haha zo lekker specifiek
Ik was benieuwd wat de eerdere boekenweekgeschenken waren van de Week van het Engelse boek (die nu ook weer is), en ik denk dat deze eerder averechts heeft gewerkt voor de populariteit voor het Engelse boek…:

Savage ![]()
(https://www.goodreads.com/book/show/52297052-find-her)
Dit keer is het door Laurie Gilmore geschreven, die van The Pumpkin Spice Cafe.
Ik vond haar boeken ook steeds slechter worden maar ik vind het wel een goed excuus om een nieuw boek te kopen en dan deze novelle te kunnen hatereaden ![]()
Jullie nog boeken die je wil kopen tijdens de actieweek?
Ja mijn god, deze was echt zo slecht. Maar ik vind Tedsa Bailey sowieso een hit or miss. Laurie Gilmore is natuurlijk ook geen hoogstaand literair werk, maar wel iets constanter haha.
Ik heb toevallig wel gisteren een Engelstalige reisgids gekocht, maar heb m er niet bij gekregen.
‘The love hypothesis’ in het NL aan het lezen via de online bieb, wel echt lekker slecht! Vind het ook niet mooi vertaald maar blijkbaar wel wat ik nodig had om uit een reading slump te komen. (Zelf ook lekker bezig met taal juist gebruiken in dit bericht oeps)
Ja er is een grote storing bij Amazon, dus er ligt van alles plat.
Tip voor de liefhebbers van Thomas Olde Heuvelt: 8 november is de boekpresentatie van zijn nieuwste, in Utrecht. Gratis en voor niks, wel reserveren: Boekpresentatie: Thomas Olde Heuvelt | zaterdag 8 november 2025 | Bibliotheek Utrecht
Staat er nog niet zo lang op, maar zal wel snel vol zitten. Ik heb kaartjes ![]()
Thanks voor de tip! Gelijk kaartjes besteld ![]()
Ik ben op zoek naar een of meerdere boeken in de stijl van Sophie Kinsella maar dan met een single hoofdpersoon die dat ook prima vind en niet de hele tijd bezig is met een partner zoeken.
De boeken van Sophie Kinsella vind ik vooral leuk om de humor en de wat bizarre onwaarschijnlijke situaties want hersenloos vermaak en het lijkt wat op comedy/romcom films. Hebben jullie suggesties? Mannelijke hoofdpersoon, lhbti etc is allemaal goed en het mag ook in stripvorm zijn of autofictie wel het liefst in het Nederlands.
Ik heb net Beatriz Serrano - Ontevreden uit, die vond ik erg leuk! Misschien iets meer tragikomedie dan Sophie Kinsella, maar luchtig geschreven en ook veel humor (en bizarre situaties).
En Bridget Jones boeken vind ik ook wel in deze categorie vallen.
Edit: en de Adrian Mole series van Sue Townsend!
Boeken van marian Keyes? Wel iets “beter” dan kinsela vind ik. En erg veel humor zit er in.
Ik vond de boeken van Charlotte de Monchy heel leuk. Ze is helaas in 2024 overleden dus komen geen nieuwe boeken meer van haar bij.
De boeken van Marian Keyes inderdaad, of misschien Beth O’Leary?
Liane Moriarty vind ik ook altijd heel goed. Niet per se heel humoristisch maar wel vol met ongemakkelijke situaties en heel levensechte personages.
Bedankt voor de tips! Het boek van Beatriz Serrano heb ik nog niet gelezen en ga ik lenen van de bieb. Van de rest heb ik van elke schrijver wel wat gelezen. Ik vind Marian Keyes trouwens niet beter dan Sophie Kinsella, grappig hoe dat kan verschillen. In romcoms gaat het natuurlijk over daten en liefdes vinden. Dat zoek ik niet zo, ik zoek meer diezelfde sfeer maar dan meer gefocust op vrienden, familie en dat een partner leuk is maar niet noodzakelijk. Ik vind het helemaal irritant als een date/man of relatie dan grote problemen oplost. Astrid Harrewijn haar boek het stroopwafelcafe komt wel in de buurt van wat ik zoek maar dat eindigt ook weer in zo’n soort situatie. Of heb ik net de verkeerde boeken gelezen van de schrijvers die jullie tippen en zijn er specifieke titels waar dat niet zo is?
Ik zat even door mijn Storytel te bladeren en misschien is Hotel 21 van Senta Rich dan wel iets voor je. Dat verhaal is echt veel meer gericht op vriendschap dan op liefde. Ik vond 'm verrassend mooi.
Ja die is leuk! Heb ik met veel plezier gelezen. Zoiets zoek ik idd
Het is wel shocking hoe weinig boeken in die categorie ik verder kan bedenken die niet over daten/romantische liefde gaan ![]()
Beatriz Serrano gaat trouwens minder over vriendschap of liefde, maar meer over het ontbreken van betekenisvolle dingen. Maar ik vond de schrijfstijl wel heel luchtig en humoristisch. En de situaties ook op een bepaalde manier herkenbaar/actueel.
Dus misschien net iets anders dan Sophie Kinsella en Marian Keyes, maar wel echt de moeite waard!
Haha omg ik zag net (op Storygraph bij iemand van hier, als ik het goed heb onthouden @Vaiana?) het boek “Feel the Bern: a Bernie Sanders mystery” ![]()
Dat dit bestaat haha
Ik heb zelf net De Apple Spice B&B uit, wat een prima herfstige romance was.
De laatste paar chicklits/romances die ik heb gelezen hadden allemaal een vreselijk ergerlijke misverstand-trope en deze had dat gelukkig niet, dus ik vond hem nog best leuker dan ik had verwacht.
Daarvoor heb ik Rebecca van Daphne du Maurier gelezen en dat vond ik een absoluut MEESTERWERK. Ik zag dat die ook door de boekenclub hier is gelezen en dat de meningen een beetje verdeeld waren maar ik vond hem echt zooo fantastisch goed opgebouwd.
JAAAA THAT’S ME! ![]()
Leuk verhaal en leuke manier waarop het slachtoffer is vermoord, maar verder niet heel bijzonder.