Ik vind t dus wel meevallen, heb het een paar x gedaan en het is even aan je laptop aansluiten dus ja, meer moeite dan koboplus oid, maar goed te doen.
Ik vind het wel een gedoe, vaak loopt de website vast. Plus het kan niet via een chromebook,
Heb zelf geen ervaring met eboeken van de bieb, maar je kan bestanden van je telefoon naar je ereader sturen via de website https://send.djazz.se/, wellicht dat dat ook werkt voor bieb boeken?
Op je telefoon selecteer je het bestand en je vult de code in die krijgt wanneer je de website opent op je ereader
Hier was nog iemand De Avonden in āreal timeā aan het lezen toch? Mijn boekenlegger zat op de pagina van h2 dus ik denk dat ik nog nooit verder ben gekomen dan 22/12 haha. Ben benieuwd
Ja shit, ik wilde dat dit jaar ook weer doen en had ām al klaargelegd, maar ben het gisteren vergeten ![]()
Huh ik zit met mān kobo op een buitenlandse bieb die Overdrive gebruiken (ik woonde tijdje ergens anders, en ze hebben me er nog niet uitgekickt), en dat is supermakkelijk. Via de ereader zelf iets uitkiezen uit overdrive (zoals met kobo plus) of via de website van de bieb, downloaden naar je account en dan via wifi connecten en dan staat het erop! Niks met kabels of pc ofzo
Is dat dus niet zo met de nederlandse bieb??
Als je eenmaal doorhebt hoe het moet, is de onlinebibliotheek het wat mij betreft wel waard. Ik download het boek, open het eenmalig een keer in Adobe voor de beveiliging en daarna zet ik het via Calibre op mijn ereader. Dat gaat prima via wifi.
Nee want je krijgt geen epub dus dat moet je via calibre omzetten zodat ie op je ereader kan
Ja ik! Leuk als meer mensen het gaan lezen, dan kunnen we een soort boekenclubje doen! Ik vond hoofdstuk 1 wel even wennen moet ik zeggen haha
Haha ja ik ook. Ben benieuwd vandaag
En als je wilt verlengen mag je dat hele proces weer opnieuw doen. Mijn laptop werkte ook niet goed samen met dat Adobe programma. Wat-een-gezeik. Ik raad het iedereen af.
Voorheen deed ik het via mijn werklaptop, dat hing wel prima. Maar die hebben dat programma nu geblokkeerd
De bibliotheek is wel de goedkoopste manier om aan ebooks en luisterboeken te komen toch? Ik gebruik het account van mijn dochter voor luisterboeken (van Frozen) en dat is gratis tot ze 18 is.
Verder heb ik al sinds 2017 kobo plus, oa omdat ik het Bibliotheek systeem zo omslachtig vind. Maar het is wel goedkoop
.
Ja het is goedkoop maar als ik de uren die ik er op heb zitten vloeken had gewerkt is het duur.
Kobo plus vind ik het aanbod heel matig van. Ik lees ook niet mega veel dus als een boek meer dan 500 paginaās heeft is het goedkoper om het gewoon los te kopen want dan doe ik er meer dan een maand over. Ik neem meestal kobo plus in de zomervakantie en dan lees ik de boeken die daar beschikbaar zijn van mijn lijstje.
Het is inderdaad omslachtig maar je wordt er wel handig in. De manier met de telefoon kende ik nog niet, handig om te weten voor op vakantie. @floreales
Ik zet elke keer een paar E-books op mijn E-reader zodat ik niet zomaar zonder zit, dat is inderdaad vervelend. @Portugal
@Eline_A Ik gebruik ook Caliber maar volgens mij op een andere manier dan jij. Gebruik jij het op je telefoon?
Ik gebruik Calibre op mijn laptop. Is er ook een telefoon-app?
Ik heb aan staan dat Calibre automatisch een inhoudsserver start (bij verbinden/delen) en dan kun je via het ip-adres dat daar staat via willekeurig welk apparaat bij de boeken in je Calibre-bibliotheek, dus ook met je e-reader.
Lees je dan vanuit je browser op je ereader of download je daar vanuit?
Via die browser kun je dan de epub downloaden en dan staat het boek op je ereader.
Bedenk net dat ik ooit eerder in dit topic heb gezet hoe dat moet, mocht iemand het handig vinden.
In Calibre staat bovenin, naast voorkeuren, Verbinden/delen. Wanneer je daarop klikt kun je kiezen om de inhoudsserver aan te zetten. Hierbij wordt een ip-adres (999.999.9.99) en een poort (meestal 8080, maar kan bijv. ook 9090 zijn) opgegeven. Je hoeft niks aan instellingen te wijzigen.
Vervolgens typ je op je e-reader of ipad in de webbrowser je ip-adres in met erachter :8080 (of :9090) en dan zit je in je Calibre bieb en kun je door op āepubā te klikken de boeken downloaden.
Bij mijn ereader werkt het beter als ik er /mobile achter zet. Ip-adres is dan dus iets als: https://192.168.x.xxx:8080/ of dus https://192.168.x.xxx:8080/mobile.
Oh ik ga proberen mee te lezen! Weet niet of ik het ingehaald/ voor elkaar krijg maar lijkt me wel leuk
Gaat nog wel lukken hoor! Je moet nu twee hoofdstukken gelezen hebben