Het algemene boekentopic #4

Zat bij mij in de mail

4 likes

Ja ik doe dat ook vaak en dan klik ik eerst even op I’m reading en daarna gelijk op Read, anders pakt hij hem meestal niet.

1 like

Taking notes voor 2026 :writing_hand:

4 likes

Haha ja, zo heb ik bijvoorbeeld geen 18 boeken gelezen in december maar waren het ook deels boeken die ik vergeten was te loggen (al heb ik wel een sprint getrokken om toch mijn doel te halen). Zo een doel helpt me wel om toch extra te lezen wel in december en nu zit ik er toch weer helemaal in.

Mijn vader had trouwens begin februari zijn heup gebroken dus daarom dat ik het goede begin niet kon vasthouden ivm zorg, zo een overzicht is dan ergens wel ā€˜grappig’ om te zien.

2 likes

Ja ze sturen die email wel heel vroeg haha, bij mij klopt ie niet. Die van Storygraph was wel van oudejaarsavond dus vind ik dan leuker

3 likes

Wat vond je van the devil and mrs davenport?

1 like

Is volgens mij mijn enige 5 :star: boek van 2025! Echt heerlijk. Al kwam Oh honey van Emily Austin die ik als laatste boek heb gelezen ook wel heel erg in de buurt.

Edit: volgens mij krijg ik ook veel van mijn tbr lijst van jouw Instagram haha.

3 likes

Goed leesjaar gehad. 2026 wordt het jaar van het naar beneden brengen van m’n fysieke TBR, ik heb 231 ongelezen boeken. Ik wil het in ieder geval weer onder de tweehonderd krijgen.

8 likes

Oh Jezus ik dacht even dat je 231 boeken had gelezen en volgend jaar minder dan 200 boeken wil lezen haha

2 likes

Haha love it, goede smaak :sparkling_heart:

1 like

Fysieke TBR als in: je hebt 230 ongelezen boeken in je kast staan? :astonished:

Hahahaha nee :joy: 231 ongelezen boeken doe ik wel een paar jaar over :joy: Las er 82 dit jaar.

@Feather Haha ja, inmiddels heb ik bijna m’n eigen bieb thuis omg. Ook wel veel tweedehands/gekregen, maar nu overweldigd het me ook wel een beetje hoor

6 likes

Wow, hoeveel boeken heb je dan in totaal? Bewaar je alle gelezen boeken ook, of rouleer je veel?

In totaal tussen de 500 en 600, en ja! Ik ben nu de laatste boeken aan het uitlezen die ik tussen 2018 en 2020 heb gekocht, en inmiddels is m’n boekensmaak wel wat veranderd en ken ik mezelf beter (zo weet ik nu dat historical fiction bijvoorbeeld meestal weinig voor me doet). Ik breng meerdere keren per jaar boeken naar de lokale boekhandel voor tweedehands verkoop, of plaats ze in de buurtbieb hier in mijn buurt. Ik heb er geen moeite mee om boeken die ik niet fantastisch vond de deur uit de doen, en ik vind het een fijn een idee dat een ander ze dan goedkoper/gratis kan vinden en ik hou niet van clutter (in een apartment van 40m2 kan dat ook niet).

Ik haal echt heel veel comfort uit lezen en m’n boekenkast, naast wandelen is het m’n enige echte hobby i guess haha

3 likes

Leuk om te lezen! Er zat geen judgement in m’n vraag hoor, gewoon oprechte interesse :blush: Ik word zelf heel onrustig van (ongelezen) fysieke boeken in huis hebben, dus de boeken die ik nu nog heb staan (nog zo’n 20 stuks), wil ik ook dit jaar allemaal lezen. Daarna wil ik ze wegdoen en alleen nog maar biebboeken lezen.

1 like

Ah ja, ik denk dat ik mezelf wel een beetje judge hoor - 231 ongelezen boeken vind ik ook wel een beetje te veel nu en wat je zegt, je wordt er op een gegeven moment ook onrustig van. Maar uiteindelijk iets van 50 ongelezen boeken hebben vind ik prima, dat kan ik dan in een jaar uitlezen.

En nice! Love de bieb :blue_heart:

2 likes

Ik heb 18 boeken gelezen. Laatste twee vond ik eigenlijk te veel op elkaar lijken, ik zou meer van You Are Here hebben genoten als ik die niet meteen na The Wedding People had gelezen.

9 likes

Mijn overzichtje! Heb in december een onbedoelde eindsprint gemaakt omdat ik nu boeken aan het herlezen ben die al in mn kast staan (en ik een paar jaar geleden voor het laatst gelezen heb!)

5 likes

al ga ik zometeen een boek van 800 pagina’s uitlezen en die uitleesdatum gaat mooi op 31 december hahaha

anders komt die in geen enkele statistiek voor :rage:

7 likes

Op 1 januari een boek van 800 pagina’s uitlezen is ook wel leuk voor je komende jaar toch?

3 likes