving gaat
ook prima als je dat je niet boeit maar je moet niet doen alsof ik jou of iemand probeer te overtuigen van “mijn waarheid” of een persoonlijke voorkeur, ik probeer gewoon een gesprek te voeren of m’n gedachten op te schrijven over hoe verhalen verteld worden en wat je eigenlijk weet wanneer je een heel vaag iets weet over de verteller in het verhaal of eigenlijk dus: is het werkelijk een spoiler als je ALLEEN dit weet
Stoppen met ruziemaken in het boekentopic!
Eerlijk gezegd vind ik dit soort posts zonder verdere reflectie erbij oersaai.
Ik ben op aanraden van jullie de Dublin Murder Mysteries serie van Tana French gaan lezen en vind het hele leuke boeken! De verhaallijn en schrijfstijl zijn echt goed. Ook dat er magisch realisme in verwerkt zit. Lees het liefst de hele tijd door.
Merk alleen wel dat het in een iets andere tijd geschreven is, echt bij elke beschrijving van een vrouw wordt beschreven of ze wel of niet knap enz. En vrij flauwe grappen. Ik lees het in het Nederlands en als ik dan opmerkingen lees als: je lijkt net een bange maagd die haar onderbroek omhoog houdt oid denk ik wtf?? Hopelijk is het gewoon een slechte vertaling.
Ben nu in boek 4 en vindt boek 2 en 4 het meest spannend tot nu toe.
sorry juf
@boonie denk dat we langs elkaar heen praatten/elkaars intentie of ik de jouwe dan in ieder geval verkeerd hebben begrepen maar denk dat we het er idd beter bij laten zo
Ik zit er niet zo lekker in met lezen en vind dat heel jammer maar kennelijk niet jammer genoeg om een boek te pakken. Twee boeken in juli en augustus.
Ik las de nieuwe Karin Slaughter (Gebroken Engelen) en vond die weer prima Ze gaat met een nieuw hoofdpersonage verder, dus los van de Atlanta en Grant County reeks, en dat is wel verfrissend + geeft veel ruimte voor nieuwe typen verhaallijnen.
En ik las The Wedding People van Alison Espach (
). Dit gaat over een vrouw die suïcidaal in een hotel zit maar opeens een grote rol in een bruiloft krijgt. Ik vond het een verrassend goed boek in het genre, maar ook wat irritante/betweterige verhaallijn met allemaal van die ‘wijsheden’. Deed me denken aan de Middernachtbibliotheek, die dat ook heel sterk had maar dan voelt The Wedding People wel een stuk volwassener. Als ik The Wedding People als begin twintiger had gelezen, had ik me denk ik niet kunnen identificeren met de hoofdpersoon en nu zaten er opzich herkenbare dilemma’s in.
Ik lees deze nu ook, nu halverwege het tweede boek.
Bij boek 1vond ik de schrijfstijl ( of de vertaling?) niet helemaal mijn ding, maar boek 2 leest lekker door
Ik vond dit juist tegenvallen :’( Ik begon enthousiast in boek 1, vond het fascinerend, maar vond de hoofdpersoon echt heel erg naar en ellendig… en een best vrouwonvriendelijk boek? Ik vond het heel onbevredigend allemaal en had meteen geen zin om boek 2 te lezen
Ja dat vrouwonvriendelijke heb ik inderdaad ook. Ik vond dat nog erger in boek 3.
Iedere boek heeft wel een ander hoofdpersoon, in boek 2 is een vrouw de hoofdpersoon. Dat boek vond ik ook een stuk leuker.
Ik heb vrij steady prima maar geen uitzonderlijke boeken gelezen, zie ik.
Young Mungo pakte me niet en dat vond ik jammer, want Shuggie Bain van dezelfde schrijver vond ik supermooi. Zelfde voor Mars eigenlijk: ik vond Project Mary heel goed, maar Mars niet uitzonderlijk, gewoon wel vermakelijk.
Educated is voornamelijk een boeiend waargebeurd verhaal over een meisje dat opgroeit in een doomsday prepper en mormoonse familie en daar uit komt om te gaan studeren. Het boek gaat er uiteindelijk over wat educatie is en wat het je oplevert.
Vers water voor de bloemen vond ik in eerste instantie heerlijk kabbelend (ik hou daar wel van) en door het boek heen komen er ineens allerlei andere verhalen langs en blijkt het ook nog een whodunit te zijn. Ik denk dat het voor sommigen misschien te traag gaat, maar ik heb er echt van genoten.
Ontevreden vond ik ‘mehh’, ik ergerde me voornamelijk aan de hoofdpersoon, maar heb ook wel een paar keer gelachen.
Heel saai
Ik vind echt alles saai tegenwoordig heb elke trope al 5x gelezen
Tijd voor horror schat!
En nog the hunger games 1 tm 3 herlezen.
Bijna alleen maar pulp gelezen en niets wat ik echt aan zou raden.
Nu bezig in het heksenboek van Ellie Briar en aan het luisteren in kroon van vuur.
Heb je tips?
Ik zie twee boeken die geen sterrenbeoordeling hebben ontvangen. Zijn dat boeken die je niet uitgelezen hebt?