Ik zag bij Nienke Schuit op Substack de boekenawards en dacht, dat vind ik ook leuk om in te vullen.
In welk boek/verhaal had ik zelf het liefste willen voorkomen
Zeker weten the very secret society of irregular witches. Ik vond dit zoân heerlijk en knus boek. Ik werd hiermee helemaal in de herfst getrokken en in het tempo omlaag brengen. Met een tweede plek voor the wishing game van Meg Shaffer, want het lijkt me ook heerlijk om op een eiland te wonen wat zo mysterieus en mooi is. Maar dit boek had te veel haast/spannende vibes en te weinig knusheid.
Boek met de mooiste cover
Ik lees alleen maar ebooks, dus dit gaat op basis van de kleine plaatjes op Pagebound:
Ik vond dit ook echt een heel goed boek. Ik werd er echt ingezogen. Ik denk alleen niet dat het de Bechdel test zou passeren, terwijl er veel vrouwelijke personages in zitten.
Boek dat ik waarschijnlijk te streng heb beoordeeld
Het geheime boek van Flora Lea. Ik heb die 3 sterren gegeven. Maar ik heb wel genoten van het lezen, de kern van het verhaal vind ik heel goed/bijzonder en ik heb er ook nog best eens aan terug gedacht.
Boek dat precies op het juiste moment kwam (niet objectief het beste boek, maar nĂș het juiste boek)
The Christmas orphans club, wat toevallig een aanrader van Nienke was (van wie deze vragen komen). Ik vond het boek niet zo goed (het las als People we meet on vacation en die vond ik ook mwah). Maar het stuk over familie relaties bood me echt veel perspectief op de situatie waar ik nu in zit.
Boek waarvan ik wilde dat ik âm nog een keer voor het eerst kon lezen
The hunger games, maar die heb ik herlezen dit jaar, dus telt het dan?
Boek dat beter werd nadat ik het uit had (waarvan je pas later merkt dat het is blijven hangen)
De Hobbit. Ik vond het een crime mezelf er doorheen te worstelen maar ik kijk er echt met veel plezier op terug. Ik vind mezelf ook heel cool dat ik zoân avontuurlijk boek heb gelezen.
Hooguit 3 sterren en toch een heerlijke aanrader/feel good maar dan niet superslecht
Wilde tuinen van Katie Fforde
Grootste tegenvaller
Had ik al eerder gedeeld hier, land van dadels en prinsen
Boek dat ik had willen bespreken in een leesclub
De dag dat de walvis kwam was eigenlijk voor de boekenclub maar ik kon toen niet.

Grootste aanradersâ:medal_sports:
De instructies van Carolina Trujillo 
de vragen
In welk boek/verhaal had ik zelf het liefste willen voorkomen
Boek met de mooiste cover
Boek dat ik waarschijnlijk te streng heb beoordeeld
Boek dat precies op het juiste moment kwam (niet objectief het beste boek, maar nĂș het juiste boek)
Boek waarvan ik wilde dat ik âm nog een keer voor het eerst kon lezen
Boek dat beter werd nadat ik het uit had (waarvan je pas later merkt dat het is blijven hangen)
Hooguit 3 sterren en toch een heerlijke aanrader/feel good maar dan niet superslecht
Grootste tegenvaller
Boek dat ik had willen bespreken in een leesclub

Grootste aanradersâ:medal_sports:
Linkje naar de Substack van Nienke, ik vind haar echt leuk om te volgen online :).