Het algemene boekentopic #4

Heeel leuk makkelijk gezellig boek!! Loved it. Wel meteen in 1 ruk tijdens zeeer lange treinrit uitgelezen

3 likes

Wat een leuk boek was dit! Precies wat ik zocht :smiling_face_with_three_hearts:

Geen idee of we dit delen hier haha maar mijn boeken van 2025! Heb sinds lange tijd mijn challenge weer eens gehaald. Heb 26 boeken gelezen en begin dit jaar heb ik er een gewoonte van gemaakt om de dag te beginnen met een half uur lezen (ik ben zzp-er dus ik deel mijn tijd zelf in :stuck_out_tongue: ) en dat ga ik weer doen. Dat hielp echt!

Pachinko was denk het boek wat het meeste indruk op me maakte, ik las het ook terwijl ik zelf in Korea & Japan aan het reizen was dus dat was ook interessant!
Atmosphere en The Ministry of Time waren ook favorieten.
The Wedding People vond ik echt overrated. The Life Impossible ook. Het Smelt vond ik afgrijselijk haha.

18 likes

Nog een laatste wrap-up van december - ik was de afgelopen twee weken veel vrij en met de feestdagen enzo veel kunnen lezen.

Daarnaast nog The Ones Who Walk Away From Omelas van Ursula K. Le Guin gelezen (5⭐️, kort verhaal, kun je zo op je telefoon lezen want maar 4,5 A4tje lang), The Wonderful Wizard of Oz van L. Frank Baum (2⭐️), en drie boeken gestopt met lezen. Dat waren The Unconscious van Sigmund Freud (ooit dacht ik dat Freud gelezen moest hebben, nu heb ik me gerealiseerd dat ik liever lees óver Freud wanneer het nodig is. Society & Its Discontents ga ik ook weg doen). Ennn Ice van Anna Kavan ben ik ook mee gestopt, was zo niet van wat ik me had voorgesteld. Had echt zin in een apocalyptische klassieker, verdorie.

Alex’s review of Ice Ik kon me exact vinden in deze review :woman_shrugging:

3 likes

Ik heb 58 boeken gelezen afgelopen jaar, in december nog:

Rejection vond ik GEWELDIG
tip als je van nare postmoderne millennial boeken houdt. Ik kon sommige passages niet goed lezen van de plaatsvervangende schaamte en heb af en toe hardop UGH geroepen :cowboy_hat_face: Niet lezen als je iets leuks/ontspannends zoekt

Gliff is geïnspireerd op a brave new world en vond ik heeeel mooi, zin in deel 2

Jamie gunn vond ik niks, TOH moet echt even een betere redacteur fixen want het is af en toe echt onleesbaar zo slecht geschreven

7 likes

Me too :heart_eyes::heart_eyes:

Ook eens over TOH

2 likes

Wauw 58, wat veel! Hoe lukt het je om zoveel te lezen?

Ik kom (als het mij lukt om de avonden uit te lezen vandaag :joy:) uit op 44, blij dat ik weer veel heb gelezen dit jaar. Niet dat het om het aantal gaat maar ik vind het gewoon heerlijk om te doen en wil er tijd voor maken. Ik vond dit ook een leuk overzicht van goodreads. Ik weet niet helemaal wat er gebeurd is de laatste maanden van het jaar haha

5 likes

Het helpt dat ik een mini ereader heb die ook in mijn kleinste tassen past, en met een ereader lees ik ook veel chiller in bed bijvoorbeeld ipv dat ik weer ga doomscrollen. + op vakantie lees ik altijd veel en ik probeer zo veel mogelijk op vakantie te gaan haha

2 likes

Waar kun je dit overzicht vinden?

2 likes

Ooh dit overzicht vind ik in Fable altijd leuk! Grappig dat Goodreads nu ook zoiets heeft (of was dat ook altijd al??)

@Orchid in de email van Goodreads met Year in Books! Die is anders dan in de app of op de site, gek genoeg

2 likes

Op de valreep m’n 75ste boek uitgelezen en daarmee al m’n challenges voor dit jaar gehaald :tada:

14 likes

Jeee, boekenlijstjes! Ik heb dit jaar 63 boeken uitgelezen, persoonlijk record. Mijn doel stond op 52, puur om de gang er proberen in te houden. Voor komend jaar wordt 52 boeken ook weer mijn doel.

5-sterrenreviews:

nog meer boekengeneuzel waar niemand op zit te wachten

7 likes

Ik heb voor het eerst m’n challenge niet gehaald en ik vind het helemaal prima. Wel zijn er maanden dat ik niet gelezen heb, dat zou ik volgend jaar wel willen veranderen. En ik ben niet heel erg blij met de kwaliteit van wat ik gelezen heb, veel matige boeken en heb for some reason zo veel tijd besteed aan the bone season boeken wat gewoon niet echt mn genre is.

3 favorieten in willekeurige volgorde:

• De wapens van het licht van Ken Follett
  • Er stromen rivieren in de lucht van Elif Shafak
  • De wolven van de eeuwigheid van Knausgård
6 likes

Nou ik heb me door het laatste hoofdstuk van de Avonden heen geworsteld, ik snap geloof ik gewoon het punt niet zo van Frits :sweat_smile:

3 likes

Ik heb op de valreep Hello Beautiful uitgelezen van Ann Napolitano en WAUW, vond het intens en intens mooi. Het begin vond ik wat traag, maar toen ik er eenmaal in zat vond ik het tempo juist bijdragen aan het verhaal en het geheel. Vijf sterren

4 likes

Alleen boeken met een kerstthema gelezen in december.
De crash als luisterboek.

4 likes

Nou zeg, mijn goodreads overzicht klopt niet? Snap er niks van heb netjes alles ingevuld afgelopen jaar :joy:

teleurstelling

2 likes

Ook je Date read of alleen je Date added?

Hoe krijgen jullie dit overzicht per maand? Als ik naar year in books ga staat dit figuur er überhaupt niet tussen :slightly_frowning_face:

2 likes

Hmmm dat kan het wel eens zijn… ik voeg ze meestal pas toe als ik ze uit heb :sweat_smile:

2 likes